• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zachte wax aanbrengen na harde wax of andersom?

JustyPerfect

Detailing rookie
12 apr 2012
57
7
45
Beste allemaal,

Ik twijfel over de volgorde van wax.
Tot op heden heb ik gewoon steeds 1 wax laag aan gebracht, maar overweeg nu 2 lagen aan te gaan brengen.
Zou ik hier kunnen kiezen voor een harde wax in combinatie met een zachte wax? en wat zou dan de volgorde zijn? eerst zacht dan hard of andersom?

Ik heb de Purple Haze Pro, welke ik normaal gebruik, maar bezit ook nog de Crystal Carnauba Liquid Wax.
Zou dit een goede combi zijn of raden jullie anders aan?

Alvast bedankt voor jullie input!!
 
kan allebei, mijns inziens maakt het niet zoveel uit.
Persoonlijk zou ik lekker 2 lagen Purple Haze Pro aanbrengen, de crystal carnauba liquid mooi op velgen/sponningen e.d. opmaken ;)
 
Ok,

Reden dat ik interesse heb is... dat ik denk dat een soft wax makkelijker aan te brengen is..

Ik merk dat, ondanks ik maar een klein ienieminie autootje heb, het hele stappen plan best wel vermoeiend is voor mij.
Vaak doe ik dus ook maar delen van de auto per keer.

Uit je bewoording begrijp ik dat de liquid niet geweldig is, maar wellicht een andere softwax?
 
liquid en softwax zijn niet hetzelfde hè....

Maar als je een goede liquid wax wilt, kijk even naar Collinite 845 liquid insulator, of evt. Poorboy's Natty's Blue.
 
Door PJ van Dodo Juice heb ik mij laten vertellen dat het niets uitmaakt in welke volgorde je de harde en zachte wax aanbrengt. Als je werkt met de Pro versie, dan die wel eerst aanbrengen omdat er sealant eigenschappen in de Pro versies zitten. Twee lagen kunnen natuurlijk wel. Laat wel minstens een uur tussen de twee lagen.
 
Aha, dus toch eerst de pro eerst en daarna iets anders, bedankt!

Ik ga zeker even kijken naar Collinite 845, deze klinkt als wat nog mist in mijn collectie :)
 
De 845 is een van mijn favorite!!!! echt een waanzinnige wax voor een kleine prijs!..tip wel heeel goed schudden voor gebruik! de wax is eerst vast maar na een paar min stevig door schudden wordt ie vloeibaar. Niet in een pannetje heet water zetten!!
 
Waarom niet in een pannetje heet water zetten???

Hé, Lelystad Haven, heb ik gewoond toen de polder verder nog vol riet stond (ca 1963),
weet er weinig van, scheet toen nog luiers vol:D

Duckmole
 
Gewoon ff met de handen vasthouden en dan flink schudden is meer dan afdoende