• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte waas (vegen/plekken/vlekken) op kunststof met Collinite 845

Kroontje

Detailing rookie
22 sep 2020
3
15
Sinds kort een nieuwe auto, een Kia e-Niro. Bij een nieuwe auto hoort natuurlijk de nodige carclean producten.
Bij CarClean een hoop spullen gekocht waaronder Collinite 845. Wat een prachtige wax is dat zeg! Mijn eerste wax ooit en echt helemaal tevreden mee.
Echter op mijn e-Niro heb ik aan de zijkanten, vooraan etc kunststof zijstrips/bumpers(achtig).
Deze zijn door de Collinite (lijkt me) verkleurd. Er zit een witte waas overheen, soort van vlekken/strepen. Ze zijn niet mooi zwart meer, en dat is zacht uitgedrukt.

Hoe kan ik dit herstellen?
De auto blinkt, je krijgt er haast pijn je ogen van maar de strips/bumpers zijn voor nu toch wel een doorn in het oog...

Ik heb een foto bijgevoegd ter illustratie. Dit is niet mijn auto en je ziet hier dus ook de witte strepen/plekken niet op.
Maar ik heb de foto bijgevoegd zodat het duidelijk is welke delen ik bedoel.
 

Bijlagen

  • InkedScreenshot - 2020-09-22 at 20.38.31_LI.jpg
    InkedScreenshot - 2020-09-22 at 20.38.31_LI.jpg
    219 KB · Weergaven: 0
Welkom op het forum! ;)

Wax over ongelakt kunststof en rubbers is sowieso een no-go. (Sommige waxen laten geen strepen en vlekken achter, de meeste wél)

Zoals Ric hierboven al adviseerde; Een APC (All Purpose Cleaner) uit het detailing-segment is altijd handig om te hebben. De gelinkte versie is een APC + ontvetter, vandaar de +D(egreaser). Hiermee kan je nu ook de trims schoonmaken. APC+D op een doek spuiten en de boel afnemen/boenen. Nadien weer lekker in een kunststof-dressing zetten om alles weer te beschermen.
 
Ik snap het afplakken bij polijsten maar ik ga echt niet elke wax beurt alles afplakken, als je handmatig werkt is het gewoon even oppassen en nog nooit kunststof geraakt, wel altijd doekje bij de hand om even na te vegen
 
Dank allemaal voor de (snelle) berichten! Top :yum
En dank voor het warme welkom natuurlijk.

Afplakken heb ik idd niet gedaan. Heel eerlijk gezegd ben ik zo groen als gras wat betreft detailing.
Dus eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat je Collinite niet op kunststof moet doen.

Wat ik dus begrijp, het beste wat ik nu kan doen is een APC (+D) kopen en de kunststof delen hiermee bewerken.
Is het dan goed om daarna b.v. Turtle Wax - Black in a Flash erop te doen om ze weer lekker zwart te maken?


p.s.
Het wrappen van de blauwe delen heb ik idd ook over nagedacht. Op het Kia forum diverse mensen voorbij zien komen die het gedaan hebben.
Ik vind het gewrapped mooi maar moet eerlijk zeggen dat ik het blauw ook wel iets vind hebben... Beetje in tweestrijd nog.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Farson
@Quantoxx was ook met een winkje. Bij ons rijden er inmiddels al 20 in de kleuren blauw en grijs rond. Dan valt die van mij lekker op en scheelt zoeken op de parkeerplaats.

@Kroontje fijne auto en succes met verwijderen van de strepen. Ik laat na het polijsten het plakband zitten en pas na het waxen en uitpoetsen haal ik het weg.
Als je een keer wil komen kijken, laat maar weten via pb.

Gr Ger