• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte afzet poetsmiddel stootrubbers

Flerflep

Detailing rookie
21 dec 2011
74
0
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een Ford Fiesta gekocht.
Bij het afleveren zou deze "gepoetst" worden, wat bij deze dealer helaas inhield dat er een emmer water overheen ging met een paar klodders poetsmiddel, want op nagenoeg al mijn (voorheen) zwarte ongespoten stootstrips, ruitstrips etc. verscheen veelal in de hoekjes een mooie witte waas die ik er tot aan nu nog niet afgekregen heb.:|

Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het echte poetswerk en dergelijke dus ik weet niet goed wat ik er op kan smeren aangezien iets als ruitenreiniger e.d allemaal ook erg uitdroogt en ontvet, wat me niet zo goed lijkt voor een lijstje wat je ook mooi zwart wilt houden ,^^

De vraag is dus; wat raden jullie nou aan om de "witte waas" eraf te krijgen en daarna de lijstjes weer eens lekker te verwennen?

Groet Bart

P.S Ik heb geen flauw idee waarmee de auto toen gepoetst is mocht dat nog wat uitmaken..
 
Wat vaak geprobeerd wordt is het zwarte plastic te reinigen met APC (All Purpose Cleaner) en daarna te behandelen met een
trim dressing als Poorboy's World Trim Restorer.
 
Eventjes inhaken op dit topic; kan de pre-wow ook gebruikt worden voor het verwijderen van wax-resten (van Collinite Marque d'Elegance #915 ) op zwarte bumper delen,
zonder daarna de zwarte delen na te behandelen?
Dus enkel pre-wow en verder niets. Is dit mogelijk?
 
Ik denk dat je altijd beter eerst ff proper maakt met (verdunde) apc en dan pas iets neemt om zwart te maken.

oeps : lees net pré-wow , is dat al niet als voorbereiding ?
 
Een wonderspons is toch echt de oplossing. :ja
De meeste producten doen het alleen maar verdoezelen.

stappenplan:
1. trims met wonderspons behandelen
2. apc
3. dressing / restorer op de trims

veel succes!
 
Werner zei:
Eventjes inhaken op dit topic; kan de pre-wow ook gebruikt worden voor het verwijderen van wax-resten (van Collinite Marque d'Elegance #915 ) op zwarte bumper delen,
zonder daarna de zwarte delen na te behandelen?
Dus enkel pre-wow en verder niets. Is dit mogelijk?

Ja, dat is namelijk precies waar dat spul voor bedoeld is ( het verwijderen van wax/polijstresten)
Dat je ze daarna niet wil gaan behandelen is vreemd maar kan natuurlijk wel.
 
Nou ik heb uit eindelijk Dodo Juice - Supernatural Gloss Trim Sealant Kit gekocht wat erg goed gewerkt heeft, geen witte vlekken meer en je gebruikt ook maar super weinig product voor een goed resultaat vind ik!
 
RogierV12 zei:
Ja, dat is namelijk precies waar dat spul voor bedoeld is ( het verwijderen van wax/polijstresten)
Dat je ze daarna niet wil gaan behandelen is vreemd maar kan natuurlijk wel.

De reden om geen nabehandeling te doen is omdat ik het idee heb dat vrijwel de meeste producten slechts een tijdelijke oplossing bieden. Daarnaast betreft het een vrij jong auto (1.5 jaar oud), dus er is geen sprake van oud, verweerd:verkleurd/uitgedroogd zwart kunststof.
ik heb overigens wel PB trim restorer staan.
 
RogierV12 zei:
Toppie!
Prijs was dus blijkbaar het probleem niet :D

Nee niet echt inderdaad hij werd zo afgeleverd. Het irriteerde me al weken dus ik ben dolblij dat ik er eindelijk vanaf ben.

Heb hem ook gelijk gewaxed voor het eerst in mijn leven en dat ziet er ook super uit en je kan mooi het verschil zien tussen mijn en andersmans auto qua vocht op de auto :)
 
Als je dus geen verweerd:verkleurd/uitgedroogd zwart kunststof wil krijgen zou ik het lekker behandelen, zie het maar als onderhoud ipv. reparatie
 
Helemaal met Rogier eens :cool:
Black wow blijft ook lekker lang aanwezig zelfs nieuw rubber ziet er na een behandeling mooier uit als zonder het is een voedend produkt dat in het rubber trekt ipv erop blijft zitten.