• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte spetters op de lak, wegenverf?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Mensen,

Krijg vandaag iemand bij me met een auto waar allemaal minischule witte spetters op zitten.
Ik gok zelf op wegenbouwverf, maar zeker weten doe ik het niet.
Het zit vnl. op de liggende delen.
Zitten aardig vast, je kunt ze met wat krabben met een nagel wel verwijderen, maar daar word de lak niet mooier van.

Ik ben zelf al wat aan het proberen geweest met:

Klei mild, bijna niks verwijderd.
Klei aggressief (paars), gaat na flink doorkleien weg, maar laat heel veel marring achter.
Tardis (teerverwijderaar) gebeurd niets.

Ga morgen nog even proberen met IronX, maar ik verwacht niet dat dit iets uit gaat halen.

De lak is nog in hele nette staat, dus ik ga liever niet met de paarse klei aan de slag, want die laat echt heel veel marring achter.

Wie weet raad, of weet nog iets te proberen?
 
Blob eliminator word wat te veel werk denk ik, het zijn heel veel spetters.
Maar ga ik ff proberen.

Hitje Finale doet niks.
Aceton heb ik niet staan, wasbenzine wel, maar verwacht daar niets van, dan had Tardis ook wel wat moeten doen.

Thinner ben ik een beetje voorzichtig mee, maar ga ik ook ff voorzichtig proberen.

Ik ga vanavond weer ff proberen, houd jullie wel op de hoogte.
 
Succes en keep us posted...

Bedoelde ook eerst een veegje thinner en dan met finale nalopen voor evt. doffe plekken :)^
 
Heb eens een Corsa hier gehad,die zat ook vol spetters,bleek verf te zijn waar de buurman zijn muren mee aan het witten was.
Heb de auto toen met een grove klei onderhanden genomen en volledig nagepolijst.
Resultaat was perfect.
 
bartr123 zei:
Heb eens een Corsa hier gehad,die zat ook vol spetters,bleek verf te zijn waar de buurman zijn muren mee aan het witten was.
Heb de auto toen met een grove klei onderhanden genomen en volledig nagepolijst.
Resultaat was perfect.

Die van Dennis? :p
 
Heb reeds Thinner en wasbenzine geprobeerd, reageert er niet eens op.

Bart ==> Met grove klei gaan de spikkels na intensief kleien wel deels weg, maar je krijgt er echt heel veel krassen voor terug, iig van het kaliber wat je met Mezzo op wit niet wegpolijst.
Schuurt ook als een dolle, klei schuurt erg (nieuw stuk, en ook als je m na een klein stukje meteen doorkneedt schuurt ie meteen weer.
 
Schuren zal veroorzaakt worden door de spikkels die zich in de klei hechten.
Wat je eventueel zou kunnen doen is met nagellakremover aan de gang gaan.
 
Inmiddels veel testjes verder.

Terpentine, wasbenzine, nagellakremover met aceton, niets deed de truuk.
Alleen de Blob Eliminator, maar dat was nog veel intensiever dan kleien.

Uiteindelijk maar begonnen met kleien met Dodo SN klei en Spray & Wipe 1:1, intensief klusje, maar aanzienlijk minder marring dan met de paarse klei.
Ik ben liever nu iets langer bezig met kleien, en gebruik wat meer vloeistof, dan dat ik later veel dieper moet gaan met polijsten (hij is al een paar keer eerder geweest).

Het is nu even meer arbeid, maar uiteindelijk leek me dit toch de beste oplossing.
 
Ik kom in dit topic terecht omdat ik zocht op "thinner", in bovenstaande is thinner gebruikt voor het verwijderen van ongewenste dingen, dat heb ik ook gedaan.

Mijn vraag/situatie:

Mijn auto is net gespoten (na restauratie) 4 weken geleden. Nu heb ik een ventilatierooster 3 dagen afgeplakt gehad met ducktape, na het verwijderen bleef er nog wat lijm achter. Ik heb dit met een doekje met wat thinner er af geveegd. Nu zie ik tot mijn schrik helaas dat er een doffe omtrek is ontstaan waar eerst de lijmresten zaten :sob: Best wel ff schrikken dat snap je wel.

Wat kan ik het beste doen?
 
Zou met een 4" padje met wat Finale, M205, SSR1, etc. de plek lokaal behandelen, grote kans op succes.
Welkom trouwens ;)
 
wat kan ik het beste doen

Een nieuw topic starten?

Deze vraag slaat als een tang op een varken als je naar de topic titel kijkt.

In je nieuwe topic graag vermelden wat voor rooster het is: Gelakt? Plastic? Zwart? Rubber? Binnen Buiten?
 
Als het verf van de wegen is zit er volgens mij een soort zand in de verf en als je daar over wrijft krijg je krasjes.
Met de meeste middelen los je de verf langzaam op en word dus al die tijd het soort zand dat traag los komt rond gekrast met het bekende resultaat.
Waar ik werkte hadden we een Mercedes sprinter van twee weken oud die op een bouw werf had gestaan waar ze beton aan het doen waren, toen ze s'avonds naar huis reden kwamen ze er bij uit dat heel de sprinter onder de plekken beton zat die ondertussen vastgekoekt was.
Hij kwam enige dagen later bij mij binnen het was om mee te huilen maar ik heb het er toch af gekregen.
Ik heb een bril genomen, een zachte verf borstel, een hoge druk reiniger en een paarden middel namelijk zoutzuur.
Ik heb de betonvlekken een voor een gedept met de in zoutzuur gesopte borstel en even gewacht tot het week werd en dan afgespoten.
Toen ik er mee klaar was kon je nergens aan de Sprinter (rode kleur) nog sporen van het gebeurde terug vinden.
Ik weet het het is een wel heel drastise manier van kuisen en ook een gevaarlijke maar het is er toch mee gelukt zonder heel de bus terug te moeten laten herspuiten.
Zoutzuur pas er wel mee op want je kan je er ernstig mee verwonden.

Als het niet hoort op dit forum verwijder het dan maar.