• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekken na reinigen?

Djordi63

Detailing rookie
12 feb 2023
2
2
Hi Allen,

Vrijdag op aanraden van van bekenden mijn stoel bekleding schoongemaakt met warm water en een heel klein beetje vanish. Zag er vrijdag avond al goed uit. Nu vandaag, na een dag te hebben stilgestaan, heb ik de volgende vlekken erin.

Het gekke is, wanneer ik een stukje rijd en dus op de vlekken ga zitten wordt het minder… enig idee wat dit is en hoe ik dit weg krijg?

Afbeelding:https://ibb.co/1n3SScN
 
Behoorlijke zweetreet :joy:

Maar goed het ziet er naar uit dat je de bekleding eens goed diep moet reinigen en eigenlijk vooral moet "spoelen". Huur/leen/koop een extractor en gebruik een goede bekleding reiniger. Vanish is behoorlijk agressief en raad ik je voor het vervolg niet aan. Vooral omdat je het nu niet goed uitgespoeld hebt en zonder extractor gaat je dit ook niet lukken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Djordi63
@RoCo , haha. Dat kan ik mij niet voorstellen, nooit last van namelijk. Misschien de eigenaar voor mij.

Heb hier dus nooit last van gehad, totdat ik het eergisteren ging reinigen. Wellicht is dat al het oude vuil/zweet wat omhoog komt.

Zal een goede wasbeurt met warm water dit niet weghalen? Wil in de zomer idd wel een keer zo’n extractor huren.
 
Volgende keer beter spullen gebruiken die er voor zijn
Vanish is behoorlijk agressief en het lijkt alsof je niet alle vuil hebt weggekregen

Als het eronder niet geheel droog is kan zitten als gevolg hebben dat het weer vochtiger wordt
Alleen in opgedroogde staat kan je het effect goed beoordelen

Ectractor gebruiken op een dag met drogend weer is een prima optie.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dit lijkt op een overmaat aan gebruikt schoonmaakmiddel, wat onder bepaalde vochtomstandigheden als vlekken is te zien. Bij een middel dat hier echt voor gemaakt is, kan dat niet zoveel kwaad en ziet het er alleen niet uit, bij Vanish is de vraag in hoeverre dat textielvezels en schuimrubbers aantast. In elk geval nat maken met gewoon water, en dat met het opgeloste oude sop droog maken, bij voorkeur met een extractor.