• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte puntjes door opgedroogd polijstmiddel verwijderen?

Heijneker

Detailing guru
27 jan 2020
415
138
28
Ilpendam
Hallo allemaal,

Een oom heeft een hele mooie donkerblauwe Renault Megane van 1.5 jaar oud met 33 duizend kilometer gekocht van een occassion dealer.

Echter zit de hele voorkant vol met miniscule witte puntjes (geen foto nog helaas). Ik denk: Polijstmiddel wat in miniscule steenslag pitjes is opgedroogd. Die fout heb ik namelijk al een keer gemaakt op een andere auto en dat zag er precies hetzelfde uit. Destijds heb ik geprobeerd het met APC te verwijderen, maar dat is niet gelukt.

Hoe kan ik deze witte puntjes van opgedroogd polijstmiddel verwijderen? Paint prep? Helaas niet in bezit om te testen. Er zit ook een witte veeg op de zwarte plastic trim van polijstmiddel, hoe verwijder ik dat?

Dank!
 
Weet je zeker dat de witte stippen niet afkomstig zijn van verse witte wegmarkering waar de auto (of een andere er vlak bij) door heen gereden is?
 
Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen! Mogelijk had dat er met polijsten wel afgekomen? Gepolijst is ie namelijk wel, dat verraadt de veeg op het zwarte plastic... Goed, je hebt natuurlijk polijsten en je hebt polijsten.

Is klei daarvoor de beste oplossing?
 
Zoiets? Dit is aanslag uit een spuitauto die van die witte strepen op de weg maakt.
20200906_162426.jpg
20200906_162712.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@tinus Het lijkt hier inderdaad op, als in witte punten op de voorkant, gelukkig niet zó extreem haha. Ik hoop deze week de auto beter te kunnen bekijken, heb hem nu maar heel kort kunnen bekijken. Ik meen wel dat de witte punten beperkt waren tot de lak van de auto.

Hoe heb je dit verwijdert? En hoe zou jij het verwijderen als het opgedroogd polijstmiddel in steenslag pitjes zou zijn?

Als het inderdaad polijstmiddel is: Van een polijstguru (Matthew Gib, heeft wel wat interessante filmpjes op Youtube, over wollen pads bijvoorbeeld.) uit Australië heb ik begrepen dat het komt door het gebruik van 'Solvent based polish'. Wat is hier de vertaling van? Oplossing volgens hem: Wax & Grease remover (betekend dat Panel/paint prep?) of andere 'Cleaning Solvents' (Terpentine?) en klamme doek, polijstmiddel op waterbasis of stoom. Meest extreme oplossing zou zijn een 'Magic eraser' en 'IPA Ultra', yikes haha.

Zodra ik de auto mag 'bewerken' zal ik dit topic bijwerken met foto's en de oplossing die ik zal vinden.