Na een lange tijd eindelijk de Yank hier op de dam.
Een Buick Park Avenue van `97 .
Eerst wat foto`s vooraf :
Een ongewenste bijrijder 8o :
En wat nog meer van z`n soort :
Wielen zagen er aardig uit :
Wat lakschades waren al direct te zien :
Hier is weinig aan schoongemaakt vroeger :
Wagen zag er er aardig netjes uit.Maar ok , de eigenaar heeft hem een paar weken terug al goed gewassen en met APC bezig geweest.Dit was te zien ook , scheelde weer aardig wat werk.
De planne van aanpak voor dit gevaarte :
-Eerst met APC van Poorboys de kunstof en rubber delen.
-Met de APC van Poorboys de wielen schoongemaakt.
-Voorkant behandeld met de Bug squash van Poorboys.
-Wagen afgespoeldt.
-Gewassen met de Poorboys SS&S.
-Afgespoeld en gedroogd.
-Iron-X behandeling.
-Grondig afgespoeld en vervolgens gedroogd.
-Gekleid met de Mothers klei kit ( en ook wat S&W van Poorboys ).
-Gepolijst met de Prof Polish2 van Poorboys op de DAP met witte pad.
-Achterklep met gele pad en Monello Inizio en daarna met Prof Polish2 en witte pad.
-Met een IPA de wagen afgenomen.
-Als Glaze de Black Hole van Poorboys genomen.
-Vervolgt door de EXP van Poorboys.
-Trims in de Trim Restorer van Poorboys.
-Banden in de Bold N Brigth van Poorboys.
-Ramen met de S&W van Poorboys.
-Wat chromewerk met de Mothers Mag en Alu.
-Lederinterieur met de Gliptone.
En aangezien de eigenaar ,Gijs, het detailen onder de knie wilt krijgen was die er vandaag ook bij.Dus dan mag die meteen aan de bak hier :
Na het wassen de Iron-X erop losgelaten.Dit blijft echt een apart goedje.De lucht moet je niet meer op letten en zekers niet tegen de wind in gaan nevelen.Maar de werking ervan is gewoon bijna magisch te noemen.
Na het wasproces is pas echt goed te zien wat de ware aardt van de lak is.Hier kan je dus zien dat de wagen al aardig wat heeft meegemaakt in z`n 13 jarigge bestaan ( met een 300.000km op de teller ).
En wat shots met een vergrootglaasje erbij :
En dan wordt het tijd om de Yank binnen te zetten.Alleen......
.....ik had altijd gedacht dat schoonmoeders een dikke kont had , maar de Yank dus ook :klap .
Doordat de achteruitsteek van de kont wat flink was , kon de draai in de schuur niet gemaakt worden.
Maar goed , we zijn niet voor 1 gat te vangen.Dus op naar de volgende schuur ( deze is niet van mij , maar staan normaal de C1tjes in opgeslagen ).Beetje deur verbouwen :
En we kunnen naar binnen met de Buick , met amper een halve cm spelingsruimte bij de spiegels8o
Maar dan staat die wel lekker binnen
Tja , dan maar wat spulletjes overhuizen.Als eerst de radio natuurlijk, want er mot wel muziek zijn.
En dan de kleiset te voorschijn gehaald ( groot en deels van materiaal was al in bezit van Gijs , dus daarmee aan de gangs gegaan ).Dat was deze keer de Mothers kleiset.
Best lekkerre set.Niet te stug , en doet wat die moet doen :
Lak was erg stroef en er kwam ook redelijk wat vervuiling vanaf met kleien.Gijs heeft nu vooor het eerst kennis gemaakt met het kleien met als reactie het lak aaien.Lekker glad weer
Vervolgens de wagen in de blauwe striping erop gemaakt.En na wat testspotjes uitgekomen op de DAP met witte pad en Poorboys Prof Polish2.
Waarom deze combi???De Monello en de SSR werkte niet lekker.Werdt erg droog en was bijna niet uittepoetsen.En alleen deze stap gedaan.Resultaat was goed.Alleen de achterklep met de Gele pad en Monello Inizio gedaan en vervolgens afgewerkt met de Prof Polish2.
Veel tijd voor meer correctie was er ook niet , want was een klusje voor 1 dag.
Eigenaar @ werk :
Zelf met de andere DAP met Spotpad aan de gangs gegaan op de bumpers :
Zelfs het chrome op de bumpers klaarde echt flink op.
Na het polijsten de wagen met een IPA afgenomen.En later heeft Gijs de Black Hole en de EXP handmatig aangebracht.
Zelf heb ik me in die tijd bezig gehouden met de trims met de Trim Restorer van Poorboys.Echt een klusje wat werdt gewaardeerdt door de trims :
Hierna het leder nog behandelt met de Gliptone cleaner en conditioner .
En dan na zo`n 10 uurtjes bezig te zijn geweest weer een gefriemel door de uitgang.Stond de Yank weer buiten :
Wat close upjes :
De wielen :
Nu zonder bijrijder :
De achterklep na , en nu zijn de rare vegen minder zichtbaar :
En het interieur na :
En als laatste :
Was weer een flinke klus , veel plaatwerk.Niet voor de 100% kunnen gaan.Gewoonweg ivm de tijd en omdat de eigenaar ook nog niet bekend was met het detailen.De dag was ook meer bedoeld om een start te maken , want de wagen komt in juli weer een keer terug , maar dan zal er wel wat extra handjes bijkomen.En kunnen we ons meer gaan concentreren op de flinke correcties.Want er zit nog steeds wel wat aardig werk aan de lak.
Lak is wel flink opgeknapt en zit er weer diepte in.Ben zelf wel tevreden met het behaalde resultaat en kon aan Gijs merken dat het voor hem meer dan verwacht is.
Dus ik verheug me nu al op de volgende keer
Een Buick Park Avenue van `97 .
Eerst wat foto`s vooraf :
Een ongewenste bijrijder 8o :
En wat nog meer van z`n soort :
Wielen zagen er aardig uit :
Wat lakschades waren al direct te zien :
Hier is weinig aan schoongemaakt vroeger :
Wagen zag er er aardig netjes uit.Maar ok , de eigenaar heeft hem een paar weken terug al goed gewassen en met APC bezig geweest.Dit was te zien ook , scheelde weer aardig wat werk.
De planne van aanpak voor dit gevaarte :
-Eerst met APC van Poorboys de kunstof en rubber delen.
-Met de APC van Poorboys de wielen schoongemaakt.
-Voorkant behandeld met de Bug squash van Poorboys.
-Wagen afgespoeldt.
-Gewassen met de Poorboys SS&S.
-Afgespoeld en gedroogd.
-Iron-X behandeling.
-Grondig afgespoeld en vervolgens gedroogd.
-Gekleid met de Mothers klei kit ( en ook wat S&W van Poorboys ).
-Gepolijst met de Prof Polish2 van Poorboys op de DAP met witte pad.
-Achterklep met gele pad en Monello Inizio en daarna met Prof Polish2 en witte pad.
-Met een IPA de wagen afgenomen.
-Als Glaze de Black Hole van Poorboys genomen.
-Vervolgt door de EXP van Poorboys.
-Trims in de Trim Restorer van Poorboys.
-Banden in de Bold N Brigth van Poorboys.
-Ramen met de S&W van Poorboys.
-Wat chromewerk met de Mothers Mag en Alu.
-Lederinterieur met de Gliptone.
En aangezien de eigenaar ,Gijs, het detailen onder de knie wilt krijgen was die er vandaag ook bij.Dus dan mag die meteen aan de bak hier :
Na het wassen de Iron-X erop losgelaten.Dit blijft echt een apart goedje.De lucht moet je niet meer op letten en zekers niet tegen de wind in gaan nevelen.Maar de werking ervan is gewoon bijna magisch te noemen.
Na het wasproces is pas echt goed te zien wat de ware aardt van de lak is.Hier kan je dus zien dat de wagen al aardig wat heeft meegemaakt in z`n 13 jarigge bestaan ( met een 300.000km op de teller ).
En wat shots met een vergrootglaasje erbij :
En dan wordt het tijd om de Yank binnen te zetten.Alleen......
.....ik had altijd gedacht dat schoonmoeders een dikke kont had , maar de Yank dus ook :klap .
Doordat de achteruitsteek van de kont wat flink was , kon de draai in de schuur niet gemaakt worden.
Maar goed , we zijn niet voor 1 gat te vangen.Dus op naar de volgende schuur ( deze is niet van mij , maar staan normaal de C1tjes in opgeslagen ).Beetje deur verbouwen :
En we kunnen naar binnen met de Buick , met amper een halve cm spelingsruimte bij de spiegels8o
Maar dan staat die wel lekker binnen
Tja , dan maar wat spulletjes overhuizen.Als eerst de radio natuurlijk, want er mot wel muziek zijn.
En dan de kleiset te voorschijn gehaald ( groot en deels van materiaal was al in bezit van Gijs , dus daarmee aan de gangs gegaan ).Dat was deze keer de Mothers kleiset.
Best lekkerre set.Niet te stug , en doet wat die moet doen :
Lak was erg stroef en er kwam ook redelijk wat vervuiling vanaf met kleien.Gijs heeft nu vooor het eerst kennis gemaakt met het kleien met als reactie het lak aaien.Lekker glad weer
Vervolgens de wagen in de blauwe striping erop gemaakt.En na wat testspotjes uitgekomen op de DAP met witte pad en Poorboys Prof Polish2.
Waarom deze combi???De Monello en de SSR werkte niet lekker.Werdt erg droog en was bijna niet uittepoetsen.En alleen deze stap gedaan.Resultaat was goed.Alleen de achterklep met de Gele pad en Monello Inizio gedaan en vervolgens afgewerkt met de Prof Polish2.
Veel tijd voor meer correctie was er ook niet , want was een klusje voor 1 dag.
Eigenaar @ werk :
Zelf met de andere DAP met Spotpad aan de gangs gegaan op de bumpers :
Zelfs het chrome op de bumpers klaarde echt flink op.
Na het polijsten de wagen met een IPA afgenomen.En later heeft Gijs de Black Hole en de EXP handmatig aangebracht.
Zelf heb ik me in die tijd bezig gehouden met de trims met de Trim Restorer van Poorboys.Echt een klusje wat werdt gewaardeerdt door de trims :
Hierna het leder nog behandelt met de Gliptone cleaner en conditioner .
En dan na zo`n 10 uurtjes bezig te zijn geweest weer een gefriemel door de uitgang.Stond de Yank weer buiten :
Wat close upjes :
De wielen :
Nu zonder bijrijder :
De achterklep na , en nu zijn de rare vegen minder zichtbaar :
En het interieur na :
En als laatste :
Was weer een flinke klus , veel plaatwerk.Niet voor de 100% kunnen gaan.Gewoonweg ivm de tijd en omdat de eigenaar ook nog niet bekend was met het detailen.De dag was ook meer bedoeld om een start te maken , want de wagen komt in juli weer een keer terug , maar dan zal er wel wat extra handjes bijkomen.En kunnen we ons meer gaan concentreren op de flinke correcties.Want er zit nog steeds wel wat aardig werk aan de lak.
Lak is wel flink opgeknapt en zit er weer diepte in.Ben zelf wel tevreden met het behaalde resultaat en kon aan Gijs merken dat het voor hem meer dan verwacht is.
Dus ik verheug me nu al op de volgende keer