• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zetelovertrekken voor in de wagen.

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Hallo,

Zijn er forumleden die zetel overtrekken in hun wagen gebruiken waar ze tevreden over zijn of die ze kunnen vinden (dealer, online)? Mijn nieuwe wagen gaat een volkswagen beetle dune zijn (zie andere topics), en hoe veel ik ook zoek, volkswagen maakt blijkbaar geen zetel overtrekken voor hun wagens (dealer van de garage zegt dit ook)? Ik vind dit raar aangezien mijn vader zijn mercedes dit wel heeft. Mercedes maakt zelfs overtrekken die dezelfde kleur en motief hebben als de originele zetels waardoor je niet ziet dat er overtrekken zijn gebruikt op de zetels. Dit is ondertussen wel een aantal jaar geleden.

Waar halen jullie je zetelovertrekken die goed zijn van kwaliteit? Liefst van stof en dus niet van leer of imitatieleer.

20160803_163017.jpg
20160803_163111.jpg
 
Ik wil graag de autozetels zo goed mogelijk beschermen (heb ik altijd gedaan bij mijn wagens). En als je een overtrek hebt die dezelfde kleur en motief heeft als de originele zetel dan zie je het niet eens. Misschien dat iemand weet waar je zo iets kan bestellen, vind het raar dat de garage zegt dat het niet bestaat omdat er ook een zij airbag is in de zetel. Maar als ik kijk naar universele overtrekken dan zijn vele voorzien om te gebruiken bij een zetel die een zij airbag heeft... (zelfs die overtrekken die de gehele zetel bedekken)
 
Als je je zetels goed in een fabric coating zet, zijn ze beschermd.
Misschien is dat een idee?

Als ze niet bestaan wordt het moeilijk denk ik.
 
Zonde idd.
Gewoon gelijk een Fabric coat op.
Als de stoelen na een paar jaar toch wat vuil zijn. Dan maak je ze schoon met apc en een extractie machine
 
ik zou ze niet gaan bedekken. Die overtrekken hebben ook nadelen. Of je betaald gewoon veel voor een kwaliteits hoes. Maar de universele hoezen heb je niks aan. Ik zou ze zoals eerder gezegd beschermen dmv bijvoorbeeld een coating. En voor de rest, gewoon niemand meenemen. Of de mensen eerst inspecteren en een zijden dekentje onder ze leggen. :cool:;)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Prima, bedankt voor de reacties tot dusver. Welke coating zouden jullie me aanraden? De stoel is rondom gemaakt van imitatieleer en het zit en rug gedeelte van grijs stof. Hoe verwerk je de coating (zowel op het stof als het imitatieleer)?

* Kortom: een duidelijke werkwijze?

@BjornGTR : Goed idee :). Fouilleren doen we zeker als het een heel knappe madam is die gaat instappen, niet willen = te voet is even ver :joy:
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR
Dat is wat ik bedoel ;). Strak plan.
Een overtrek schuurt altijd door het bewegen, optrekken, remmen. Ligt nooit 100% vast.
 
Ja inderdaad geweldig. Gaan we weer


Het mag dus op mijn zetels, maar bij de product omschrijving word veel gesproken over textiel. Kan het dan ook op het imitatieleer bij mijn stoelen?

Edit: had niet goed gelezen, het gaat ook op fijne leersoorten dus waarschijnlijk ook imitatieleer.

btw: leuk filmpje, prima product voor cabrio daken zo te zien :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco en Ferdy
Dat is wat ik bedoel ;). Strak plan.
Een overtrek schuurt altijd door het bewegen, optrekken, remmen. Ligt nooit 100% vast.

Lijkt mij ook....kijk maar naar de meeste telefoonhoesjes, als je deze na een jaar eraf haalt, heeft de tel. vaak meer krassen (door vuil en stof) dan een tel die met zorg is gebruikt.

Om ook even Hans Teeuwen te quoten "je gaat toch ook niet naar een concert met oordoppen in...!" :cool: