• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wit residu op kunststof na wax niet weg te krijgen

Karlok

Detailing addict
23 sep 2008
144
62
Het kunststof bij mijn achterwisser is al heel lang wit uitgeslagen door wax (meg. dc step 3).

Heb al 2 keer geprobeerd met wibra dasty (onverdund) en een tandenborstel het schoon te maken, maar zoals te zien nog geen resultaat.

Iemand een advies? De andere kunststof delen oa. bumpers die ook wit waren heb ik wel schoongekregen.


kunstof_wit.JPG
 
De volgende keer de trims afplakken is al een heel goed advies ! ;)

Je kan het eens proberen met APC en daarna PB Trim Restorer.
 
Peter-WRX zei:
De volgende keer de trims afplakken is al een heel goed advies ! ;)

Je kan het eens proberen met APC en daarna PB Trim Restorer.
Afplakken wordt inmiddels al gedaan. Vandaag maar eens de APC besteld. Trim Restorer niet, want heb nog Meguiars Trim Detailer.

Wordt vervolgd...
 
Pindakaas en Trim Restorer zijn naar mijn inzien geen oplossing. Het maskeert de vlekken slechts tijdelijk. In pindakaas zit ook olie, hierdoor wordt het kunststof weer mooi zwart maar na verloop van tijd ben je weer terug bij af. Ook Trim Restorer zal het niet verwijderen maar slechts maskeren.

Misschien helpt APC, maar dan zou het denk ik met Dasty ook wel moeten lukken. Maar het is het proberen waard!
 
Pindakaas maskeert de vlekken niet. Heb het zelf meerdere malen geprobeerd en de vlekken bleven weg bij mij. Goed laten intrekken en dan kan je het eraf vegen. Nu enkele maanden later zijn er nog geen vlekken te zien.
 
Probeer het schoon te boenen met APC en een washandje / stuk badstof waarbij je vooral druk uitoefent met de vingertoppen. Evt een extra keer herhalen, vervolgens droogmaken en behandelen met Trim Restorer. Ik heb, sinds ik aan detailing verslaafd ben, nooit meer last gehad van witte vlekken om de trims die er niet meer afgingen.
 
Weet het niet helemaal zeker, maar de truc lijkt een beetje te zijn dat je de WAX ( vet ) aanpakt met een product dat overeenkomt met die wax ( VET ).

Pindakaas, gel, olie. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is mij ook wel eens gelukt met WD 40 en / of kruipolie.
De wax "lost" gemakkelijker op in een substantie die dezelfde eigenschappen heeft. Daarom lukt het bijvoorbeeld met Dasty juist niet.
Dasty is een "ontvetter"..... Je duwt, met kracht, op en tegen de wax.
Met een product dat GEEN verbinding aan wil gaan met die wax.
Met de Dasty en "boenen" duw je de wax juist verder het kunststof in.

Kan dit niet geheel wetenschappelijk onderbouwen, maar heb sterk de indruk dat dit zo ongeveer werkt.
 
Een update: APC werkt ook niet. Heb na APC wel de Meguiars Trim Detailer gebruikt, heb inderdaad het gevoel dat het maskeert. Na het aanbrengen is het wel weer mooi zwart, maar na 1 dag zie ik het witte residu alweer lichtjes doorheenkomen.

Binnenkort maar eens de "gekke" ideeën proberen.
 
een leverancier van mij heeft daar een leuk productje voor.....maarja dat is niet voor particulieren te koop (alleen levering aan bedrijven
kost wel dik 25 euro per liter en er is helaas geen kleine verpakking
 
Karlok zei:
Binnenkort maar eens de "gekke" ideeën proberen.


Hoi Karlok:

Spuit eerst een beetje WD 40 op een doekje. Probeer dat voorzichtig.
Is het resultaat niet direct naar wens, leg dan een "laagje" WD 40 op de aangedane plekken. Eventjes z'n oplossende werk laten doen en weer afnemen. Ik denk dat je redelijk snel tevreden zult zijn. Leonneke.