• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vegen in cabrio dak van een BMW Z4, hoe behandel je dit?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Mijn vaders zojuist aangekochte Z4 heeft een aantal witte vegen in het dak (zie foto). Met regulier wassen krijg je dit er niet uit. Heeft iemand tips hoe dit dak te behandelen?
 
Het dak van mijn vaders Z4 en mijn eigen 3-serie heb ik met APC gereinigd en daarna behandeld met Shining Monkey Fabric Protectant. Hij had deze vegen ook, maar nu een stuk minder. Ik vermoed dat het stof/vuil is dat zich verzameld wanneer de kap lange tijd naar beneden is.



IMG_2849.jpg
 
Ah kijk, dat is goed om te zien. Hoe heb je de apc verwerkt? Vernevelen, nagelborsteltje/andere borstel, wassen, drogen en dan behandelen met fabric protectant.
 
Dak ruim ingespoten met APC. Ingewerkt met een paardenhaarborstel, beetje een ronddraaiende beweging, niet te hard drukken...Eerder masseren dan schrobben. ;)

Daarna afgespoten inderdaad en goed , heel goed laten drogen. Ik denk zelf dat het weer er zich momenteel niet voor leent. Bij het aanbrengen van de protectant trouwens goed afplakken! Het is heel duurzaam, maar dat betekent ook dat wanneer je knoeit op ramen, lak of rubbers het er heel slecht af te krijgen is.

Ik denk dat dit trouwens voor alle soortgelijke producten geldt.
 
Bedankt vast voor de tips. Als het niet lukt met bovengenoemde methodes, heeft er iemand ervaring met Renovo Color Reviver? http://www.renovointernational.com/products/reviver.php