• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte auto waxen

roels21

Detailing rookie
13 apr 2011
4
0
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Citroen DS3 in kleur wit met een zwart dak. Nu heb ik de auto onlangs een grote beurt gegeven (Wassen, kleien, waxen).

Ik heb een vraag inzake het waxen. Aangezien de kleur wit is, heb ik moeite om te zien waar ik geweest ben met het aanbrengen van de wax. Ik werk voornamelijk onder TL verlichting.

Hebben jullie tips hoe ik het beste een witte auto kan waxen, zodat ik geen plekken vergeet. Is er misschien een gekleurde wax welke niet wit uitslaat, maar in een andere kleur?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Roel Schmitz
 
Wij hebben zelf nog 1 witte auto en ik smeer op alle auto's Colli 845. Ondanks dat wit een lastige "kleur" is kan ik met deze wax nog redelijk goed zien waar ik ben geweest. Dit omdat colli 845 wat vettig is en een duidelijk matte laag achterlaat die je er weer makkelijk uitpoetst.

Ik breng dit wel altijd met de DAP aan (rode of blauwe pad, zonder cutting)

Ander voordeel van de colli 845:
- niet duur,
- doet erg lang mee, zuinig in gebruik
- lange standtijd
- prachtige beading
- goede, warme looks ( vooral zichtbaar op donkere auto's)
 
Voor zover ik ben met verschillende producten is er geen wax die in een andere kleur dan wit uit slaat. Misschien is het wat om je een bepaalde manier van werken aan te leren zodat je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet? Zelf heb ik tijdens het detailen van een witte Mercedes paneel voor paneel gewerkt en elk paneel na het hazen goed uitgepoetst en gecontroleerd met een Brinkmann inspectie lamp. En dat werkte perfect. Ook kan het een hoop schelen uit welke hoek je naar de auto kijkt. ;)
 
dat is inderdaad ook een goede tip Dennisss, vanuit een andere hoek (of hoeken) kijken naar je werk ;)
 
Bedankt voor de tips. Ik ga idd eens proberen paneel voor paneel te werken en eventueel ander licht aanbrengen zodat de details goed zichtbaar zijn.
Zal de colli 845 eens proberen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
M'n vriendin heeft een zilverkleurige DS3 met zwart dak. Die heb ik in de Collinite 915 gezet. Dun insmeren en binnen een paar minuten uitwrijven. Geen problemen mee gehad en een duurzaam resultaat.
 
Dodo waxen ? Die zijn groen, blauw, paars, geel & roze

De roze (hard Candy) heb ik nu op de witte Kangoo zitten en het resultaat is echt super !
 
Kleurwax van het schildpadje, maar ik neem aan dat je dat niet wilt:-"
Misschien handig om per paneel te werken en om er zeker van te zijn dat je niks hebt overgeslagen een 2e laagje aanbrengen na het uitbuffen van de eerste uiteraard en de tijd aan de eerste laag hebt gegeven om uit te harden:)^
 
als je de wax aanbrengt met een pad die ietwat vochtig is (s&w) kan je misschien per paneel er 2 keer overgaan , je wax is dan zeker dun genoeg aangebracht en je slaat zo niks over

dit zal zeker een tijdsbesparing geven tov 2 keer alles te doen , je hoeft immers maar 1 keer op te poetsen :ja
 
Juffer1 zei:
Dodo waxen ? Die zijn groen, blauw, paars, geel & roze

De roze (hard Candy) heb ik nu op de witte Kangoo zitten en het resultaat is echt super!

Heb wel eens blue velvet op de focus (frozen white) gezet, maar zie je niets van..
 
Op mijn lak kan ik vaak ook erg slecht zien waar ik nou wel of niet ben geweest.
Wordt dus een kwestie van heel systematisch werken. Panelen in gedachte in stukken opdelen en
wat 'markeringspunten' bijhouden.
 
Ik gebruik de blauwe tape van 3m en maak met 2 kleine stukjes steeds een afgebakend stuk waarin ik dan met de dap in overlappende banen de wax aanbreng. Zo weet je precies waar je gebleven bent! :-"
 
grandscenicman zei:
als je de wax aanbrengt met een pad die ietwat vochtig is (s&w) kan je misschien per paneel er 2 keer overgaan , je wax is dan zeker dun genoeg aangebracht en je slaat zo niks over

dit zal zeker een tijdsbesparing geven tov 2 keer alles te doen , je hoeft immers maar 1 keer op te poetsen :ja


is het waar dat je 2 keer een waxlaag op kunt zetten en maar 1 keer hoeft uit te poetsen?
dat hecht toch niet goed op elkaar???
 
Dan smeer je feitelijk maar 1 laag er op.
Het gaat er juist om de de waxlaag gaat hechten / hard wordt / afstotend wordt en dan zit ie er goed op om bescherming en glans te bieden.
Als dit proces voltooid is herhaal je dit en dan kan je de strijd aangaan met de natuur.
Dat je een ietwat vochtige pad neemt en dan een paneel 2x doet zorgt er wellicht voor dat je een dunne laag op zet ( tenzij weer wax op de pad doet ) en het weer wat meer verspreidt, het heeft geen 2e-laag-meerwaarde/effect
Kortom: nope, gaat 'm niet worden.