• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolgang glaze en sealant

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Heb als nieuweling onlangs de black hole en natty's blue liquid aangeschaft voor de uni zwarte lak op mijn rx8. Resultaten vind ik op mijn auto tegenvallen terwijl het op mijn vrouw haar clio'tje wel werkt. Nu zit ik te kijken naar de producten van wolfgang omdat ik daar zoveel goeds over lees. Combi die ik op het oog heb is: Finishing glaze 3.0 en de Deep gloss paint sealant. De glaze staat bij dat het een licht polijstende werking heeft. Betekent dit dat de werking vergelijkbaar is met de finale van Monello?
En wat is nu precies het verschil tussen een sealant en een wax? Stel deze combi is goed moet ik het dan nog afwerken met een wax?
 
sealant is chemische variant van een wax ( welk op natuurlijke basis is )
De finishing glaze is stuk milder dan de finale, zéér zeker een goede opvolger na finale
De dgps houd lang stand en hoeft zéér zeker niet getopt te worden met een wax, mag uiteraard wel maar dan 'moet' je wel een wax nemen die puur is ( dus zonder enige cleaners oid ).
 
Had al gelezen dat een wax een diepere, warmere glans geeft dan een sealant. Als de sealant dan afgewerkt wordt met een wax krijg je dan de glans eigenschappen van de wax?
Volgende overdreven? Wolfgang's Paintswork Polish Enhancer, daarna Wolfgang Finishing Glaze 3.0, dan Wolfgang deep gloss paint sealant, en als laatste afwerken met een pure wax? Of zou ik stappen weg kunnen laten?
 
- Eerst de Wolfgang Paintwork Polish Enchancer. is een zeer licht polijstend product. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Poorboys World Proffessional Polish (= chemische cleaner zonder schuurkorrel)

- Dan de Wolfgang Finishing Glaze = voedend product, hetzelfde als bijvoorbeeld PB BLack Hole.

- Dan sealen met Wolfgang Deep Glosse Paint Sealant

- Eventueel aftoppen met Wolfgang Fuzion.
 
Volgens mij kloppen de hierboven genoemde stappen niet helemaal.
Polish enhancer dan finishing glaze en dan weer polish enhancer????
 
De Wolfgang polish enhancer en daarna de sealant, eventueel toppen met Pinnacle Souveran paste wax.
Daarna onderhoud ik de wagen met de Pinnacle Souveran Liquid Spray wax of de Cristal Mist.
Op een donkere kleur is dit mijn favoriete combo.
 
Vorige week die Wolfgang Sealant aangebracht op de motorkap en vandaag de auto gewassen. Wat een sheeting en beading, na Nxt 2.0, natty's en de velvet van dodo is dit echt een topper
 
mk-us zei:
sealant is chemische variant van een wax ( welk op natuurlijke basis is )De finishing glaze is stuk milder dan de finale, zéér zeker een goede opvolger na finale
De dgps houd lang stand en hoeft zéér zeker niet getopt te worden met een wax, mag uiteraard wel maar dan 'moet' je wel een wax nemen die puur is ( dus zonder enige cleaners oid ).

Please explain?

Volgens mij zijn er chemische waxen (collinite, M16) en natuurlijke (DoDo Juice) en zegt dit niets over sealant of wax....

Verder ben ik het geheel met je eens!
Let wel goed, de DGPS heeft een uithard tijd van 12 tot 24 uur!
Je moet de auto dus wel een tijdje droog kunnen laten staan.
 
Die DGPS is echt een prima prodct wat eigenlijk op iedere lak wel werkt.
Nadeel vindt ik alleen wel de lange tijd waarmee het niet met vocht in aanrkaing mag komen, die 6 tot 12 uur is niet altijd haalbaar als je buiten moet staan.
 
mk-us zei:
De finishing glaze is stuk milder dan de finale, zéér zeker een goede opvolger na finale
Dit gaat hier helemaal fout Marcus, sorry.

De Finishing Glaze is juist iets sterker dan de Finale (iets meer dan dezelfde korrel)
Zowel de Finishing Glaze als Finale is een beetje dubbelop maar kan wel.

Wil je Finale gebruiken, neem dan de Polish Enhancer. Dit is een glaze ZONDER korrel.
Finishing Glaze is een glaze MET korrel.

@Leon, M16 is een carnauba wax, ook de 845 Insulator bevat carnauba.

Een sealant is een kunstmatige bescherming, een natuurlijke bescherming bevat carnauba (je weet wel, van die Braziliaanse boom).
 
En wat nou als de DGPS, maar 6 tot 8 uur heeft uitgehard, wat dan?

Wil dat dan zeggen dat al het werk etc voor niets is geweest?
 
@tamer, dat is niet te controleren. Het zal niet optimaal zijn maar voor niets lijkt me erg sterk.
Wat ook mee speelt is de temperatuur en luchtvochtigheid.

Je kan je voorstellen dat ze niet op de fles een etiket plakken met verschillende temperaturen en luchtvochtigheids tabelletjes met bijbehorende droogtijden.
Ze nemen dus een tijd die altijd goed is: 12 uur. Maar met weinig luchtvochtigheid en een lekkere temperatuur van 20graden+ denk ik dat na een uur of 6-8 echt wel klaar bent.

Nogmaals, dit valt voor ons totaal niet te controleren en is dus maar een aanname na logisch denkwerk.
 
Denk inderdaad ook niet dat het dan allemaal voor niks is geweest. Ben wel van mening dat het product wellicht nog niet volledig is "uitgehard" waardoor je "hechting" niet optimaal zal zijn als wanneer je wel die 12 uur droogte zou hebben.
 
@Martinwill: sorry voor mijn foute info :(

@Dibbuz: geen sorry, dacht dat ie wat lichter was ( whoopsie ), ach ja zo komt de juiste info gelukkigwijze ook weer boven water .... waarvoor dank !

Zekerheidshalve vraagje: de Polish Enhancer mag dus als zijnde LPL / BH worden weggezet, of ....

@Leon1987: het ging met name over het stukje dat er dus geen cleaners oid in zitten ( die de dgps weer aan kunnen tasten )
 
Polish Enhancer valt inderdaad onder de noemer Black Hole, Lime Prime Lite.

Dat 12 uur drogen komt vaak ter sprake in de shop. Zoals ik al zei heeft het ook te maken met temperatuur en luchtvochtigheid.
Wolfgang wil gewoon op safe spelen met 12 uur maar op een lekkere zomerdag lijkt mij 8 uur ook gewoon prima.
 
DGPS 12 u droogtijd ? man zolang?

Ik overweegde sterk omdeze aan te schaffen samen met de Glaze maar moet ik zolang wachten voor het eindresultaat de aanschouwen ...
Damm mijn geduld zal op de proef gesteld worden...
 
Eindresultaat zie je direct hoor! Alleen voor optimale bescherming moet het dus 8 tot 12 uur uitdampen.
 
Dominic zei:
DGPS 12 u droogtijd ? man zolang?

Ik overweegde sterk omdeze aan te schaffen samen met de Glaze maar moet ik zolang wachten voor het eindresultaat de aanschouwen ...
Damm mijn geduld zal op de proef gesteld worden...

ff voor de duidelijkheid: Na een halfuurtje uitbuffen, dan minimaal 12 uur niet nat laten worden.
Niet 12 uur laten curen!
 
Rolf zei:
ff voor de duidelijkheid: Na een halfuurtje uitbuffen, dan minimaal 12 uur niet nat laten worden.
Niet 12 uur laten curen!

Ah ok ik had het dus inderdaad op 12 u curen bedankt voor de duidelijkheid