• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte letters verwijderen van de banden

addy

Detailing addict
12 mrt 2011
920
68
49
Nu ik een setje velgen/banden heb gevonden ben ik begonnen met schoonmaken hiervan. Ik heb helaas niet zoveel tijd hiervoor maar vandaag toch een start kunnen maken.
Over deze velgen gaat het, zo heb ik ze gekocht:

P1020428.webp

P1020429.webp

Ik ben begonnen met Spray & Rinse 1:1 en ben hier al een eind mee gekomen. Daarna 2 x maal de iron x gebruikt en hier kwam ook het eea mee af. De voorzijde zien er redelijk goed uit nog. Toch bleef er wat vuil achter aan de binnenzijde waarvan ik denk dat het teerspetters zijn, deze week krijg ik Valet Pro citrus tar and glue remover binnen en ga ik hier mee aan de slag. Ook wil ik het eens met klei proberen.

Zo kreeg ik ze schoon vandaag:

P1020426.webp

P1020421.webp

P1020425.webp

(Op deze foto hieronder ongeveer in het midden zit volgens mij corrosie.)

P1020424.webp

P1020423.webp

Aan de binnenzijde zit volgens mij ook corrosie, het valt mee maar kan ik hier zelf wat aan doen. Ook zitten er wat geelachtige plekken op de binnenzijde die er moeilijk afgaan, iemand een idee wat dit kan zijn.

De banden maak ik schoon met super degreaser 1:4. Nu wil ik de witte tekst weg hebben echter gaat dit maar beperkt. Heeft iemand een tip om dit te verwijderen.

P1020427.webp

Bedankt voor het meedenken en ondanks dat ik de zoekfunctie heb gebruikt en het onderwerp velgen en banden heb doorgelezen zit ik toch met deze vragen.

Groeten,
Addy

thinner voorzichtigheid geboden....anders banden laten wisselen...dat zou mijn optie zijn....€60 weet je alles

Mooie Vectra B2 Sport velgen !! één van de mooiste OEM Vectra B Velgen vind ik dat :love

Ik heb wel eens ook die wit geverfde letters moeten verwijderen, dat ging er toen met dit spul prima af !

Gooogle *KLIK*

inspuiten beetje laten inwerken en wegvegen, indien nodig herhalen, daarna netjes met banden spray (Wolfgang, Meguiars... o.i.d...) behandelen

Groetss,
Sjors

+1 jeroen, bandjes wisselen zodat de witte tekst aan de binnenkant van de velg zit, dus alleen van onder de auto zichtbaar dus:-b

@Jeroen, nu snap ik hem. :-" Is een goede optie.

@Sjors-V6, bedankt ik zal daar eens naar kijken.

Michelin kun je vaak niet omdraaien. Dan wordt het een apk afkeur;-)

Bekijk dus heel goed of de binnen en buitenkant er hetzelfde uitziet. Meestal staat er inside, outside of de buitenkant van een michelin heeft veel meer tekst.

Letters haal je er zo met thinner af.

Omdraaien zal denk ik niet mogelijk zijn aangezien de meeste banden een outside hebben of een rij richting. ;)

En je kunt de witte letters natuurlijk ook met korrel 1200 weg schuren. Maar of dit een super net resultaat zal geven durf ik niet te zeggen. ;)

Zo even een update-tje. Eerder maar beperkt tot een velg en vandaag verder gegaan met de rest van de banden/velgen. Gisteren de ValetPro citrus tar and glue remover binnen gehad en dit spul werkt fantastisch zeg. De velgen eerst afgespoten met de hoge druk reiniger toen de spray and rins 1:1 daarna 2 x iron x en toen 2x de ValetPro citrus tar and glue remover. De teerspetters en de geelachtige vlekken verdwenen goed. Buitenzijde van de velgen komen er mooi onderuit. Alleen aan de binnenzijde toch hier en daar wat corrosie. Is dit met staalwol weg te halen en moet dit dan bijgewerkt worden? Ik heb hier geen ervaring mee.

Ook nog verder gegaan met de witte letters, nu met thinner. Gaat wel zo goed als weg maar er blijft wel een waas achter. En een hoop werk, tenminste ik heb het met een wattestaafje gedaan.
Toch maar eens die carlofon bestellen.

De Carlofon is binnen gekomen, klein stukje getest en het werkt goed. Blijft een tijdrovend klusje. Van het weekend maar weer eens verder ermee.

Ik sta al heel de week met schuurpapier in mijn handen, daar heb ik in mijn vrije tijd echt geen zin in hoor. :roll

Misschien zeg ik iets heel geks, maar probeer het eens met een caramelschijf.

Perfect om stickers van de lak af te halen zonder schade.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor zover ik weet niet. Zijn specifiek bedoeld voor de automotive handel.

Je kan ze op onderstaande site bestellen. Vergeet niet de stift.

http://www.nonpaints.com/contents/nl/d499.html#p138

Mooie spullen hebben ze daar zeg, echter € 12,50 bezorgkosten kost meer dan de schijf + stift bij elkaar. ]-0
Eerst maar even met de carlofon aan de slag van het weekend.
Maar bedankt voor het meedenken. :-)^

Vandaag met de Carlofon aan de slag geweest en dat werkte super, even laten intrekken en met een harde borstel wegvegen. Na een paar maal was de witte tekst weg. Daarna de velgen in de Wheelsealant van PB gezet en de bandjes in de tiregel van Megs.
De velgen zien er wel wat erger uit dan ik had gedacht maar misschien ooit eens laten stralen/spuiten. Eerst maar eens kijken hoe ze staan.