• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelf te herstellen ?

Beemermadness

Detailing trainee
3 nov 2016
45
30
33
Hi all,

Nu de winterbandjes erop liggen is het tyd om de zomerbanden eens goed onder handen te nemen.
Ik was eingelijk van plan een nieuw paar velgen te kopen voor na de winter (omdat de huidige beschadigd zijn)
Maar nu ik een goed maandj op dit forum zit zie ik dat hier veel ervaring aanwezig is.
Ik krijg witte vlekken op 1 velg.
Het lijkt dat dit zich onder de vernis laag bevind. ik ken de oorzaak niet.
Ze worden immers wekelijks, max 2 wekelijks gekuist.
20161126_231712.jpg

Zou dit zelf te herstellen zijn ?
 
Dit is inderdaad de vernis die aan het oxideren/loslaten is. Veel voorkomend probleem bij gepolierde wielen waar vervolgens vernis overheen word gespoten. Heb ooit een setje gepolierde wielen onder mijn Golf gehad zonder vernis, dan blijven ze goed zolang je ze bijhoud.

Dit gebeurd meestal langs de randen. Buitenste rand door stoep randschade. Op jou foto is het meestal van het stoten van wielsleutels en/of luchtpistool. Ook zie je het vaak bij de naafkap. Dit vanwege het op en af (raspen) als het wiel op wen balanceer machine word gemonteerd op de NIET juiste manier.

Zou je dit zelf kunnen herstellen? Ja zeker. Mits je er genoeg tijd, zin, energie, blood, zweet en tranen in steekt de oude vernis zal eraf moeten door bv te schuren. Vervolgens zou je die stukken opnieuw moeten polieren. Dan sta je voor de keus om het opnieuw inde vernis te zetten of jet blank te houden.
 
Ik zie het wel zitten om het te proberen.
Ik had al eens gezocht op het forum maar vind niks soort gelijk probleem.

Nu om ff raad te vragen:
  • Grofte om af te schuren?
  • Plaatselijk of volledig de velg?
  • Met wat soort pad polier je dit dan?
Alvast bedankt voor het vorige uitgebreide antwoord @tembaco