• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekken op raamrubbers

Droover

Detailing rookie
15 jun 2013
9
0
Hallo,

ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in het detailen van auto's. Op het moment ben ik nog bezig met het samenstellen van een lijst met alle producten die ik nodig heb. Het probleem zit hem nu alleen nog in de raamrubbers, er zitten witte vlekken op waarvan ik niet weet hoe die er op komen, deze vlekken zaten er namelijk al op toen ik de auto kocht. Verder zou ik ook niet weten hoe ik de rubbers er weer als nieuw uit kan laten zien, vandaar dit topic. Hebben jullie een idee wat dit voor iets is en hoe ik het kan oplossen?

thumb.webp

thumb2.webp

Ziet eruit als weerplekken of boomhars. Dit ga je alleen maar echt mooi krijgen door er nieuwe rubbers op te zetten.

Bedankt voor het snelle antwoord!
Is het ook geen mogelijkheid om de rubbers er minder verweerd uit te laten zien door bijvoorbeeld harsverwijderaar en/of dressing te gebruiken?

In eerste instantie dacht ik aan de hand van de topictitel dat er wax op het rubber zou zitten, maar dat is het duidelijk niet.
Ik zou zeggen probeer het eens met Trimrestorer van Poor Boy's World (zit ook in sample kit #2, met nog andere producten om kunststof en banden weer netjes te krijgen).
Andere optie is Black Wow, dat zou ook goede resultaten moeten geven (zelf geen ervaring mee)

Zelf heb ik Black Wow in de collectie: super voor de trims maar op de raamrubbers een grote elende (bij mij)... Ergens anders op het forum gelezen dat er meerder lagen (3 tot 6 lagen dacht ik) Reload op werd gezet. Zelf nog niet geprobeerd, vergeet het elke keer te doen maar de foto's uit het betreffende topic zagen er goed uit.
Zelf heb ik overigens niet van die spikkels op de raamrubbers.

Lijkt alsof het er op ligt. Gevalletje ernstige verwaarlozing
Eerst schoonmaken is wel nodig, dat kan met verdunde APC maar ook met TrimRestorer
Voordeel van een dressing als TR is dat het rubber gelijk weer soepel wordt
DLux is super, maar pas aanbrengen nadat het rubber weer in conditie is
Als je het over vervuiling heen aanbrengt wordt het een ellende

Sorry voor het late antwoord, zat de afgelopen week in het buitenland.
Als je met je vingers over de rubbers gaat, is er inderdaad een voelbaar reliëf. DLux zal ik dan in het begin zeker niet gebruiken.
Zoals ik uit je zin kan opmaken, is voor het gebruik van TR het gebruik van APC niet nodig is, of begrijp ik dat verkeerd?