Al jaren heb ik als hobby om mn auto’s (bmw 335iM touring en mini cooper beide zilvergrijs) tot showroom staat (voor mijn begrip tenminste ::-b ) te poetsen.
Wat jullie betreft ben ik nog steeds een beginner en mede door ontdekking van deze site leer ik steeds meer.
Zo ben ik er vorig jaar via een bmw forum achter gekomen dat ik Zaino poets spul moest hebben, dus heb de hele range aangeschaft. Helaas heb ik moeite om me aan de volgorde van cleanen en aanbrengen te houden en gebruik ik steeds teveel spul.
Nu hoor ik hier en op andere fora steeds veel goeds over mcguiars. Ik weet niet of ik moet overstappen van zaino naar mcguiars of zelfs een ander merk. Adviezen?
Mede door jullie zie ik nu ook dat ik verkeerde doeken ed. gebruik. Er is alleen zoveel aanbod dat ik geen id heb wat ik nu moet kopen.
Ik hoop daarom dat ik van jullie (semi) professionals kan horen met welke artikelen ik mijn collectie poetsspullen moet uitbreiden.
ik heb nu dit:
-washandje voor het wassen (hema) (en 2 emmers heet water :-b )
-badhandoek voor drogen (hema)
-2 badstoffen zaino applicator pads
-badstof handdoekjes voor uitpoetsen (hema)
-diverse microfiber doeken van schotch/3m (Makro) deze heb ik nog niet gebruikt
Zaino stuff:
-Z-18 Zaino clay bar (1x 5min gebruikt. Geen geduld en ging zeer stroef)
-Z-7 show car wash
-Z-aoi all in one polish
-Z-2 Pro show car polish
-ZFX Accelerator additive to Z-2
-Z-8 Grand finale spray seal
De Z-5 Pro en Z-6 gloss enhancer wil ik er nu bij aanschaffen
Wielen:
-hardnekkig vuil verwijderen met Turtle Wheel brite (beste om remstof te verwijderen)
-in de was met Z-aio
-banden zwart met turtle extreme nanotech gel (werkt lekkerder dan sprays) dit breng ik aan met een klein sponsje
De zwarte kunstof sierlijsten van de mini doe ik ook met Turtle ext. Nano gel
De bmw maak ik binnen alleen met water en MF doekjes schoon. Hierdoor ruikt hij nog redelijk nieuw.
Me mini maak ik van binnen schoon met interieurreiniger die ik van de poetsers van de dealer gekregen heb. (spul moet je aanlengen met water)
Ik zag de Poorboys new carsmell, dat lijkt me wel wat
Nog meer suggesties om te professionaliseren?
Wat jullie betreft ben ik nog steeds een beginner en mede door ontdekking van deze site leer ik steeds meer.
Zo ben ik er vorig jaar via een bmw forum achter gekomen dat ik Zaino poets spul moest hebben, dus heb de hele range aangeschaft. Helaas heb ik moeite om me aan de volgorde van cleanen en aanbrengen te houden en gebruik ik steeds teveel spul.
Nu hoor ik hier en op andere fora steeds veel goeds over mcguiars. Ik weet niet of ik moet overstappen van zaino naar mcguiars of zelfs een ander merk. Adviezen?
Mede door jullie zie ik nu ook dat ik verkeerde doeken ed. gebruik. Er is alleen zoveel aanbod dat ik geen id heb wat ik nu moet kopen.
Ik hoop daarom dat ik van jullie (semi) professionals kan horen met welke artikelen ik mijn collectie poetsspullen moet uitbreiden.
ik heb nu dit:
-washandje voor het wassen (hema) (en 2 emmers heet water :-b )
-badhandoek voor drogen (hema)
-2 badstoffen zaino applicator pads
-badstof handdoekjes voor uitpoetsen (hema)
-diverse microfiber doeken van schotch/3m (Makro) deze heb ik nog niet gebruikt
Zaino stuff:
-Z-18 Zaino clay bar (1x 5min gebruikt. Geen geduld en ging zeer stroef)
-Z-7 show car wash
-Z-aoi all in one polish
-Z-2 Pro show car polish
-ZFX Accelerator additive to Z-2
-Z-8 Grand finale spray seal
De Z-5 Pro en Z-6 gloss enhancer wil ik er nu bij aanschaffen
Wielen:
-hardnekkig vuil verwijderen met Turtle Wheel brite (beste om remstof te verwijderen)
-in de was met Z-aio
-banden zwart met turtle extreme nanotech gel (werkt lekkerder dan sprays) dit breng ik aan met een klein sponsje
De zwarte kunstof sierlijsten van de mini doe ik ook met Turtle ext. Nano gel
De bmw maak ik binnen alleen met water en MF doekjes schoon. Hierdoor ruikt hij nog redelijk nieuw.
Me mini maak ik van binnen schoon met interieurreiniger die ik van de poetsers van de dealer gekregen heb. (spul moet je aanlengen met water)
Ik zag de Poorboys new carsmell, dat lijkt me wel wat
Nog meer suggesties om te professionaliseren?