• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wol , hoeveel pasta?

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Goeiemiddag ,

Nu heb ik bij de car clean vrienden een wolle pad aangeschaft om er ervaring mee op te kunnen doen.

Nu heb ik veel gevraagd en onthouden alleen het volgende is me ontschoten.
Zoekfunctie weinig opgebracht.

Hoeveel pasta op de wolle pad ?

Hartelijk dank.
 
Lijkt mij ook logisch. Paar erten verspreiden niet in de haren zeg maar, soort van primen gedaan. Resultaat best blij mee.
 

Bijlagen

  • 20180227_155417.jpg
    20180227_155417.jpg
    182,1 KB · Weergaven: 222
  • 20180227_154030.jpg
    20180227_154030.jpg
    252,6 KB · Weergaven: 220
Ik prime mijn mijn wolpads niet.

Gebruik de pads eigenlijk het zelfde als foam pads. Misschien onbewust een druppeltje meer.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Doe je dat bij een foam pad dan?

Dat is voor mij nieuw namelijk.

Bij de volgende hit gaat er de zelfde hoeveelheid pasta, als er nog veel product in zit dan maak ik de pad schoon. Ik maak een pad sowieso na 2 hits wel schoon,
 
Haha correct me if im wrong maar ik kreeg het idee dat de volgende werkwijze op dit forum altijd naar voren komt.

Schone pad daar 4 a 5 ertjes pasta op.
Hit 1

Pad zit nog iets pasta op, dit aanvullen met bijwijze van 2 ertjes.
Hit 2

Pad cleanen als nodig blijkt na visuele inspectie
 
Het eventuele primen van een pad en de polish die je gebruikt om mee te polijsten, dat zijn twee verschillende fases. :)

Zoals @Zluytr al aangaf; Een foampad prime je niet met polish, maar een beetje water/detailer om de polish zoveel mogelijk aan de oppervlakte van de pad te houden.

De paar dotjes polish die je daarna gebruikt, daar polijst je mee. Wanneer dit op is omdat je het verwerkt hebt, dan pak je voor de volgende hit nieuwe polish.

Een pad maak ik liever te vaak schoon dan te weinig. ;)


Het idee dat jij hebt is mij nog nooit opgevallen hier op het forum. Ik denk dat je dingen dan zo interpreteerd. :) Stel dat er nog residu in je pad zit van de vorige hit, dan is dit al helemaal zijn werking kwijt en doet het dus vrijwel niks meer. ;)
 
Visuele inspectie is leuk, maar een pad hoeft niet vies te ogen en toch al wel flink volgelopen te zijn met polish/vuil/blanke lak/etc. :)

Een pad die dus "vies" is, die slijt sneller en werkt minder goed.
 
mijn excuses heren voor de valse beschuldiging,door het vele lezen is de info beetje raar blijven hangen o_O.

Een wolle pad tussendoor nat reinigen is mij bij aanschaf afgeraden, dit ivm "haren" die aan elkaar plakken. nu zag ik dat detailers een soort rolletje met punten op de draaiende pad zetten en dat vuil als stof eraf komt.

Weet ik iemand wat ik bedoel en de naam ervan?
 
Ik weet niet wat voor wolpad je heb, en wie dit afgeraden heb.. maar mijn wolle pads gaan gewoon in de padwasher hoor.