• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

winterwielen plaatsen op corsa...vervolg.

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Nadat ik afgedankte wielseksels had gercycleerd : red de sloop-wieldeksels... werd het stilaan tijd om deze te gaan gebruiken waar ze voor bestemd zijn....plaatsen op de wintervelgen.

Aangezien de chroom ringen nog op de velgen stonden, heb ik deze verwijderd vooraleer de velgjes een beurt te geven. Ik plaats die velgen inmiddels voor de zesde keer; dus nieuw zijn ze zeker niet.
Toen ik de ringen had verwijderd kwam volgend resultaat zichtbaar:
IMG_2474.JPG

Dus m'n sproeier met Meguiars APC 1/10 genomen en alles goed ingesprayed :
IMG_2475.JPG

Na flink schrobben en afspoelen werd snel duidelijk dat eral verschillende roestvlekken zichtbaar waren op de plaatsen waar de klemmen van de sierringen hadden gezeten. Ik heb ze daarom voorzien van een aantal laagjes Poorboys wheelsealant. Dit was het resultaat hiervan. Aangezien hier toch een deksel op komt, was ik met het resultaat tevreden. Ik heb dit gedaan op alle velgen.
IMG_2489.JPG


Vandaag was het dan de moment om de wielen te wisselen. na het weekend zou het gevoelig frisser worden.
Ik heb volgend plan gevolgd: -zomerwielen verwijderen, wielkast +onderdelen reinigen met APC, plaatsen winterwielen, band voor zien van een laagje Poorboys Bold n Bright bandengel en als laatste plaatsen van het wieldeksel.
eerst vooraan :
IMG_2508.JPG

IMG_2509.JPG

IMG_2510.JPG

IMG_2511.JPG


dan achteraan :
IMG_2513.JPG

IMG_2515.JPG

IMG_2516.JPG

IMG_2517.JPG

IMG_2518.JPG

De andere zijde heb ik natuurlijk op dezelfde wijze gedaan.
Zoals de meesten onder jullie wel zullen opgemerkt hebben zien de remtrommels er na tien jaar niet meer zo fris uit. Ik ben dan ook van plan om na de winter (als ik de winterwieltjes erweer afhaal) om de remtrommels terug netjes te ontroesten en te herspuiten en de wielkasten nog grondiger te reinigen.
Inmiddels was het al stevig gaan miezeren zodat ik de eindfoto's heb gemaakt in de regen.:
IMG_2521.JPG

IMG_2522.JPG

IMG_2525.JPG

Van de geplande wasbeurt is door het slechte weer dus niets meer in huis te komen. :no
De twee waxlagen van een maandje terug (collinite 915) leken nog ok. zie hier de beading; let ook op de beading van de zwarte trims op het dak (een maand geleden behandeld met Poorboys trimrestorer ...goed spul vind ik :)^ ):

IMG_2524.JPG

na een uurtje in de motregen :
IMG_2527.JPG

IMG_2528.JPG


Beading by night gives some special effects ::-"
IMG_2535.JPG


Zo dat was het weer, tot volgende keer ;)
 
Prachtig gedaan! Wielkasten ook weer toppie! En fijne banden he, die Alpin's. Heb ze zelf onder de RS en A2. Fijnste band die ik tot nu toe heb gehad. En voor een winterband ook heel stil!
 
Bedankt. Ik ben inderdaad heel tevreden van die Michelins...ze liggen er nu voor het zesde jaar op en heb nog 7mm profiel. Volgend jaar toch eens uirkijken voor nieuwe :-"
 
netjes wim,maar de wielkuipen kan je inspuiten met cockpitspray van de action lekker goedkoop dus,volgende was beurt alle rotzooi zo verdwayne
 
zuidwest10 zei:
netjes wim,maar de wielkuipen kan je inspuiten met cockpitspray van de action lekker goedkoop dus,volgende was beurt alle rotzooi zo verdwayne

goeie tip:)^ moet ik eens proberen...
 
corsawim zei:
Bedankt. Ik ben inderdaad heel tevreden van die Michelins...ze liggen er nu voor het zesde jaar op en heb nog 7mm profiel. Volgend jaar toch eens uirkijken voor nieuwe :-"

Heb ze vorige week ook onder onze Qashqai gezet, hoop dat ze ook zo lang meegaan. :cool:

zuidwest10 zei:
netjes wim,maar de wielkuipen kan je inspuiten met cockpitspray van de action lekker goedkoop dus,volgende was beurt alle rotzooi zo verdwayne

Dat was ik ook van plan om te doen, maar tijdens het uitspuiten en afschuren van de wielkasten verklaarde mijn schoonvader mij al voor zot.
 
Nismo zei:
Heb ze vorige week ook onder onze Qashqai gezet, hoop dat ze ook zo lang meegaan. :cool:

Onder onze A2 zitten ze er al 4 seizoenen onder. Bij de RS zijn ze nog nieuw, benieuwd wat de levensduur is onder deze wagen met 450nm.

Sorry voor de off-topic :schaam
 
Paulus de Boskabouter zei:
Onder onze A2 zitten ze er al 4 seizoenen onder. Bij de RS zijn ze nog nieuw, benieuwd wat de levensduur is onder deze wagen met 450nm.

Sorry voor de off-topic :schaam

heel zachtjes vertrekken hé.....onder de 1000tr/min zal je nog geen 450Nm koppel produceren denk ik :-"
 
Paulus de Boskabouter zei:
:grinning: Vanaf 2200 toeren tot aan 7000 toeren, dan vlakt hij af...

steeds vertrekken in 3de....maar toerental onder de 7000tr houden hé.....anders kan je rechtstreeks naar de bandenboer ;)
 
Geen probleem hoor: mijn vrouw laatst wat trekt hij moeizaam op, ik: ja hij staat ook in de drie! Geen trillingen of horten en stoten. Rijd zo weg uit de drie.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Geen probleem hoor: mijn vrouw laatst wat trekt hij moeizaam op, ik: ja hij staat ook in de drie! Geen trillingen of horten en stoten. Rijd zo weg uit de drie.

zal wel leuk rijden denk ik....power is een onbekend gevoel voor mij :s
 
Wielkasten doe ik met bumperspray, ook van de action. :grinning:

Dat is pas een krik! :)^ Ben altijd bang dat dat warenhuisding van mij het eens gaat begeven...:-&
 
Virus zei:
Wielkasten doe ik met bumperspray, ook van de action. :grinning:

Dat is pas een krik! :)^ Ben altijd bang dat dat warenhuisding van mij het eens gaat begeven...:-&

een erfenis van m'n vader....inmiddels meer dan 30 jaar oud....weegt lood, is super onhandig.....maar erg betrouwbaar. Als je daar iets vandaag mee opkrikt....dan staat het waarschijnlijk binnen 10 jaar nog opgekrikt :-" (trouwens dat ding pakt maar max 2,5T....terwijl een simpele rolkrik van de doe-het-zelf al 3 ton heft)
 
ziet er netjes uit!

die krik is echt geweldig! ik heb er ook zo een maar dan in het blauw!
ding is ook al minimaal 20 jaar oud! en werkt gewoon geweldig.
met die van mij kan ik max 1.6 ton op krikken maar als je hem nacht onder de auto zou laten staan ben ik er van overtuigt dat hij gewoon nog net zo hoog staat!