• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte aanslag/beschadiging zijkant auto

Twan.ho

Detailing rookie
8 dec 2020
6
15
Beste forumleden,
Ik ben sinds begin 2020 in het bezit van een zwarte Kia rio uit 2011. Ik ben er erg tevreden mee, alleen erger ik me aan een soort van witte aanslag aan de zijkanten/sideskirts van de auto. Zie foto's. Ik kon er niks over vinden op google of op dit forum. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verwijderen? Ik hoop dat iemand hier meer over weet.
Groeten Twan
 

Bijlagen

  • IMG_20201208_150039.jpg
    IMG_20201208_150039.jpg
    239 KB · Weergaven: 360
  • IMG_20201208_150034.jpg
    IMG_20201208_150034.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 235
  • IMG_20201208_150026.jpg
    IMG_20201208_150026.jpg
    240 KB · Weergaven: 260
Op de dorpels wordt bij veel merken een anti steenslag gespoten, deze zit er van fabriek af al op, maar daaroverheen wordt nog lak en vernis gespoten, die holtes zouden dus afgesloten moeten zijn, al blijft de structuur wel aanwezig.
Het zou kunnen dat er wat vuil blijft zitten in de lager gelegen stukken. Als het dit is dan zou het relatief makkelijk te verwijderen moeten zijn door een foam of APC zoals eerder al aangegeven, je zou eventueel een borstel kunnen gebruiken om het product in te werken.
 
Op de dorpels wordt bij veel merken een anti steenslag gespoten, deze zit er van fabriek af al op, maar daaroverheen wordt nog lak en vernis gespoten, die holtes zouden dus afgesloten moeten zijn, al blijft de structuur wel aanwezig.
Het zou kunnen dat er wat vuil blijft zitten in de lager gelegen stukken. Als het dit is dan zou het relatief makkelijk te verwijderen moeten zijn door een foam of APC zoals eerder al aangegeven, je zou eventueel een borstel kunnen gebruiken om het product in te werken.
Bedankt voor de verheldering Andy! Ik ga het proberen met een detailing borstel en een APC.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik heb zelf ook die beschermlaag op het aller onderste "dorpel?". Dit zal denk ik gewoon iets van polijstmiddel wat opgedroogd is zijn wat in de kleine dalen van heuveltjes vast zit
 
Beste forumleden,
Ik ben sinds begin 2020 in het bezit van een zwarte Kia rio uit 2011. Ik ben er erg tevreden mee, alleen erger ik me aan een soort van witte aanslag aan de zijkanten/sideskirts van de auto. Zie foto's. Ik kon er niks over vinden op google of op dit forum. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verwijderen? Ik hoop dat iemand hier meer over weet.
Groeten Twan
hallo ik werk zelf in de autoschade. dit is gewoon een witte steenslag coating waar over een zwarte kleur is aangebracht dit zal je niet weg krijgen de lak is er gewoon vanaf zo wat ik kan zien op de foto vind ook het ook dom dat ze daar geen zwarte coating hebben op gezet

gr ron
 
Laatst bewerkt: