• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte laag op velgen

JenteQ

Detailing trainee
30 dec 2020
30
40
Hey mede-forumleden, ik heb onderstaand setje velgen op het oog, het betreft originele audi rotorvelgen. Ik heb de velgen nog niet met eigen ogen gezien maar kreeg deze foto's doorgestuurd. Er zit een witte waa op de velgen, het lijkt er niet op dat het blanke lak is die loslaat, zou dit verwijderbaar zijn met een of ander product of door te polijsten? Mogen deze velgen uberhaupt gepolijst worden aangezien ze een soort 'matte' uitstraling hebben. Er is hier vast wel iemand die deze velgen heeft of gedetaild heeft en me hier meer over kan vertellen. Alvast bedankt voor de hulp!
Rotor velgen aangetast.jpg
Rotor velgen aangetast 2.jpg
 
Ik dacht ook het eerder al een gezien te hebben hier op het forum, maar kan niet direct iets terugvinden.
Daar was ik al bang voor, volgens mij hebben ze een zachte zijdeglans in nieuwstaat, maar ik wil niet dat ze teveel gaan glanzen want dan zien ze er teveel uit als replica's.
 
Ik heb het ooit voorbij zien komen op 1 van de eerste wagens die ik gedetailed heb.
Dit waren c&c afgedraaide wielen met een blanke laklaag over van een KIA.
Reden hiervan waren de agressieve producten die voordien gebruikt werden om de velgen te wassen. En dan denk ik aan de zure velgenreinigers die bij de lokale poetsbedrijfjes (op een verkeerde wijze) worden gebruikt.
Ik heb deze toen met beleid gepolijst, maar na het ontvetten achteraf, kwam de waas gewoon terug.
 
Ik verwacht idd ook dat het van zure reinigers komt, maar wat vreemd dat het niet weg te polijsten was.
Het leek me ook erg kalkachtig, maar dan zou het toch best makkelijk te verwijderen moeten zijn en zou de huidige eigenaar deze toch gemakkelijk moeten kunnen aanpakken.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Als het zó simpel was, was er met een goede wasbeurt al vooruitgang te zien zijn. Het lijkt mij dus eerder dat, als het geen oxidatie onder de clear is, de clear wel aangetast is. Dan is het dus wel te polijsten, maar als het simpelweg té diep is...

Ik zou ook Pro Polish eens proberen, maar dat is uitgaande dat je ze al in huis had.
 
Oke top, deze velgen zouden licht te polijsten zijn dus?
Eventueel neem ik een flesje licht polijstmiddel mee als ik een kijkje ga nemen en kijk ik of het verwijderbaar is.
 
Ik verwacht idd ook dat het van zure reinigers komt, maar wat vreemd dat het niet weg te polijsten was.
Het leek me ook erg kalkachtig, maar dan zou het toch best makkelijk te verwijderen moeten zijn en zou de huidige eigenaar deze toch gemakkelijk moeten kunnen aanpakken.
Kalk lost op in zuren, dus als er zure reinigers gebruikt zijn is dit geen kalk, maar als je geluk hebt opgedroogd reinigingsmiddel, en als je pech hebt invreten van het zuur in de blanke lak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het leek mij ook niet diep te zijn, maar je weet natuurlijk maar nooit. Een zijdeglans heb ik geen probleem mee, maar ik wil ze natuurlijk niet zo hebben als de lak van een auto haha.
Achja ik kijk nog even uit of ik wat anders tegenkom, er is geen haast bij.
 

Audi RS3 S3 Rotor 19 inch originele velgen 8P0601025CP Titan​


1194531172.jpg


Mocht je gaan kijken bij de velgen, neem dan eens een MF-doekje mee en Professional Polish. (Paint cleaner). Doek over je vinger, een dotje PP erop en op een zo min mogelijk opvallende plek eens proberen of de waas minder wordt. (In de welving, in de buurt van de bouten, bijv) Eventueel na wat in laten trekken.

Pro Polish is 'alleen maar' een paint cleaner, maar kan ook een héél licht schurende werking hebben. Misschien is dit, i.c.m. de cleaner, nét genoeg power om de waas te verwijderen en niet het risico te lopen ineens glans te creëren.

Opschalen naar een fijn polijstmiddel kan dan natuurlijk ook, maar begin met het mildste. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Het zou inderdaad kunnen dat er nieuw wat glans op zit, maar ik vind het een moeilijke kleur om dat waar te nemen, het lijkt wel wat zijdeglans want ze zijn iig niet mat.
Bedankt voor de hulp @Quantoxx ik neem het zeker mee!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik neem aan dat de verkoper begrijpt dat de velgen een waas hebben en een eventuele koper dit als nadeel zal zien. Neem dus ook aan dat de verkoper het niet al te erg zou vinden dat je even wat voorzichtig probeert om te kijken of je tot koop over moet gaan.

Zou geinig zijn als de waas de reden is dat ze in de verkoop gaan en er vervolgens een potentiele koper komt die voor z'n neus de velgen effe opknapt. :p
 
De A1 van mijn vriendin heeft ook de rotor's er onder zitten maar die glanzen niet heel erg. Heb ze laatst een keer gepolijst en dan komt er wel wat glans op maar glimmen zoals mijn brescia velgen doen ze niet.