• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte uitslag

Flip Zellmann

Detailing rookie
25 jun 2016
5
2
73
Zwijndrecht
Hoi, mijn zwarte kunstof vlakken zijn wit uit geslagen heb daar met de wax produkten of detailer nooit last mee gehad en nou heb ik eerst polis gebruikt en daar na wax en nou is zwart wit uit geslagen komt dit door de polis

Wit uitslaan van kunststof kn door verschillende producten komen.
Waaronder wax en polijstmiddelen!

Als je het nooit heb gehad met de gebruikte waxen zal het vermoedelijk door polijst komen oid!

Je kan het proberen weg te krijgen met gyeon prep, nanolex ex of pure ipa!

Je zou eerst ook voorzichtig wat kunnen proberen met APC of met melaminesponsjes (beetje natmaken).

Gebruik je die rode flesjes (step1, step2, step3)?
Meguiar's heeft verschillende van zulke producten.

• Leuk
Reacties: deasha
Dan zal hier hiogst waarschijnlijk door de polish komen!

QD's vlekken zo en zo niet, en veel waxen tegenwoordig ook niet meer naar mijn ervaring! Enkel waxen met hoge carnauba willen wel is wat achter laten op kunststof.(mijn ervaring althans)

All-in-one producten (cleaner + glaze + wax in één potje of flesje) kunnen dit ook veroorzaken door de cleaner die erin zit.

Overigens is de Step2 die Meguiar's een 'polish' noemt eigenlijk een glaze. Vandaar de vraag.

In één van de door jou gebruikte producten zit blijkbaar ook een polijstmiddel. Dat is het wat wit uit slaat. Wax, Sealant of een Glaze slaat niet wit uit.

Collinite 845 is bij mij op de mini wit uitgeslagen op een paar kleine plekjes. Dat komt door het niet goed afnemen.
Als ik het goed had afgenomen had het niet gevlekt nee.