• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf's Chemicals

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Sinds kort heeft CarClean dit merk opgenomen in hun assortiment: https://www.Carclean.com/merken/Wolf_s_Chemicals .
Ik ben erg benieuwd naar de eerste bevindingen!
Persoonlijk vind ik dat de Nano Polish / Glaze / Bodyguard er wel interessant uitziet.
 
Zeker een leuk productenmerk om in de gaten te houden.
Prijs techinsch ook erg leuk.
5ltr kan Ironx voor 35,- is een leuk bedrag als je het wat vaker gebruikt.
 
Prijzen zijn inderdaad goed, ik zag ook Nano Bathe staan, is dat vergelijkbaar met Gyeon Bathe+ of is het toch wat anders?
 
De prijzen lijken inderdaad gunstig.

Die Nano Bath lijkt inderdaad op Gyeon Bathe+ en word ook als alternatief opgegeven. Denk dat ze aardig overeenkomen.

rikkie;n429514 zei:
5ltr kan Ironx voor 35,- is een leuk bedrag als je het wat vaker gebruikt.
Dat is inderdaad een stuk goedkoper als een flesje Non-Ferro.
Weet verder niet hoe dat zit met die ''pH neutraal'' bewering als het niet veilig is voor wax en dergelijke.
Kan mij uit een ander topic herinneren dat Non-Ferro niet volledig je wax sloopt. (Velgen)

Maar het ziet er allemaal netjes uit. Met name de grootverpakkingen bij verschillende producten.
 
Vanop de Facebook groep:

Dennis Frank Toevallig een ervaring binnen via de mail van een klant.
Medium polish op een BMW E61:
Hij is wat dunner dan bijv mezzo, daardoor gebruikt je snel te veel. Maar dat is gewenning denk ik.
Verder verwerkt hij prima. Droogt niet snel op, dus je kan er redelijk lang mee door gaan. T overgebleven polijstmiddel is makkelijk weg te vegen met een doek. Misschien wel makkelijker dan mezzo.
T enige nadeel is de geur. Die is erg chemisch. Als je t flesje open doet begrijp je wat ik bedoel.
Bij t verwerken van het product ruik je heel even een prima geur, maar bij dieper inademen wordt t snel minder.
Heb m trouwens gebruikt icm de oranje pad.

Kan zijn dat de geur beïnvloed wordt door de zeer nieuwe flessen. Deze waren nog niet uitgewasemd want ze roken allemaal vrij chemisch.
 
Quantoxx;n429658 zei:
De prijzen lijken inderdaad gunstig.

Die Nano Bath lijkt inderdaad op Gyeon Bathe+ en word ook als alternatief opgegeven. Denk dat ze aardig overeenkomen.


Dat is inderdaad een stuk goedkoper als een flesje Non-Ferro.
Weet verder niet hoe dat zit met die ''pH neutraal'' bewering als het niet veilig is voor wax en dergelijke.
Kan mij uit een ander topic herinneren dat Non-Ferro niet volledig je wax sloopt. (Velgen)

Maar het ziet er allemaal netjes uit. Met name de grootverpakkingen bij verschillende producten.


Ik gebruik enkel bij ernorme vuiligheid en meestal daarna toch even met wheelwax erlangs :)
Rest hou ik schoon met de wekelijkse afwas!
 
Als je de velgen met Wolfs doet , moet je wel met een borstel je velgen doen dan zijn ze wel schoon.
Ik gebruik meestal velgen reiniger van Dodo, en dan kan ik het zo met de HD reiniger afspuiten, zonder geborstel.

Dus het is maar net wat je wil, Wolfs is 5 liter voor 39 euro of 1 liter voor 13 euro. Dodo is 1liter voor 24 euro.
Er is dus nog wel wat prijs verschil.
 
Bikkel;n429846 zei:
Ik gebruik meestal velgen reiniger van Dodo, en dan kan ik het zo met de HD reiniger afspuiten, zonder geborstel.
Hey Bikkel, 't is wel effe wennen aan je nieuwe avatar, haha!

Maar kan ik aannemen dat de velgenreiniger van Dodo, die jij gebruikt, dan behoorlijk krachtig is..?
Ik heb inmiddels wel wat velgenreinigers geprobeerd, maar nog niet 1 gehad waarbij het vuil en ijzerdeeltjes er zó afliepen en ik alleen maar af hoefde te spuiten.

Welke DDJ velgenreiniger bedoel jij?


Greetz
 
Ja dacht zal als winnaar van de best of shine de bus maar als avatar gebruiken.

Ik gebruik:

https://www.Carclean.com/product/Do..._iron_fallout_remover_navulling_1000ml_102622
 
Zo te zien niks mis mee, mijn Rain-x is ook zo, enkel al na 6/7 weken sterk verminderd, tijd zal het leren.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Yup, zo werkt de RainX ook al een tijd bij mij. Ik blijf het tegenwoordig hoofdzakelijk gebruiken om de voorruit helemaal strak te trekken met de ruitenwissers. Water knalt er aan de zijkant van af.

Vind die lijntjes maar irritant omdat er tussen de lijntjes een waas van dunne spetters ontstaat.


Greetz
 
Onlangs voor het eerst gewassen met de White Satin shampoo:
- lichte citroengeur
- glijdt goed over de lak met een washmitt
- prima reinigingskracht
- schuimt goed

Dodo Juice Born To Be Mild of Monello Lavare vind ik nog net iets beter (qua geur en glijden), maar White Satin kost slechts 1/3 van de prijs.
 
De Nano Glaze heb ik ook getest op een klein stukje lak: deze gaf wel een mooie wetlook, maar krassen leken nauwelijks minder zichtbaar te zijn geworden.
Met de hand duurt het ook wel even voordat het product is ingewerkt.