• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolf deironizer

mandy martine

Detailing rookie
11 sep 2011
8
0
hallo allemaal ,

Sinds vorige week zijn we in het bezit van de Wolf deironizer , maar hij valt erg tegen.
Ik heb nu meerdere tests gedaan op verschillende wielen met verschillende gradaties vervuiling maar het werkt echt teleurstellend.
Het moet vreselijk lang inwerken , en is dan vrij moeilijk te verwijderen , helemaal als je heem zoals op de verpakking staat laat opdrogen.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die dit hebben ervaren , dit topic is ook meer om teleurstelling te voorkomen bij toekomstige kopers , maar zonder de bedoeling om een merk de grond in te praten.

Ik denk dat hij meer geschikt is als onderhoud dan een major cleanup.

Alle behandelde wielen zijn na de Wolf ook met Iron-X gedaan en die haalde meteen alles weg !

Ik had er meer van verwacht , het ging me niet om de prijs per liter maar het feit dat er meerdere Iron-X klonen zijn en ik graag iets uitprobeer.

Bestel dus mooi wat Iron-X ;)

My 2 cents

Iron-X of Wolf de-ironizer zijn GEEN velgenreinigers! Altijd eerst een velgenreiniger gebruiken, en daarna Iron-X gebruiken om de achtergebleven ijzerdeeltjes te verwijderen.

I know Paulus, heb de velgen eerst ook schoon gemaakt met andere middelen, maar zelfs hierna geen goed resultaat.

Iron-x wordt snel paars en heeft al snel alle ijzerdeeltjes los , wolf duurt zooooo lang wordt een beetje paars en verwijdert bijna niks.

Net nog eenvelg geprobeerd , 4x behandeld op allerlei manieren, inborstelen om de 2 minuten , laten zitten noem maar op , helemaal weinig tot niks , Iron-X erop en hij was direct schoon.

Enige plus van Wolf vind ik de geur, pepermunt , en lang niet zo rot als Iron-X , maarja wat heb je aan een lekker geurtje , reinigen moet het.

Ben benieuwd wie er nog meer ervaringen hebben.

Bedankt voor de opheldering, de meeste gebruiken hem als een pure velgenreiniger! Heb helaas geen ervaring met Wolf, ik geloof dat Wouter B hem ook heeft gekocht. Benieuwd naar zijn bevindingen!

Ik heb 'm ook besteld, zou midden deze week normaal gezien binnen moeten komen....
Ook ik ben erg benieuwd... Ook wel wat sceptisch, mede door soortgelijke ervaringen van andere personen...

Het is heel simpel, Iron-X is vaak effectiever dan de Wolf's.

MAAR de Wolf's is weer vele malen beter om gewoon als pure velgenreiniger te gebruiken. Er zit een cleaner in die de IX niet heeft waardoor het ook ander vuil verwijderd. Op schone velgen met ingebeten remstof verschillen de verhalen, er zijn gevallen waarbij de IX helemaal niks hielp en de Wolf's het kunstje wel klaarde. Andersom precies hetzelfde.

Iedereen kan wel gaan zeggen dat de Wolf's minder effectief is maar het is ook 2,5x goedkoper dan IX.

1 liter Wolf's = €10
1 liter Iron-X = €25

Ik vind het voor die prijs wel een heel goede vervanger voor de IX. Een ander groot voordeel is dat je het kan aanbrengen en in de tussentijd iets anders kan gaan doen omdat het na opdrogen het de hogedrukspuit zo weg is. Met IX is dit zeer zeker niet het geval.

Ik heb heb gewoon van beide producten voorraad. Nog 2,6 liter IX en 4,5 liter Wolf's, werkt het 1 niet dan pak ik de ander ,^^

Om verwarring te voorkomen , ik heb dit topic gestart onder Martine haar naam , ik ben de wederhelft :D
Iedereen bedankt voor de reacties !

Ik moest vanmiddag een setje wielen spuiten , stond al gepland maar zo snel niet meer bedacht om deze als testobject te gebruiken.

Wolf deed dus weinig tot niks op mijn eigen Mondeo en die van Martine , verschillende reserve lichtmetalen wielen enz.
De wielen die ik vanmiddag moest spuiten......................... , ongelofelijk , het reageerde net zo snel als IX 8-()) wt*
De betreffende wielen zijn inmiddels satijn/matzwart en dus niet echt meer geschikt om zichtbaar op te testen :lol
buurman wilde niet tevee meerl poetsen :rules

Snap er echt niks van , ik ben toch wel gericht en precies bezig wat detailen betreft maar hier snap ik niks van.

het is ook niet zo dat de vervuiling op de andere wielen teerspatjes oid waren want IX reageerde hier wel op , echt een raadsel.

En wat Wouter zegt realiseer ik me idd ook wel maar ben ik even in de teleurstelling vergeten , Wolf kost idd de helft , en de bijkomnde pluspunten dat hij beter als regelamtige velgreiniger gebruikt kan worden en op mag en kan drogen.

vandeweek nog maar even het wagenpark van de rest van de familie belagen met de Wolf :D

Zo zie je maar weer , nooit te vroeg oordelen ( ookal had ik al heel wat wielen geprobeerd :D) ik hou jullie op de hoogte!