• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn waxen uit de mode?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Dag allemaal,

Een tijdje was ik minder actief op het forum (ik las ook minder) en ik heb weinig nieuwe detailspullen besteld omdat ik nog een enorme voorraad heb staan.

Wat me opvalt, is dat op de website van Carclean veel minder en vooral veel minder dure waxen worden aangeoden dan voorheen. Op het forum lijkt het er ook minder over te gaan.

Zijn waxen uit de mode? Gaan jullie tegenwoordig meer voor sealants of coatings? Hebben weinig mensen zin meer om 100 euro of meer uit te geven voor een potje wax? Iets anders?

Ben zeer benieuwd wat er aan de hand dus ik ben erg geinteresseerd in jullie gedachten hierover. En wellicht wil @Dibbuz hier ook nog wat op zeggen ;-)

Alvast dank!

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik persoonlijk houd het bij waxen en sealants, nooit eerder een lakcoating gebruikt.
Ik vind het wel eens leuk om een waxje of sealant over de lak te smeren, ook al moet dat wat vaker gebeuren dan wanneer je een coating gebruikt.
Wel geef ik toe dat ik het laatste jaar al eens sneller een spraywax/sealant gebruik dan een vaste pasta uit een potje, met als voornamelijke reden dat het net wat vlotter werkt.

Laatst bewerkt:
De ontwikkeling van met name coatings heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen qua gemak, applicatie en prijs dat zelfs, heel oneerbiedig gezegd, de eerste beste Jan l*l langs de stoeprand het kan aanbrengen.
Ook de toename van "spraycoatings" is gigantisch geworden evenals het overspoelen van de markt door tjappies die zichzelf een detailer noemen en de markt overladen / volspammen met zogenaamd 'zelf' ontwikkelde producten (wat feitelijk niets anders is dan ge-rebrand spul in een fancy veels te duur flesje/verpakking). Gevalletje "wij van wc-eend..."

Ik ben zelf een groot fan van waxen want dat is toch echt de welbekende kers op de taart, het geeft echt een gevoel van: ja, ik ben klaar.
Overigens mag ik ook wel plezier hebben van een coating want is qua gemak toch wel een stuk duurzamer dan een wax.

#luiedetailer :D

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Zelf ben ik ook liefhebber van een wax op mijn hobby auto. Dagelijkse auto staat in een coating maar voor de hobby vindt ik het leuk om een wax te gebruiken. Hou van de wetlook die je in mijn beleving met de coating minder heb.
Mijn potje supernatural is bijna op. Zag dat carclean helaas deze ook niet meer verkoopt.
Iemand aanraders als alternatief?

Laatst bewerkt:
Ik smeer tegenwoordig op mijn eigen auto’s een coating simpel omdat je de auto veel makkelijker netjes kan houden gedurende het jaar.
Waxen … tja ik heb er heel veel gehad maar ik heb zo goed als alles verkocht ik heb nog maar enkele waxen over waarbij gebruikersgemak voorop staat.

Hey Emi, leuk je weer te zien. ;)

Persoonlijk hield mij sowieso al niet zo bezig met waxen. De Collinites waren altijd naar tevredenheid en deze heb ik vervangen voor de Fusso Coat vanwege z'n goede eigenschappen. Meer had ik niet nodig.

Maar inderdaad, het forum is minder actief wat betreft waxjes en andere smeersels.