• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte uitslag dashboard

VolvoSim

Detailing rookie
2 dec 2020
5
15
Hi All.

Begin november een tweedehands XC90 gekocht bij Van Vloten in Amsterdam.

Op mijn verzoek hebben ze een klein stickertje van het dashboard gehaald.

Het resultaat was een nare vlek met witte uitslag veel groter dan het stickertje.

Wederom terug gegaan om dit op te laten lossen en nu is de vlek nog groter.

Het is een soort witte uitslag/waas op het dashboard en in de nerf.

Iemand suggesties mbt het oplossen van deze uitdaging.

Of is de toplaag kapot en is een nieuw dashboard de enige oplossing om alles weer netjes te krijgen

Foto’s om de ernst van de zaak te beoordelen
 

Bijlagen

  • DB66586F-E0CF-4C52-8C52-C96DFE1944F8.jpeg
    DB66586F-E0CF-4C52-8C52-C96DFE1944F8.jpeg
    220,5 KB · Weergaven: 424
  • C15C29C9-EA9F-4C28-A84D-F423BFDF3116.jpeg
    C15C29C9-EA9F-4C28-A84D-F423BFDF3116.jpeg
    162,3 KB · Weergaven: 471
Laatst bewerkt:
Heb je zelf al iets geprobeerd? Anders eens met APC schoonmaken of een interior cleaner en kijken of dat resultaat heeft.

Buiten dat schrok ik wel erg van het feit dat er 33 wezens zijn aangetroffen in een grot, DICHTGOOIEN DIE HAP
 
Zelf niets geprobeerd. Auto is met garantie gekocht echter probeer ik info in te winnen om te bepalen of het nog op te lossen is. Baal er enorm van.

Sowieso dank voor je tip
 
Heb je zelf al iets geprobeerd? Anders eens met APC schoonmaken of een interior cleaner en kijken of dat resultaat heeft.

Buiten dat schrok ik wel erg van het feit dat er 33 wezens zijn aangetroffen in een grot, DICHTGOOIEN DIE HAP
Oeps. Foto teveel aangetikt
 
Aan een fles interior cleaner of APC doe je nooit een miskoop is altijd handig om te hebben en kun je gelijk kijken of je de plek ermee schoon krijgt. Gezien de plek groter is geworden lijkt het alsof de kunststof van het dashboard gereageerd heeft met het spul wat ze erop gedaan hebben. Ik zou het eerst proberen schoon te maken met voornoemde spullen als dat niet lukt zou ik teruggaan, ze hebben het namelijk alleen maar erger gemaakt dus mogen ze het mijns inzien ook oplossen
 
  • Leuk
Reactions: Boszna en VolvoSim
Hi All.

Begin november een tweedehands XC90 gekocht bij Van Vloten in Amsterdam.

Op mijn verzoek hebben ze een klein stickertje van het dashboard gehaald.

Het resultaat was een nare vlek met witte uitslag veel groter dan het stickertje.

Wederom terug gegaan om dit op te laten lossen en nu is de vlek nog groter.
En dit ziet de werkplaatschef of de monteur die dit heeft gedaan niet zelf????
Echt dan geef je de auto toch niet zo terug aan de klant, echt wat figuren werken er dan in zo'n garage.
Meeste automonteurs zijn auto liefhebbers, deze dus niet.
Lijkt dat er iets gebruikt is om de lijmresten te verwijderen, zou het proberen op te knappen met iets van APC idd of iets voor het rubber en vinyl.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
En dit ziet de werkplaatschef of de monteur die dit heeft gedaan niet zelf????
Echt dan geef je de auto toch niet zo terug aan de klant, echt wat figuren werken er dan in zo'n garage.
Meeste automonteurs zijn auto liefhebbers, deze dus niet.
Lijkt dat er iets gebruikt is om de lijmresten te verwijderen, zou het proberen op te knappen met iets van APC idd of iets voor het rubber en vinyl.
Toen het magische spulletje erop ging zag het er prima uit. Zie foto. Echter na opdrogen...
 

Bijlagen

  • DBDCD9D4-2D3A-4D4A-91FE-282A489BB7F6.jpeg
    DBDCD9D4-2D3A-4D4A-91FE-282A489BB7F6.jpeg
    80,9 KB · Weergaven: 272
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik zou met helemaal niets van producten gaan lopen ouwehoeren, maar eerst eens terug naar de verkoper!

Het kunststof lijkt aangetast en dat probleem dient simpelweg opgelost te worden. Geef de verkoper daar ook de kans toe. ;)
 
Toen het magische spulletje erop ging zag het er prima uit. Zie foto. Echter na opdrogen...
Oke ja zo ziet het er goed uit, vreemd dat als het opgedroogd is wit uitslaat, gewoon terug gaan en idd hun dan de mogelijkheid geven om het op te lossen.
 
Allereerst proficiat met je nieuwe wagen.

Ik vermoed dat ze een soort ontvetter hebben gebruikt om waarschijnlijk wat lijmresidu van de sticker te verwijderen, ontvetter en een dashboard zijn geen goede vriendjes.

Ik zou ook eerst contact opnemen met de betreffende garage en de verantwoordelijkheid eerst bij hun leggen voor je zelf dingen gaat uitproberen. Mocht je daar niet verder mee komen dan zou je alsnog zelf kunnen proberen.
 
Ik zou met helemaal niets van producten gaan lopen ouwehoeren, maar eerst eens terug naar de verkoper!

Het kunststof lijkt aangetast en dat probleem dient simpelweg opgelost te worden. Geef de verkoper daar ook de kans toe. ;)
De auto staat inderdaad weer bij de dealer. Dit gaat hun derde poging worden....
 
Mooi. Ik neem aan dat ze erkennen dat er iets niet goed is gegaan. ;)

Mochten ze er niets aan KUNNEN doen, dan zullen ze zelf de kosten moeten dragen. Zij hebben het immers beschadigt. (Lijkt mij een sterke ontvetter of iets als stickerverwijderaar dat het kunststof aangetast heeft en waarschijnlijk zelfs zacht heeft gemaakt)

Mochten ze er niets aan WILLEN doen en je moet zelf aan de gang, dan zou ik bij de meest milde stap beginnen en dat is goed kijken naar het materiaal. Is het witte een laag dat op het materiaal ligt? Is het materiaal zachter/poreuzer? Is het eraf te krabben met je nagels of met een puntje van je doek met water te verminderen?

Voordat je een APC aanschaft en klakkeloos de boel gaat afnemen. Misschien werkt het, misschien maakt je het erger. ;)

Toen het magische spulletje erop ging zag het er prima uit. Zie foto. Echter na opdrogen...

Tja, ook sterke producten zijn ''gewoon'' een vloeistof en zal daardoor even ''voeden''. Zelfde als iets nat maken. Maar na verloop van tijd droogt dit in en laat residu achter en/of tast het materiaal aan.
 
En toen bleef het stil. Aanmelden, iedereen aan het werk/denken zetten en met de opgedane kennis je voordeel doen en niets meer van je laten horen.
Dit forum, net zoals vele anderen, stikt van de open eindjes. Ik vind dat persoonlijk redelijk onfatsoenlijk maar het is niet anders. :sob: