• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijspiegels Honda Jazz 2006: zwarte kunststof rand, hoe krijg ik dit weer netjes?

Quarantain

Detailing rookie
28 jul 2023
3
15
Weet iemand wat is er met de voorheen zwarte rand van de zijspiegel(s) is gebeurt en hoe krijg ik dat weer netjes zwart kan krijgen?
Is dat corrosie, UV, zout aantasting? Hoe kan ik dat weer netjes zwart krijgen?

Spiegel links.jpg
 
Als ik het goed zie, lijkt het erop dat de lak weg is. Om de boord links zie ik precies nog een "gekartelde" rand met wat lak.
 
@AndyVR , @Soepergrover ik bedoel inderdaad de voorheen zwarte kunstof rand direct om de spiegel. De spiegelsteunen (?) waar de lak er grotendeels van af is en de zijspiegel kappen (?) ga zwart spuiten met Plastidip. Vanzelfsprekend ga ik eerst de boel vetvrij maken met alcohol, schuren met 600 grit en weer afnemen met alcohol.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Een APC om schoon te maken en een kunstofdressing naar keuze zal een hele hoop doen voor zwart kunststof!

Oh voor plastidip hoef je volgends mij niet te schuren, kan me niet herinneren dat ik mijn velgen geschuurd had… maar, Google weet veel!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Voor dusdanig aangetast kunststof pakte ik er altijd een melaminesponsje bij i.c.m. een sopje of APC. (All Purpose Cleaner)
Deze sponsjes hebben een licht-schurende werking.

Nadien in een lekkere vette dressing zetten om te voeden of als je echt duurzaam spul wilt; een coating.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik heb het idee dat de aantasting van de kunststofrand wel meevalt, maar dat er vooral alg en zand op het randje zit. Ik zou beginnen met een kwast en APC om te reinigen, en als het vuil weg is een kunststofdressing (voor trims, niet voor interieurdelen) of coating aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR