• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekken op carbon folie

Gizmo1987

Detailing rookie
3 apr 2018
7
2
Beste Car Cleaners,

Ik ben Eric uit Den Haag en ben in het bezit van een Ford Fiesta waarvan het dak gewrapped is met carbon folie.
Nu zitten hier overal kleine witte vlekjes op die ik er maar niet uit krijg. Ik heb al insecten verwijderaars en zelfs spiritus geprobeerd zonder resultaat.

Kan iemand bij vertellen hoe ik dit eraf krijg?
Ik heb de foto's toegevoegd.

mvg,

Eric
 

Bijlagen

  • carbon 1.jpg
    carbon 1.jpg
    225,1 KB · Weergaven: 276
  • Carbon 2.jpg
    Carbon 2.jpg
    244,3 KB · Weergaven: 349
Ze liggen er ook zo systematisch op! :) Op elk hoekje van het patroon. Is dat patroon een relief? Voelbaar, zeg maar.

Ik weet niet waar een wrap allemaal tegen kan, maar de paint cleanet is al geopperd. Dat was ook mijn eerste ingeving/gok. ;)
 
Ze liggen er ook zo systematisch op! :) Op elk hoekje van het patroon. Is dat patroon een relief? Voelbaar, zeg maar.

Ik weet niet waar een wrap allemaal tegen kan, maar de paint cleanet is al geopperd. Dat was ook mijn eerste ingeving/gok. ;)

Het patroon is voelbaar de vlekken niet.
 
Hmmm... Is het niet de wrap zelf die niet meer helemaal lekker is? :p Voor zover ik kan zien is het alleen in de hoekjes van de patronen.

Ja, klopt nu je het zegt... En die spikkels zitten alleen in het voorste gedeelte van het dak.
De auto is zo'n 7 jaar oud en zo lang zit die folie er denk ik ook op. Kan het zijn dat dit een soort van afstervingsproces is? :p
Ik kijk het nog even aan anders haal ik de folie eraf.
 
Als het voelbaar is, is het een vezel (zoals het hoort) die zal verlijmd zijn
Ik verwacht dat de lijmlaag aan het verouderen is en door de vezels komt

Kijk enorm uit met producten die de vlekjes verwijderen
Kans is groot dat die ook op de lijm inwerken endaardoor het probleem groter wordt
 
Misschien omdat het een relief is, geweven materiaal, zal daar ook meer frictie ontstaan en zo allemaal kwetsbare punten hebben? :D

Mijn oude buurjongen is car wrapper. Ik zal eens koekeloeren of ik zijn nummer nog heb en vragen wat dit zou kunnen zijn. Just give me a moment. :p
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Wat ik zo hier en daar lees is dat de wrap minimaal 5 jaar mee gaat, dus ik ben bang dat het inderdaad langzaam stuk aan het gaan is. Ik denk dat ik binnenkort de wrap laat verwijderen.

Bedankt voor de reacties!
 
Ik krijg al een tijdje de buurjongen niet te pakken. Sorry! :p

Ik blijf het té toevallig vinden dat het zo systematisch de witte vlekken vertoond. Denk dat de wrap inderdaad op z'n einde loopt, maar dit zou je kunnen checken bij een wrapper.

Ga je na het verwijderen ook weer een nieuwe wrap plaatsen? (plakken? aanbrengen? ...?)
 
Geen probleem :p
Ik denk niet dat ik het dak opnieuw laat wrappen. Aan beide zijdes van mijn auto heb ik ook hetzelfde soort wrap in de vorm van een streep maar die zien er nog steeds goed uit en die laat ook wel zitten.
 
Ruitensproeiervloeistof, ook een bekende bron van ellende (zelfmaak en te goedkope versies)
 

Vergelijkbare onderwerpen