• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekken in vrachtwagen lak

Anton

Detailing chief
25 mei 2011
40
75
Hey !

Voor verkoop polijsten wij regelmatig op kleur ( dus niet op swirls ) dit is kwa tijd en geld gewoon niet te doen.. maar nu zitten er soms witte vlekken in de uni lak.. het lijkt te komen van slechte shampoo gok ik en het komt eigenlijk alleen met rood voor. Zelfs met s3 en sandwich spider pad heb ik echt meerdere hits nodig met de rotary om het een beetje weg te krijgen. Heb laatst een stukje met korrel 3000 nat geschuurd. Dan zijn de vlekken en sticker plekken weg maar dit duurt veels te lang helaas... iemand een oplossing ?

Groetjes
20191121_083926.jpg
20191121_083920.jpg
 
Zou mooi zijn als het van shampoo was, dan kreeg het voertuig voldoende aandacht
Ik verwacht meer dat het van achtergebleven vuil is. Rood is gevoelig, zeker zonder bescherming
 
De witte plekken lijken een beetje hetzelfde patroon te hebben als regendruppels die aan de lak blijven hangen na een bui. Mijn inschatting is daarom dat het kalkvlekken zijn van ingedroogde waterdruppels. Een andere mogelijkheid is dat na een wasstraat bezoek deze druppels op de lak zijn achtergebleven en dat de druppels agressieve shampoo bevatten, en dat er ter plekke verkrijting/beschadiging van de lak is ontstaan.