• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zomervelgen die niet proper willen... iemand raad ?

Minieken

Detailing rookie
10 aug 2010
333
0
Hey allemaal,
Ik ben deze week aan een stel zomervelgen begonnen maar eentje blijft erg vuil binnen.
Zwarte troep blijft derop zitten.
Heb ze allemaal 2 keer gepoetst met Meg, velgen reiniger...
Die laatste met het spul PUUR, maar mocht nog niks baten.
Dan heb ik teer-remover gebruikt. 10 mins laten intrekken, bracht niks op ...pfff ben beetje ten einde raad.
Hier de foto's

VOOR

DSC_3368.webp

DSC_3369.webp

DSC_3370.webp

DSC_3372.webp

NA
DSC_3373.webp

DSC_3374.webp

DSC_3375.webp

DSC_3376.webp

En nu die vuile...

DSC_3380.webp

DSC_3381.webp

Bedankt voor het lezen, en hopelijk ook voor de goede raad.

Jullie kleinste Minieken.

Als ik het zo zie lijkt het vrij oude vervuiling :-/

Ik zou beginnen met het in te spuiten met WD40 en een nachtje in laten trekken.
Daarna warm water met afwasmiddel of een goede ontvetter.
Geen haast hebben, het is er ook niet in één dag op gekomen ;)

Hans

Deze opmerking zal je niet verder helpen met je probleem maar...resultaat op de andere velgen: ziet er goed uit! :-)^

je kan ook (als voorgaande niet moest lukken) altijd nog eens proberen met de metalpolish van Megs....daar ga je ook niet mee door je lak heen maar heeft lichtschurende eigenschap...of de raffini reeks?

Divinol velgenreiniger, zelfs zoutzuur is minder agressief :lol Ik heb het spul al jaren staan, en als ik een keer erg vervuilde en aangekoekte velgen moet schoonmaken gebruik ik dit spul. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Ff een opmerking ivm met meg's all metal polish....ik ben er toch ooit es in geslaagd daarmee door de lak van velgen te gaan hoor...:(

probeer het eens met een iets agressievere klei!

metal polish is voor metaal.....dus niet op lak gebruiken, dus ook niet op gelakte velgen...

Bedankt allemaal voor de fijne reacties, maar de produckten waarover jullie het hebben heb ik helaas (nog) niet in huis.
Zou de wonderspons van de action hier mss een uitkomst kunnen bieden ?

Ik denk dat je van de wonderspons geen wonderen moet verwachten ;)
Als het gaat om wat je wel in huis hebt, een beetje versnellingsbakolie doet ook wel wat.
Het gaat er om dat het vuil heel fijn is en dicht aan elkaar gehecht. Dat moet je doorbreken.
WD 40 lijkt op kruipolie, dus dat kan ook. Afwasmiddel heb je toch wel ??

Hans

Denk dat de tip van cruiser ook wel een kans maakt....laatst had ik een eigenaardig plekje op mijn lak.....PB Bug Squash geprobeerd: niks, Valma teerverwijderaar geprobeerd: deed ook niks....tenslotte plekje gekleid: weg was het! :ja

Zou persoonlijk ook eerst de tip van RedCat proberen, lijkt me minder arbeidsintensief dan kleien (gezien de hoeveelheid aanslag), de eventuele restanten zou je dan bv met klei kunnen proberen.

Benieuwd naar het verdere verloop van dit probleem...:ja

Neen, ben na de clinic eventjes ziek geweest, heb die bewiste velg enkel nog met WD 40 ingespoten, zoals Hans me aanraadde ik hoop jullie volgende week de rest van deze review te kunnen tonen, anders zal ik nog een klein bestellingkje bij CC moeten plaatsen voor dat paars uitslaande ding ...:-b

Groetjes !

veel succes met die velg minieken,
ik heb ook al met vanalles op mijn wielschijven geschrobt maar krijg er ook niet alles vanaf, en ze zijn van plastic dus iron x is geen optie dan denk ik.
Het vuil dat aan de wielen plakt is het hardnekkigste dat ik mij kan voorstellen :-/

fredgenot zei:
veel succes met die velg minieken,
ik heb ook al met vanalles op mijn wielschijven geschrobt maar krijg er ook niet alles vanaf, en ze zijn van plastic dus iron x is geen optie dan denk ik.
Het vuil dat aan de wielen plakt is het hardnekkigste dat ik mij kan voorstellen :-/
Hie sé doo sé wie we hier hebben.
Ja Fredje ,velgen zijn dikwijls de grote koppigaards:-/
Maar zoals dibbuz zijn demo op die Audi-velgen...
Daar zijn de juiste producten getoond:-"