• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Workshop

Miep

Detailing rookie
20 jan 2026
14
15
Het lijkt mij wel leuk om een workshop kleien, polijsten, coaten te gaan volgen, en weten welk product je moet gaan gebruiken.
Wie heeft een workshop gevold en wat vond je er van, is het de moeite waard om hierin een ''cursus'' te volgen.

Ik heb al veel filmpjes gezien van ''onze'' jongens, het ziet er zo ''simpel'' uit, maar weet als jezelf aan de slag zou gaan dat het eigenlijk helemaal niet zo makkelijk gaat.
Wil dus onder begeleiding een start maken om zelf mijn auto goed te kunnen onderhouden.

Wie weet er in de buurt van Drechtsteden waar je een workshop kan gaan volgen.

We gaan proberen om in het voorjaar weer wat workshops in te plannen.
In eerste instantie zullen die gericht zijn op machinaal detailen met een DAP, kleien komt ook voorbij.
Coaten een klein beetje maar geen demonstratie omdat we een deel van een motorkap van een deelnemer doen en we niet een deel van zijn of haar motorkap met een coating willen behandelen.

Oke, mag je dan zelf ook die handelingen verrichten want daar gaat het mij dus om, en word deze workshop gegeven in Berkel en Rodenrijs?

@Miep Kijk even terug of je wat kunt vinden van eerdere workshops. Als je eigen auto wordt gekozen voor de demo mag je zelf ook op je eigen auto oefenen, en als het de auto van iemand anders is, kun je op de beschikbare demonstratiepanelen de handelingen oefenen. Wat ook een voordeel van de workshops is, is dat je vaak verschillende merken kunt proberen, zodat je gevoel krijgt voor de verschillen in gebruik tussen verschillende producten.

Ik meerdere verschillende clinics gevolgd, en zelfs voor ervaren detailers is eigenlijk altijd nog wel wat bij te leren in zo'n clinic.

• Leuk
Reacties: Miep en RedCat
Na de workshop kan je zelf aan de gang op onze demopanelen, de workshops worden gegeven in onze detailstudio in Berkel en Rodenrijs.
Op eigen auto doen we helaas niet meer tenzij de demo-auto jouw auto is dan kan je de motorkap zelf afmaken.

In het verleden kon men inderdaad zelf aan de gang op eigen auto maar dat ging niet helemaal lekker en zijn we mee gestopt. Producten verdwenen echt teveel en er waren ook deelnemers die direct zelf aan de gang ging om de hele auto te doen en dus de hele workshop niet nodig hadden maar meer de producten die ze konden gebruiken op hun auto. Dat was niet de bedoeling zeg maar.