• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zoektocht naar een show-wax

BartBeuls

Detailing rookie
29 jun 2016
8
15
Ik ben op zoek naar een echte show-wax. Het is voor een zwarte wagen die moet gaan dienen als ceremoniewagen voor een huwelijk. Dus standtijd is minder van belang, maar hoe langer hoe beter natuurlijk.

Mijn oog viel hierbij op de volgende waxen:

- wax addict candy gloss
- Scholl vintage
- auto finesse desire

Welke draagt jullie voorkeur? Of zijn er nog andere/betere opties?

Uiteraard wordt de wagen eerst goed voorbereid voor we de wax aanbrengen..
 
Bovenstaande wax is geen échte show wax.

De waxaddict is dat wel.
Van auto finesse is ook de illusion een optie.
Soft99 heeft er ook nog een in een goedkoper segment.
 
Ik ben op zoek naar een echte show-wax. Het is voor een zwarte wagen die moet gaan dienen als ceremoniewagen voor een huwelijk. Dus standtijd is minder van belang, maar hoe langer hoe beter natuurlijk.

Mijn oog viel hierbij op de volgende waxen:
- wax addict candy gloss
- Scholl vintage
- auto finesse desire
Welke draagt jullie voorkeur? Of zijn er nog andere/betere opties?
Uiteraard wordt de wagen eerst goed voorbereid voor we de wax aanbrengen..
Ik heb in mijn verkooptopic nog een showwax te koop.
Chemical Guys Celeste Detaiglio 25ml (en evt ook Zymöl Carbon).
Kost een stuk minder als een volle pot...
Google em maar even.
 
Hoe kijken jullie naar de wax van chemical guys pure concours 50/50? Of toch beter de candygloss?

Met de chemical guys heb ik geen ervaring, de Candygloss is top in mijn ogen. Geeft een mooi, diep resultaat.. Aanbrengen is gemakkelijk.. Stuk voor stuk en zeker niet teveel gebruiken
 

Bijlagen

  • 20160915_192134.jpg
    20160915_192134.jpg
    216,4 KB · Weergaven: 256
  • 20160915_192040.jpg
    20160915_192040.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 275
Als er iemand ervaring heeft met de 50/50 ben ik ook benieuwd, lees daar toch wel goede verhalen over.
 
Ik heb 50/50 staan. leuke wax maar geen hoogvlieger.
Vergeet niet dat CG een eigen productie team heeft wat video's maakt om producten aan te prijzen.

En glans zit niet in een potje, dat krijg je door goed en lang te polijsten.
De kers op de taart is dan een showwax.
Showwax op een slecht gepolijste auto heeft geen nut.
 
Zoiezo word de auto goed gepolijst. Maar wil daarna wel het mooiste resultaat (wat te behalen valt) laten zien. Heb blackhole ook staan dus die kan er dan eerst op, of juist beter van niet icm showwax?
 
Ik heb het idee dat een glaze al zoveel olie toevoegt, dat een wax met veel olie niet veel meer zal doen. Maja, ik weet het de laatste tijd ook allemaal niet meer zeker. Haha! :p


Greetz
 
Na goed polijsten geeft blackhole geen meerwaarde.
Showwax erop klaar, en zorgen voor de details die het afmaken.
Velgen schoon, banden zwart, uitlaat glimmend, kunststof donker, instappen schoon, ramen schoon
 
Ik ben het niet eens met mensen die roepen dat na goed polijsten een glaze geen zin heeft. Op oudere zachte lakken voegt het naar mijn mening toch nog wat diepte/natheid/glans toe.

Ik durf te stellen dat deze echt goed gepolijst was. Boterzachte lak, dus na correctie met MF en rupes blauw, rupes geel en rupes wit was echt alles eruit. Kijk maar naar deze 50/50

15_zpsc7ors1wp-jpg.81311.jpg


En hier het resultaat na Black Hole en Natty's Red
22_zpsuumrofpj-jpg.81727.jpg


Zelfs op foto's zie je duidelijk dat de lak dieper zwart en de glans voller en natter is. Dat is dan nog niet eens met een olierijke showwax.