• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Xsara Break 1.6 16v 2001

Xsara Coupe

Detailing guru
19 mei 2009
867
153
Ook maar eens een project-topic starten en bijhouden..
Afgelopen februari heb ik een Xsara Break gekocht. De auto werd op een citroen forum waar ik actief ben aangeboden voor een heel érg zacht prijsje. Enige wat er mis mee was, was de achteras. Deze had versleten lagers.
Auto met volle tank, nieuwe accu, nieuwe koppeling, recente grote beurt en bijna een jaar apk opgehaald bij de vorige eigenaar en er in een middagje een nieuwe achteras onder geklust.
Nadeel van de auto is dat hij behoorlijk wat gebruiksschade heeft rondom.. Zowel hier als op www.citroen-forum.nl ga ik een verslag bijhouden over het opknappen van deze auto!

Zoals jullie zien is alleen het wassen al een mooie uitdaging:D
Auto heeft rondom behoorlijk wat kleine krasjes, heeft een schaafschade op de la deur en de la bumper (ik denk dat die er nog wel af komt. Het lijkt vooral opliggende verf te zijn..), wat plekjes op bumpers en aardig wat vogelpoepplekken op de motorkap. Het zal mij benieuwen hoe nieuw deze weer gaat worden! Daarnaast beginnen de koplampen dof te worden, dus ik vrees dat aan een schuursessie ook niet ontkomen kan worden..
Keep you guys posted!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker! Een nieuw setje platen zal de aanblik denk ik ook al veranderen...
Interieur van de auto is na 200.000 km dan wel weer als nieuw.. Niet in gerookt, geen viezigheid, lag alleen wat stof. Eigenlijk bizar, want zo netjes ben ik ze zelden tegengekomen!

Aan de andere kant ook wel logisch, ik wil ook niet in mijn eigen vuiligheid zitten tussen de mayonaisevlekken en askegels, terwijl het vuil aan de buitenkant, tsjah, daarvoor hoef je maar door de krasstraat, daar hoef je niet de hele dag in te zitten :lol

Toch sta je er van versteld hoe veel interieurs er uit zien alsof het een rijdende varkensstal is..
In deze zit gewoon geen enkel vlekje, raar plekje of wat dan ook... Echt top dus!

Mooie kleur om te detailen..! Hopelijk heb je een DAP tot je beschikking?! Anders eerst een paar maandjes sportschool.

Heb zelf ook in een dergelijk orgel gereden. Prima auto, maar had de 1.4i en airco. Gaan niet samen!

Succes met het project.

Ik had hiervoor een Xsara Coupe in dezelfde kleur: Bleu Mauritius. Een prachtige parelmoerlak waar, mits goed gepoetst, een prachtige paarse gloed doorheen komt!
En gelukkig hoeft het niet met het handje.. Ik heb aan machines een Flex 3401VRG geforceerde excenter, een DAP900 en een DAP500v1 tot mn beschikking...
Voor de whiplash heb ik heel erg veel gedaan met het poetsen en heb ik ook een behoorlijke collectie opgebouwd (Op zolder staat een volledige afgesloten kast met 5 planken en die is helemaal vol...). En dat zijn eigenlijk alleen nog de middelen want mn foamlans, HD-reiniger, extrator, padwasher etc staan daar nog niet eens in..

Moet ook zeker genoeg zijn om deze Xsara weer erg netjes te krijgen.. Mijn vorige Xsara deed ik wel helemaal met het handje, maar dat was eigenlijk geen doen. Wat was dat ongelooflijk zwaar!

Dit is gelukkig een 1.6 16v met airco. Geeft net wat meer pit!

Zeker alom bekende torsie-as?

En die 1.6 16v is een fijn motortje, heb 2 jaar met veel plezier in een 206 rondgereden met dat blokje.