• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

witte vlekken

mart

Detailing rookie
28 mei 2012
4
0
Hallo, ik ben voor het eerst op dit forum omdat ik informatie zoek. Heb me eigenlijk nog nooit zo met "het schoon houden" van m'n auto bezig gehouden maar nu ik een andere auto heb kom ik direct een probleem tegen.

Het is een oudje, sinds 2 weken in m'n bezit. Een R4GTL en de kleur is Bordeaux Rood.

Omdat de wagen een kleine 2 jaar heeft stil gestaan in een schuur heb ik 'm eerst maar eens goed gewassen en daarna een polish (polish strong van system123) gebruikt. De witte doek ziet eruit alsof ie in een plas rode wijn heeft gelegen. Echter, na een dag of 5 zag ik op dak en motorkap witte vlekken ontstaan, verder nergens. Heb bij een bouwmarkt (wellicht niet de beste keuze) een wax met Carnauba (Valma) gehaald en voorzichtig een plekje gedaan om uit te proberen. Ik merk dat de kleur wel wat terug komt maar de witte vlek blijft zichtbaar (welliswaar veel minder duidelijk).

Ik besef dat het maar een oud wagentje is maar toch... de lak is best goed verder en er zit helemaal geen roest op dus wil 'm eigenlijk wel beter hebben.

Wie kan advies geven;
kan ik doorgaan met Valma-wax of toch beter even wat anders en weet iemand waar die witte vlekken vandaan komen. Die zaten er vóór en na het wassen zeker niet op.

Witte vlekken is waarschijnlijk een verkrijting van de lak, is rood heel gevoelig voor.
Na eventueel Polijsten, verdwijnen de vlekken meestal, daarna de lak voeden en dan sealen of waxen om te beschermen

Maar met die polish zijn die witte vlekken juist ontstaan. Of is een behandeling met polish zoals ik heb gedaan niet hetzelfde als polijsten?

Probeer zoals aangegeven hierboven : 1 of meerdere foto's (zijn we gek op hier :ja )

Anders ff uitzoeken naar iemand anders van het forum die in JOUW buurt woont en spreek een keertje af oid .

Resultaten zien we ook graag :-"