• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wondersponsjes, pas op

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
overal zie je mensen adviseren dat als je een glanzend vettig lederen stuur hebt je een wondersponsje moet gebruiken, nou ik dacht laat ik dat ook even doen, had ik het maar niet gedaan.

nu ipv een donker grijs lederen stuur met aan de bovenkant een glanzend oppervlak van het vet van je handen een stuur waar de lak gewoon van het leder af is en dat na een paar lichte strookjes met het wondersponsje met lauw water...

iemand nog enig idee hoe ik dit weer netjes krijg ?

ikw6b2o2bwuqo.jpg
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Een wondersponsje is een veredeld schuursponsje met geïntegreerd schuurmiddel.


Als je leder wil reinigen met huis tuin en keuken middelen dan kan je beter handzeep gebruiken, is minstens zo effectief en niet agressief.


Denk dat je hier weinig aan kan doen, wellicht dat leervet of lederverf nog iets kan maskeren.
 
Clourlock leder fresh. Ik zou dit sponsje nooit op leer gebruiken vanwege de schurende werking.

Om het vettige en plakkerige eruit te krijgen zou je een NA de reiniger een leder ontvetter moeten gebruiken (leder reinigingsbenzine) alvorens het weer te beschermen.
 
Denk ook niet dat je dat nog weg gaat krijgen de "wondersponsjes" zijn gewoon heel fijn schuurpapier.
Of idd weer met leerverf maskeren of de rest ook doen dan heb je in ieder geval een egaal stuur
 
Wondersponsjes zijn vooral te gebruiken op kunststof maar alleen nadat iemand weet wat je ermee (aan)doet.

In dit geval kan ik je Colourlock aanbevelen. Heb ooit een stuur van een rijdende laptop (Outlander) aangepakt met een sterke leerreiniger waarna het compleet vernageld was omdat dit door al het vuil mooi was geworden. Heb toen de reiniger, wasbenzine, leerverf, conditioner en beschermer gebruikt. Stuur was weer bijna als nieuw.
 
Ik heb m'n stuur er ook wel eens mee gedaan, maar ik doe het hooguit 2x op de tijd dat ik een auto bezit (3jaar)
Het werkt natuurlijk super, maar weet dat je wat weg schuurt, dus gebruik het niet te vaak.
 
Die van mij glimt niet meer hoor na mothers leather foam cleaner
Wel goed met borstelen
Moest wel 2x doen maar dan hoef je niet dat sponsje te gebruiken
@Blade
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81