• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn andere polijstmiddelen zoals Wolfgang beter dan Monello Raffini?

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Goedemiddag Cleaners,

Op dit forum lees ik diverse topics over alternatieve producten.
Graag wil ik jullie reactie, vindingen, mening over de monello producten (inizio mezzo finale)

Ik heb mijn pre-wax en wax van wolfgang (fuzion) hierover ben ik zeer tevreden

Graag jullie mening over een alternatief (liefste wolfgang) voor het volgende:

-Inizio
-Mezzo
-Finale

Mochten er mensen zijn die de monello polijst producten icm Wolfgang Fuzion perfect vinden geef dat dan ook gewoon aan.

Nogmaals ik ben nu tevreden (over monello) maar als wolfgang qua prijs/kwaliteit beter is dan is het misschien een overweging waard....

Gr. paafje
 
-Inizio -meguiar's M105 (Wolfgang heeft geen zware compound voor lak)
-Mezzo - Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 (is wel hetzelfde product als Mezzo....)
-Finale - Wolfgang Finishing Glaze, lijkt voor het gros op Finale alleen met toevoeging van de originele Wolfgang glaze.

Heeft dus weinig nut om na de Finishing Glaze ook nog eens de Pre-wax te doen.

Zelf vaak gewerkt met de Mezzo-Finale-Pre-Wax-Fuzion combinatie en je zit dan echt op 99,9% van het maximum.
Wolfgang is goed maar voor jou zou ik deze combinatie lekker aanhouden. De alternatieven zijn niet beter.

Wat wel verstandig is als je veel verschillende auto's hebt is om meerdere merken polijstmiddelen te hebben die echt anders zijn.

Bijvoorbeeld Meguiar's M105/205. Stuk duurder dus met Monello doen als het gaat maar mocht je een lastige lak tegen komen dan kan je naar iets anders grijpen wat misschien wel werkt.