• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte trims

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
49
de reden dat ikbij carclean terecht ben gekomen is toen ik met mijn onbenullige verstand m'n hele kunststof vol wax had gebrast,kreeg van mjn kennis een potje van innotec om de krijtsporen te verwijderen. vorge week na t wassen weren ze weer wit,gelijk in de poorboy's trim restorer gezet.
vandaag na het wassen bleken ze weer terug te komen. hartslag 200}:)w
als je deze fout hebt gemaakt blijf je hier dan nog lang voor bloeden? of is t permanent op te lossen?

bart
 
Je kan het best met APC (All Purpose Cleaner) en een borsteltje aan de slag. Zo kan je de resten eruit borstelen en daarna behandelen met Trim Restorer. :)^
 
Tim zei:
Je kan het best met APC (All Purpose Cleaner) en een borsteltje aan de slag. Zo kan je de resten eruit borstelen en daarna behandelen met Trim Restorer. :)^
hey tim thanks voor t snelle antwoord.alleen staat de apc nog bij jullie in de order.(heb er net nog een bijgeplaatst,stuur maar alles tegelijk af)$$)
 
soms vraag ik me echt af hoe ze op zulke oplossingen komen. Kan natuurlijk vanuit een chemische achtergrond komen: als je weet dat "krijt" uit stof X bestaat, en dat bijv oplost met stof Y, dan kan je op zoek gaan naar producten waar dat spul veelvuldig in voorkomt... maar dan nog :auw

ben benieuwd of iemand het hier ook wil uitproberen, ziet er wel interessant uit...
 
Ik heb eerder het vermoeden dat het dan met iedere soort plantaardige olie zou moeten werken, aangezien pindakaas niets anders is dan gemalen pinda's met wat andere toevoegingen. Zoals iemand anders in dat draadje al zegt, arachideolie (=aardnotenolie, ook wel pinda's genoemd ;) ) werkt ook.
 
Zijn er ook nog huishoudelijke middeltjes waarmee ik dit weg kan halen, Ik plak namelijk nooit zo heel netjes af en dus zie je af en toe een hele witte streep. En om nou alleen een flesje APC te bestellen. Weghalen met turtle wax bumperspray werkt namelijk niet....
 
Abarth zei:
Zag van de week een thread op een ander forum over het nut van pindakaas

Het is al eerder ter sprake gekomen maar foto`s had ik ook nog niet eerder gezien.
Foto`s zijn geleend van de officiele poster op detailingworld.
Hieronder de url die verwijst naar de thread.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=91862

Arachide olie (ground nut Oil) zou je ook kunnen gebruiken volgens detailingworld forum. Zit wat in want dat wordt geperst uit pinda's. En t is ook nog eens goedkoper reukloos en makkelijk te verwerken
 
ThaBird zei:
APC is niks anders dan een engelse afkorting voor alles reiniger ;)
Alleen niet elke allesreiniger bestaat uit dezelfde ingredienten... Ik zeg niet dat het niet kan maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn.
 
Je zal idd eerst de resten moeten verwijderen met bijvoorbeeld APC en een triple duty detail brush Bart. Goed rondjes draaien en grondig reinigen zodat alle resten weg zijn. Vervolgens voeden met de TR! ;)

Dasty of iets dergelijks zal het ook wel mee lukken, alleen heel goed opletten dat het niet op je lak komt!
 
Dasty is toch ook geen probleem op je lak als je maar direct afspoelt.

Heb toch nog nooit niks aan me lak gezien:weetniet
 
ThaBird zei:
Dasty is toch ook geen probleem op je lak als je maar direct afspoelt.

Heb toch nog nooit niks aan me lak gezien:weetniet

Opzich niet, alleen Dasty kan wel je waxlaag oplossen omdat het nogal een vrij agressief middeltje is.
 
Ik zou Dasty nooit op lak gebruiken. Misschien zie je niet 123 dat er wat gebeurt maar dat kan op de langere termijn misschien wel zichtbaar worden. Spul is mega krachtig en daar totaal niet voor bedoeld maar je mag het natuurlijk gebruiken als je dat wilt.
 
Niet voor mij, ik ga geen goede spullen kopen en dan een 10tje besparen op een APC. De Poorboy's APC weet je zeker dat er niks kan gebeuren en dan heb je 10liter (verdund) voor 15,-.
Dat is de verkeerde zuinigheid in mijn ogen...
 
Ben het zeer zeker eens met Dibbuz ,op dit soort zaken moet je echt niet besparen. Een Gallon APC (Meguiars) kost iets van 20 euro ,verdund zijn dit bijna 40 liter. En dat voor een product waarvan je zeker bent. Een naam betekent niet altijd iets ,maar in dit geval wel.
 
Kan je de de APC + ook voor deze doel einde's gebruiken?(heb ik een gallon van staan namelijk)

Wat zuinig aan gaat ben een zeeuw, en ons bin zunnig :-b