• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Instant Detail Spritz VS PB QD+

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
36
Heren en Dames,

Bovenstaande producten lijken op het eerste oog gelijk, hebbne in ieder geval dezelfde werking.

Wat ik me afvraag, biedt de Wolfgang meer voordelen / kwaliteit dan de PB variant of zou ik bij aanschaf gaan betalen voor het merk Wolfgang?

Gr.
 
Even dit draadje een schoppie geven, want ik zit eigenlijk met dezelfde vraag ;)
 
Ik heb geen antwoord, maar waarom zou je de Detail Spritz nemen in plaats van de Wolfgang Deep Gloss Spritz Sealant? Lijkt mij bijna net zo makkelijk, maar wel een stuk duurzamer? Of zou alleen de Detail Spritz over een waxlaag heen kunnen?

Denk zelf dat de Detail Spritz meer de tegenhanger van Spray & Gloss is, en de QD+ meer te vergelijken is met de Deep Gloss Spritz Sealant.
 
Omdat ik langzamer hand over wil stappen naar de wolfgang reeks, vroeg ik me af of het prijs verschil van de wolfgang detailer echt het prijsverschil waard is tov bv de qd+.
Na een wasbeurtje loop ik de auto altijd na met rm of qd+, maar wil graag alles van de hetzelfde merk gaan gebruiken dwz shampoo, glaze, sealant, wax en dus ook een qd.
Voor het polijsten houd ik het voorlopig bij de monello reeks.
 
QD+: ene vind perfect, de ander vind niet lekker werken
RM: iedereen tevreden over
Als je deze hebt zou ik zeggen maak ze op, of doe in de verkoop en haal dan de Wolfgang ( het is maar een idee )
 
Ik vind de wolfgang detailer spray zeer lekker werken en een goede finish geven.
Lekker glad.

Maar aangezien ik vrij veel detailer sprays gebruik, gebruikt ik toch meestal een andere dan de wolfgang omwille van de prijs uiteraard.