• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zie door de boomen het bos niet meer

bmwe30cool

Detailing rookie
29 jun 2013
3
0
Zoveel info op forum dat ik geen keuze meer kan maaken .
Ik wil overstappen op een dap 500 of 900.
De 1zegt hier dat er nauwelijks verschil tussen de 2 de ander vindt van wel .

Ben zelf in het bezit van alles om handmatig te polijsten en poets en cleanen uiteraard.

De vraag (en) welke van de 2 dap 500 of 900?
En welke kit zouw je er bij neemen ?

En welke dingen ben je er echt nog bij nodig ten opzichte van handmatig polijsten ?
 
500 is prima, 900 ook.
900 heeft aanzienlijk meer kracht, toch wel handig als je eens wat steviger moet corrigeren.
Beetje extra Power is dan wel handig, beter mee verlegen dan om verlegen. (ik heb ze allebij)

Welke kit te nemen is hoever je kassa gevuld is.............en wat je eventueel nog meer wilt of al hebt.
Handmatige middelen kun je vaak niet met een machine verwerken.
 
De DAP900 is krachtiger. Ik heb liever wat extra kracht, dan net iets tekort. Mijn advies is: DAP900. Voor het machinaal polijsten heb je pads nodig. Welke polijstmiddelen heb je al?
 
ik heb goede ervaringen na het wetsanden van een kras met een dap900; weer glans! geen idee of dat met een 500 ook zo is.
 
Ik heb vanaf polijsten poorboys polijst pb glaze en de pb wax
Al me andere spul is van meguiars stappenplan 123 zeg maar .
Maar daar zijn de flesen byna van leeg . Ik moet zeggen ob werkt ook wel erg fijn zekers in combo met de prijs.

En voor de centjes , wil best wel iets meer uitgeefen .
Tja tis toch altijd wat wil je er mee .
In mijn ogen ben ik al wel happy als de kliener krasjes zou wegkrijgen eee zeer goed verstoppen zeg maar.
 
Ik heb een Dap500 en die met regelmaat andere auto's. Toen ik daaraan begon kwam ik al snel 'te 'kort' op hardere lakken. Ik heb er toen voor gekozen om er de PRO900 bij de nemen voor het harde werk, en gebruik de DAP nu voor de afwerking. Ik zou zeggen, ga voor de DAP900, dan heb je het beste van twee werelden.