• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn er er ervaringen met Dope Fibers FlipFlop foam?

Tuttivini

Detailing addict
27 mrt 2019
61
60
Ben op zoek naar een nieuwe foam voor mijn recent gekochte Kränzle 160 TST HD met PA LS3-2 foamer. Wil maar eens nu een grote kan van 5 liter van iets kopen.

Ik hou van DIK :p
Scheerschuim dik...
Maar het moet natuurlijk vooral goed losweken (en ja, ik weet, dat staat soms compleet los van hoe dik de foam kan zijn) en een eventuele wax/sealant niet strippen.

Ik kom op CC Dope Fibers FlipFlop snow foam tegen. Mooie prijs en goed geconcentreerd.
Maar nog nul reviews.
Is dit voor CC een nieuw merk?

Iemand ervaringen mee?


dope_fibers_flipflopfoam_ps.jpg
 
Dik schuim kun je ook makkelijk maken door iets meer foamshampoo in lans te doen en schuim dikker in te stellen (naar plus draaien op foamlans). Daar kun je volgens mij met de meeste shampoo's en goede foamgun wel scheerschuim maken.

Als geeft de ene shampoo wel makkelijker iets dikker schuim. Las op forum dat autoglym polar blast ook dik schuim geeft (ph:9 maar wat uit foamlans komt is bijna ph neutraal).

Let op, te dik lijkt leuk maar foam wordt te zwaar en valt te snel naar beneden. Moet juist niet te dik zijn, zodat dit langer kan inwerken / langzamer van auto afdruipt. Ook zegt dikte niks over hoe goed die reinigt.

Mijn ervaring is dat de alkalische foams (=hogere ph waardes) meer vuil verwijderen. Al is dat niet altijd nodig natuurlijk. Kun je afhankelijk van vervuiling in varieren: bijv in winter alkalisch foam en in zomer ph neutraal).

Anders gewoon paar uit proberen. :)
 
  • Leuk
Reactions: Tuttivini
@Redhouse dankjewel voor je duidelijke uitleg.
Je hebt zeker gelijk. Te dik is zeker niet beter. Ik zal je wel eerlijk zeggen dat lekker dik schuim (ik heb net een geweldige Kränzle 160TST met erg goede foamgun gekocht en die maakt zelfs van mijn huidige dodojuice btbm autoshampoo scheerschuim dikke foam), voor mij gewoon een ontzettend leuke beleving is. Klinkt gek, maar ik vind dat prachtig om te zien/doen en draagt voor mij persoonlijk enorm bij aan de autowas-experience... Wordt er vrolijk van.

Maar werking is natuurlijk het aller belangrijkste. Dus ik zoek een goede combi.

En ik zoek een middel wat sterk geconcentreerd is, of goedkoop in 5l of 20l vaten zoals @nicknameless de kenotek nu noemt.Want ik ben geen krent maar vind het gewoon minder grappig als ik mengverhoudingen moet doen van minder dan 1op10 in de foamlans.
Dan doe je met een liter flesje maar een paar wasbeurten en kost het per keer vlot 2,50+ euro. Ik was (behalve nu in koude winter) echt iedere 6 dagen het liefste mijn auto.

Waar koop je zulke grote vaten kenotek?
@nicknameless dankjewel voor je filmpjes!

Ik ga zeker eens wat proef merken alkalisch én ph neutraal kopen en vergelijken. Want kan nu wel een goede winter pre-reiniging gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Redhouse en tamer
Bilthamber autofoam/touchless is goed alkalisch foam (en ook waxsafe), niet duur (25-35 euro voor 5l), alleen dunner foam. Hvh 2-4% verdunning (pir) dus wat je paneel raakt, dus even uitrekenen hoeveel er dan in jouw lans moet.
 
De Car Foam Extra is er alleen in 1 of 20 liter verkrijgbaar.

Voor zo ver ik weet, levert Kenotek alleen 0,5 / 1,0 liter in consumenten verpakking en voor de rest 5 liter, 20, 50, 100, 210 en 1000 liter en/of 25, 30, 35, 60, 240, 1000 en 1200 kilo verpakkingen voor de grootverbruikers zoals wasstraten enz.

Ik heb destijds (mei 2021) +/- 100 euro voor 20 liter betaald.

1 liter kost € 12,49 in de webshop.
You do the math ;)
 
@nicknameless thanks! Ik heb even gegoogled op Kenotek 20 liter en ik zie idd een paar uitvoeringen voor prijsjes die dan omgerekend nog geen 4 euro per liter zijn. Gaaf!
Even kijken welke Kenotek foam ik dan het liefste wil (ze hebben in de grootverpakkingen een aantal uitvoeringen met verschillende pH waarden, alkalisch etc).
Als ik dat als consument kan bemachtigen ben ik spekkoper en kan ik fijne elke week prewashen wat ik wil!
 
Nu wil ik écht zo'n vat!!!
Eens zoeken waar te koop.
Kenotek is meen ik Belgisch...