• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

XFE 7-15 150

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.105
178
45
Hattem
Ik overweeg om de Flex XFE 7-15 150 aan te schaffen.

Ik heb nu een DAP EVO en een DAP mini in bezit, ben daar tevreden over.

Stel ik koop de Flex gebruik ik deze dan naast m’n 2 DAP’s of is het echt een vervanger van de EVO?
Ik breng wax meestal ook machinaal aan.
 
De mini wil ik ook niet vervangen. Daar ben ik erg tevreden over. En die gebruik ik ook bij bijv. koplampen polijsten.

Als ik de flex aanschaf zou ik die dan als 3e apparaat kunnen hebben voor de alleen zwaardere klussen? Of beter de EVO verkopen?
Ik ben dat anders 1 vd 2 nauwelijks gebruikt zal worden.

Ik polijst wekelijks wel een auto voor een klant.
 
@GeBas ,als je wekelijks wel een auto polijst dan is een 3e polijstmachine geen overbodige luxe/komt die 8mm uitslag machine altijd wel een keer van pas.
 
Nu nog 150mm pads kiezen en de bestelling kan de deur uit.

ik gebruik nu voornamelijk Scholl pads en heb ook nog Monello’s.
Zou eigenlijk wel de Menzerna‘s willen proberen, alleen die zie ik niet in de shop.
 
De Menzerna pads heb deze week nog besteld en gekregen. In het hoofdmenu kies ik voor Merken en kies dan Menzerna en dan zoek ik mijn spullen bij elkaar.
 
Ja, maar zie alleen de 75mm en 125mm, niet de 150’s. Die zijn er wel volgens de Menzerna website.

Wat is je ervaring met de Menzerna’s?
 
Klopt. Ik vond dat ook verwarrend. Menzerna houd als maat 150mm aan, dat gaat over de voorzijde. Cc houd 130mm aan, dat is de maat van de achterzijde (het Velcro). Maar ze hebben het dan over dezelfde pads.
IMG_20210328_172034501.jpg
IMG_20210328_172023924.jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Cordoba en Marc O
Ik ben een beginner. Ik heb wat pads en polijst betreft nog geen andere ervaringen dan met Menzerna.
Je bent wel regelmatig bij mij in de buurt, zie ik op je foto's dus mocht je twijfelen dan is er wel iets te regelen.
 
Sorry dat wist ik niet. Misschien niet in mijn geheugen blijven hangen omdat dat niet past op mijn DAP.
Je hebt dan ook gelijk dat het niet op de site van cc staat want daar krijg ik inderdaad altijd maar twee opties wat maten betreft.
 
De flex XFE 7-15 150 wordt standaard geleverd met een 150mm steunplaat.
Optioneel kan je 125mm steunplaat aanschaffen. 125mm pads heb ik genoeg.

Één van de redenen dat ik de flex wil aanschaffen is de 150mm steunplaat.