• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Xm V6 Exclusive "La Dame Blanche"

Xsara Coupe

Detailing guru
19 mei 2009
867
153
Eerder op het topic vroeg ik de aandacht of iemand kon helpen met het poetsen van een witte xm. Daar is toen aaridg wat reactie op gekomen (super mensen!) maar de planning was eigenlijk gewoon te kort dag...
Toen in overleg met de eigenaar toch maar besloten dat hij, met mijn begeleiding, zelf de auto machinaal aan ging pakken. Het is zijn eerste project en het is ERG goed verlopen!

De auto was strak, maar laktechnisch in nogal beroerde staat! Erg dof, krassen in andere kleuren, vegen op de spiegels.. Een echte uitdaging!
Eerst de auto maar is gefoamed, hoeken met APC gedaan, velgen gedaan, auto gewassen en toen de eigenaar aan het werk gezet..

Kleien met meguiars klei, polijsten met SSR 2.5 op oranje en SSR1 op lichtgroen, daarna White Diamond op zwart en om af te sluiten Natty's white..

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van de Autoglym Engine Clean en Vinyl and Rubber Care.. Wat een top producten en geweldig handig in gebruik!!

Verder de banden voorzien van Meg's Hot Shine, de trims met megs trim detailer, interieur met de PB natural shine en PB leather stuff, ramen schoongemaakt en de matten netjes schoongezogen..

Jammer genoeg bleef er in de volle zon een heel licht waarneembare dofheid bestaan... Zelfs na 3 passes SSR 2.5 op oranje..
Iemand een idee of dat met een rotary nog beter zou kunnen worden, of is de lak dan gewoon echt doodgeslagen?
Gelukkig is het echt alleen in de volle zon en verschrikkelijk minimaal (maar goed, je moet iets hebben om over te zeuren:-b

Genoeg gel*ld, op naar de foto's... Voor foto's waren erg onduidelijk, dat doffe wit kreeg ik niet erg goed op de foto vastgelegd...

Eerst maar is foamen die handel:
Foto-MQXLUNMF.jpg


Vervolgens op het spatbord eens geprobeerd wat we met 1 gang polijsten zouden bereiken..
Foto-8RF3TWRY.jpg


De trotse eigenaar aan het werk:
Foto-DAODRUPO.jpg


En dan een serie na foto's:
Foto-TMFXXEM3.jpg

Foto-A7D8KBNA.jpg

Foto-KFMI4CZ4.jpg

Foto-EOVPJNAC.jpg

Foto-XCX7TOO3.jpg

Foto-MAMMXN47.jpg

Foto-KFSABG8K.jpg

Foto-J8LLH6GX.jpg

Foto-HK6VUGBX.jpg

Foto-ISUAUNEX.jpg

Foto-4VVA3G3H.jpg

Foto-ZDP466EL.jpg


En tot slot: The Man and his Machine:
Foto-KRIR47BP.jpg


Ben zelf erg tevreden over het resultaat! Ze glimt echt geweldig mooi!
Los van wat de foto's vertellen loopt de auto werkelijk geweldig mooi! Blok perfect, bak perfect...
Interieur is echt heel erg mooi, gewoon echt een topper!

Michiel, je hebt echt een pracht van een wagen, wees er zuinig op!

Marco
 
Ziet er weer erg netjes uit. Mooi resultaat!

Van oranje LC pad icm SSR2.5 naar de SSR1 op groen is een forse overgang. Ook kun je beter eindigen zonder cuttingfactor. Wellicht zou je eens de tussenstap SSR1 op wit kunnen proberen en eindigen met zwart/groen icm Prof. Polish van PB.
 
Die zal ik eens proberen, had altijd begrepen dat SSR1 op lichtgroen een goeie eindstap is. Ik heb inderdaad nog wel de professional polish, maar het is in feite allemaal op 1 man neergekomen en het moest vandaag af zijn... En dan is zo'n grote lap auto toch een behoorlijke planning!
 
sign0173.gif
Echt prachtig! Zoals ik al eens eerder had gezegd: als ik geen Audi zou rijden dan reed ik XM. Vind het echt een prachtbak. Mijn kameraad heeft een parelmoerwitte 2.5 TD12 Exclusive. In nieuwstaat. Maar even weer on-topic: wat een prachtig resultaat, wagen is als nieuw! Toppie.
 
Blijf maar kwijlen bij die foto's.... :heart_eyes:
Op de Multimedia na de mooiste uitvoering!!
Al zou je de 24V wel missen lijkt me...
 
De eigenaar is ook erg blij dat het gelukt is en ik ook!

Deze uni-lak was toch wel behoorlijk wat zwaarder dan de metallic lak op mijn C5.. Die poets ik met SSR1 op lichtgroen helemaal swirlvrij!
Wel een makkelijke auto ivm de grote vlakken en weinig randjes/hoekjes...
 
Hmm, die wordt dan weer geblokkeerd door het citroen forum waar ik zeer regematig kom...
Wordt aan gewerkt in ieder geval!