• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Xpel ervaringen

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Op mijn niet te stoppen zoektocht om de auto in gewapend beton te wrappen (geprobeerd, reed niet echt lekker) was ik ook voorbij XPel gekomen. Nu weet ik perfect waar de 95% van de steenslag op mijn auto het meest voorkomt, en zij ... weten dit ook.

Ze hebben namelijk voorgesneden sets voor bepaalde auto's, en dat geldt ook voor de Evo 9. Zoals je hier ziet, betaal je dan een goede €130 voor het materiaal, en wat invoerkosten : https://www.xpel.com/Hood-Fender-and-Mirror-kit-ULTIMATE-PLUS_28

P2919-U_00.gif


Er bestaat ook een meer uitgebreide set die een groter deel van de motorkap/zijkant bedekt voor €280, maar die is volgens mij overkill.

Om het netjes te doen, en lokaal te laten installeren, een offerte opgevraagd in België. (met verwijzing naar die originele producten/prijzen) Ik ga de naam van het bedrijf niet noemen, het gaat me niet om modder gooien naar iemand specifiek, maar om deze dus op de Evo aan te brengen kreeg ik een prijsopgave van ...

€ 1.975

Dat is meer dan het 10-dubbele. Oh, en geen garantie van 3 jaar, want die geven ze alleen op originele lak.

Hier wordt ik niet blij van :confused:

Ik overweeg wel de set aan te laten kopen door een goede vriend in de VS, en die dan zelf aan te (laten) brengen. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet er iemand een betrouwbaar bedrijf dat geen €1700 EUR vraagt voor een uurtje werk?
 
Vraag eens bij Diventa Bella, is van CarClean en ze brengen dit regelmatig aan.
Weet niets over de kosten maar enkel dat Johan altijd fair en eerlijk antwoord geeft.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Ik vermoed dat de genoemde prijs op de USA site een foutje is. Ik denk eerder dat het $ 100 duurder zou moeten zijn.

Xpel is gewoon via Xpel Nederland te krijgen. De prijzen die jij hebt gevonden zijn de Amerikaanse prijzen en daarvoor kunnen XPel installateurs in België en Nederland niet inkopen.

Het installeren van XPel is een arbeidsintensieve klus. Je schetst dat het een uurtje werk is, maar met de voorbereidingen het plakken en het afronden kom je uit op drie uur werk naar schatting. Echter, denk ik dat het Belgische bedrijf wel een foutje heeft gemaakt, want bijna € 2.000 is wat veel. ;)

Als wij dit zouden moeten offreren, dan kom je ongeveer uit op € 450 voor het materiaal inclusief installatie.
 
Dat wist ik niet - ik had wel kleine Xpel rolletjes in de webshop gezien, maar niet bij stilgestaan bij de rest. Ik stuur ze even een mailtje. Is voor mij 90 minuten rijden, maar ik heb liever dat dit soort dingen vakkundig gedaan worden (ik ken mijn grenzen...)
 
Ow, crosspost.

Dat lijkt me al een veel redelijker bedrag. (en ja, ik snap natuurlijk wel dat het niet gewoon wat schuiven met plestiek is ;))

Zou je aanraden van dit te doen alvorens een coating (ONE) aan te brengen, erna, of doet dat er niet zo toe?
 
OK, begrepen. Ik stuur je wellicht best een mail of privé-bericht om dit verder te bespreken? (want ik heb nog wel wat vraagjes e.d.)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zou je de tijd van het typen besparen @Wide-O en in de auto stappen het lekker door CC laten doen. ;)
Gebeurt het én goed met garantie én heb je de vertrouwde service. Is misschien wel geld, maar nu je zo ver bent, zou ik die paar euro (extra) wel uitgeven nu je een mooie "nulsituatie" hebt.

Privéberichten aan medewerkers is niet de bedoeling. liever een mail naar algemene adres, las ik hier eens.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Helemaal mee eens hoor Marcel. En het is inderdaad precies wat jij zegt: ik ben niet bepaald uit geld gemaakt, maar ik wil natuurlijk de investering maximaal beschermen. Je zou kunnen zeggen dat ik nu weer een nieuwe auto heb (en die 59.000km zullen motorisch ook nog niet echt veel slijtage hebben veroorzaakt...) dus wil ik er ook echt voor zorgen dat ie zo lang mogelijk a) meegaat b) er strak bij blijft staan. Dus als ik het laat doen, en nu ik weet dat CC het ook doet, is er geen twijfel dat ik daar naartoe ga. De vragen liggen meer over het op voorhand polishen, wie wat doet, of het op één dag kan, hoe lang ik best nog wacht, of het klopt dat er geen enkele garantie op kan zitten, hoe ik er dan met de Gyeon ONE over ga (of niet) etc.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik vermoed dat de genoemde prijs op de USA site een foutje is. Ik denk eerder dat het $ 100 duurder zou moeten zijn.

Xpel is gewoon via Xpel Nederland te krijgen. De prijzen die jij hebt gevonden zijn de Amerikaanse prijzen en daarvoor kunnen XPel installateurs in België en Nederland niet inkopen.

Het installeren van XPel is een arbeidsintensieve klus. Je schetst dat het een uurtje werk is, maar met de voorbereidingen het plakken en het afronden kom je uit op drie uur werk naar schatting. Echter, denk ik dat het Belgische bedrijf wel een foutje heeft gemaakt, want bijna € 2.000 is wat veel. ;)

Als wij dit zouden moeten offreren, dan kom je ongeveer uit op € 450 voor het materiaal inclusief installatie.

Ook ik ben in de markt voor een PPF dus heb Diventa Bella net al een mail gestuurd.

Wel ben ik benieuwd hoe je na het aanbrengen van de folie omgaat met je auto. Ik snap dat je de plekken waar de folie zit niet gaat polijsten, maar kun je deze wel meenemen in de rest van de stappen of dien ik met de neus straks anders om te gaan dan de rest van de auto als het op poetsen neerkomt?

Nu gebruik ik bijvoorbeeld colinite845 als wax. Kan ik deze blijven gebruiken? Kon daar op het forum weinig over vinden.
 
Ik volg als echte nerd ook wat detailer kanalen op The Tube, waaronder die van Chicago Auto Pros. Zij hadden van de week toevallig een filmpje met de resultaten van een test met zijn Tesla; voorkant gewrapped, niet gewrapped, met en zonder coating. Wel leuk om eens te bekijken
 
Ja, de vervanger (vernieuwde versie) is wel op voorraad, maar €80,- enkel voor de bumper is wel zonde. Gyeon One heb ik nog staan. Iemand die mij kan vertellen of dit wel of niet kan?