• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte korel van polijsten.

AlfaLex

Detailing trainee
15 mrt 2020
11
25
25
Oosterhout
Hi Allemaal,

Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een DAP. Nou ben ik afgelopen dagen hier een beetje mee aan de gang gegaan, maar viel mij op, dat telkens tijdens het polishen en finishen er een soort witte korrel ontstaat. Ik vroeg mij af of jullie weten wat dit is en of dit normaal is.
Ik denk dat het polijstmiddel zelf is maar ik zie dit niet gebeuren bij verschillende mensen op bijvoorbeeld YT.

Let me know ;)

^Lex
 
Klinkt als stoffen. :) Als de lak warmer is door omgevingstemperatuur en de machine ook voor warmte zorgt, dan wil de boel sneller droog worden en gaan stoffen/gummen.

Pads vochtig houden en/of wat Spray&Wipe op de pad zal kunnen helpen.
 
Een borsteltje voor snel na elke hit en de kraan om na een aantal hits de boel goed schoon te maken. Wat voor pads gebruik je?
 
Dus foam-pads. ;) Ik zou deze lekker onder lauw-warme kraan wassen met een likkie Dreft. Niet wringen en frommelen.

Pads die vol zitten met polijstmiddel en vuil en warmere temperaturen, dat zorgt voor het stoffen. Door de hogere temperaturen koeken de pads ook sneller dicht, wat weer voor meer stoffen zorgt, etc etc.
 
Het ligt denk ik aan het niet schoonmaken of wisselen van pads. Ik heb beide Menzerna producten gebruikt, maar nog nooit last gehad van stof met deze middelen. Alleen met de HCC 400 heb ik weleens wat stof
 
Hi Allemaal,

Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een DAP. Nou ben ik afgelopen dagen hier een beetje mee aan de gang gegaan, maar viel mij op, dat telkens tijdens het polishen en finishen er een soort witte korrel ontstaat. Ik vroeg mij af of jullie weten wat dit is en of dit normaal is.
Ik denk dat het polijstmiddel zelf is maar ik zie dit niet gebeuren bij verschillende mensen op bijvoorbeeld YT.

Let me know ;)

^Lex
Hi Allemaal,

Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een DAP. Nou ben ik afgelopen dagen hier een beetje mee aan de gang gegaan, maar viel mij op, dat telkens tijdens het polishen en finishen er een soort witte korrel ontstaat. Ik vroeg mij af of jullie weten wat dit is en of dit normaal is.
Ik denk dat het polijstmiddel zelf is maar ik zie dit niet gebeuren bij verschillende mensen op bijvoorbeeld YT.

Let me know ;)

^Lex
Hallo Alfalex

Ik had hetzelfde probleem na het polijsten van mijn auto, de korreltjes krijg je als je je auto niet eerst goed reinigd met de clay bar. Dus na het wassen van je auto altijd even voelen of je lak wel lekker glad is, als je nog soort van korreltjes voelt moet je zeker gaan kleien. Daarna kan je ervoor kiezen om compound te gaan gebruiken als je veel krasjes hebt, zo niet na het kleien polijsten en waxen voor de bescherming

Mvg Ozzy
 
  • Leuk
Reactions: AlfaLex
Welkom op het forum, Ozzy. :D

Polijstmiddel wat begint te stoffen wordt veroorzaakt door niet gekleid te hebben?
Een compound als je veel krasjes hebt? (Hardheid van de lak maakt niet uit?)
Als je niet veel krasjes hebt, dan na het kleien gaan polijsten en waxen?

:expressionless:


Het ligt denk ik aan het niet schoonmaken of wisselen van pads. Ik heb beide Menzerna producten gebruikt, maar nog nooit last gehad van stof met deze middelen. Alleen met de HCC 400 heb ik weleens wat stof
Ik gebruik merendeels Scholl Concepts en veelal stoft dit niet, maar wanneer de temperatuur buiten hoger ligt (werkte vrijwel altijd buiten, onder een tent of in de schaduw) dan was stoffen wel een terugkomend dingetje. ;) Als je dan ook nog eens je pads niet schoon maakt en de temperaturen nóg meer oplopen, dan is het sneeuwen.
 
Welkom op het forum, Ozzy. :D

Polijstmiddel wat begint te stoffen wordt veroorzaakt door niet gekleid te hebben?
Een compound als je veel krasjes hebt? (Hardheid van de lak maakt niet uit?)
Als je niet veel krasjes hebt, dan na het kleien gaan polijsten en waxen?

:expressionless:



Ik gebruik merendeels Scholl Concepts en veelal stoft dit niet, maar wanneer de temperatuur buiten hoger ligt (werkte vrijwel altijd buiten, onder een tent of in de schaduw) dan was stoffen wel een terugkomend dingetje. ;) Als je dan ook nog eens je pads niet schoon maakt en de temperaturen nóg meer oplopen, dan is het sneeuwen.
Hallo Quantoxx,

Het polijstmiddel begon niet te stoffen maar er bleven witte puntjes achter op de lak. Dat had ik met een klei gewoon eraf kunnen halen voor het polijsten. Het had niets met het polijstmiddel te maken
 
Je kan inderdaad na het kleien gaan polijsten, en dan vervolgens waxen. Echter, sommigen doen ook weleens een keer een klei-beurt om vervolgens direct een wax aan te brengen. In de praktijk veroorzaak je met kleien (micro)marring, en daarom wordt meestal aangeraden om na het kleien ook meteen een rondje te polijsten. Als je ervoor kiest om sowieso te gaan polijsten, dan is kleien absoluut een vereiste, omdat je 1) vervuiling uit de lak haalt die je anders in je polijstpad krijgt tijdens het polijsten (kan), en 2) vervuiling uit de lak haalt die anders tussen je pad en de lak kan komen, waardoor je door het polijsten krassen kan veroorzaken en nog verder van huis bent. Je kan (naar mijn mening) niet polijsten zonder te kleien, mits je er absoluut zeker van bent dat er (bijna) geen vervuiling in/op de lak zit.
 
Laatst bewerkt: