• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte ‘wax’ vegen enkele weken na het poetsen

Hoedje

Detailing trainee
15 apr 2018
18
45
37
Goedemorgen,

Enkele weken geleden heb ik mijn auto weer een behandeling gegeven. Betreft een oranje Nissan Micra van 2018.

natuurlijk voorbehandeld door te kleien etc. Vervolgens PB black hole, PB ex-P en afgetopt met Nattys.

Deze combi is me altijd goed bevallen. Goede glans en makkelijk aan te brengen met een redelijke standtijd.

Vandaag zag ik bij het wassen witte vegen op de auto zitten. Alsof het niet goed uitgepoetst is geweest. Dit was na het poetsen niet zichtbaar. Je poetst ze er nu ook heel makkelijk af.

Iemand enig idee hoe dit kan?
 
Dat is wax die niet voldoende uitgebufd is, daarna dus lekker lang gecured heeft (tot aan de volgende wasbeurt) en daarna zichtbaar wordt door water, in dit geval wassen. Overkomt iedereen volgens mij nagenoeg iedereen wel eens. Na het waxen de gehele auto nabehandelen met een quick detailer / detailer spray kan dit ale verhelpen, omdat je dan mogelijk wel dat deel dan wel goed uitpoetst
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van de wax op de sealant. Dan kan ghosting voorkomen.
 
Heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van de wax op de sealant. Dan kan ghosting voorkomen.
Nee hoor, je kan het ook witte strepen krijgen van een wax of sealant zonder dat de sealant door een wax getopt is.

Als het lijkt op de foto hieronder: ik dacht eerst dat vrouwlief schade aan de dorpel van haar auto had gereden: de dorpel krijgt daar een andere vorm én ik zag ‘krassen’, dus ik dacht: schade. Blijkt het achteraf gewoon niet goed uitgepoetste Fusso Dark: even een detailerspray en een doek en het was weg.
93ED96CC-F10D-4030-B760-D51594E155F2.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
Bedankt voor de reacties! Volgende keer rekening mee houden dus