• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Witte auto

marcelq3

Detailing trainee
21 jul 2012
14
0
47
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, kleur gletsjer wit metallic, nu wil ik graag weten welke wax ik het beste kan gebruiken,
Wie kan mij hier het een en ander over zeggen??

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
870
478
120
Arnhem
Hoi Marcel. Er zijn al veel topics over waxen. Collinite is veel voor weinig geld. Maar er zijn dus zat producten.

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.235
5.342
178
29
Leersum (Utrecht)
Hey Marcel :D

Jup, de zoekfunctie kan een hoop voor je betekenen. Maar je kan ook via Google specifiek zoeken, zoals > Click here <

Een wax is heel persoonlijk. Dus iedereen zoek wat anders in een wax. ;) Wil je ''gewoon'' de auto waxen omdat je de auto een laagje bescherming wilt geven, dan zijn de eerder genoemde ''Collinite'' waxen zeker goed.

Denk aan de vloeibare ''845'' of zijn iets duurzamere broertje ''476s''. Had je een donkere kleur auto gehad, dan zou de ''915'' wat meer warmte kunnen geven aan de kleur. Maja, zo zijn er nog wel veel meer waxen te noemen van andere merken.

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.212
1.734
175
Aan welke eigenschappen moet de wax voldoen? Ga je voor duurzaamheid of voor “looks”? Zoek je een allrounder of iets speciaals? Ook niet geheel onbelangrijk, het budget:D

Laatst bewerkt:

marcelq3

Detailing trainee
21 jul 2012
14
0
47
Nu ik zo beetje gelezen heb hier in dit forum, lijkt me dit een goed trio, klopt dit , graag antwoord
946606EF-3181-4075-8D09-57A660675B8D.png

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.224
4.218
178
37
Ok baas ;)

Nee, als je de collinite neemt zou ik de EXP lekker laten liggen. Is nergens voor nodig.

Volgens mij word er weinig over de slick & wax geschreven, maar opzich een prima shampoo als je een shampoo zoekt met een toevoeging.
Ik ben er zelf niet zo fan van.

Mijn voorkeur zou zijn een "normale" shampoo te gebruiken en 1x in de zoveel tijd een mooie spraywax/ sealant te gebruiken.

Gyeon Cure is erg polulair aan het worden. Maar op witte auto's vind ik DDJ Red Mist heel erg mooi.

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
870
478
120
Arnhem
Eens met bovenstaande. Er zijn wel voordeligere en economischere alternatieven als PB shampoo. Wil je dan toch een met een wax toevoeging kijk dan naar Mothers ofzo, die is een stuk beter geprijsd.

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.235
5.342
178
29
Leersum (Utrecht)
Ik ben ook voorstander van de '' Wax aanbrengen, wassen met normale shampoo en eens in de zoveel tijd de waxlaag een zetje geven met een boostend product''.

Dan kun je denken aan een laag 845, wassen met bijv. de populaire en voordelige Born to be Mild en dan een boostend product zoals Wetcoat/Bathe+/Cure/etc,