• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zomervelgen onderhoud stappenplan voldoende?

Barleone

Detailing trainee
7 apr 2017
8
45
Beste carcleaners,
Met goede ervaring in het achterhoofd met 5 spaaks wielen sta ik nu voor een veelspakige uitdaging. Aangezien huisje boompje beestje zo wat tijd inneemt is een full detail stappenplan niet mogelijk. Toch wil ik graag veel resultaat met mijn middelen bereiken. Ik ben al een eind opgeschoten met mijn lichtmetalen velgen. https://images.app.goo.gl/GVUJJDuRueQbY1Xy5

ik heb alu-duivel met een kwast ingewerkt wat zo’n 95% van de zichtbare vervuiling heeft weggewerkt.
Een wasbeurt met Dodo BTBM heeft de velgen voor 98% zichtbaar schoon.
De velgen zien er echt netjes uit en zo goed als nieuw op het oog.
Op lastige plekken aan de binnenkant zit gitzwarte vervuiling als een soort drop vlekken. Eerste vraag: Wat kan dit zijn? (Ik heb tar remover beschikbaar.)
Kleien is mijn hobby niet en is niet echt te doen op de lastige plekken zwart. Ook de ‘spaken’ zijn me te smal om te gaan kleien.
Tweede vraag: kan ik er nu meteen met Poor Boys Wheel Sealand op? Ik wil de velgen glans geven en makkelijker schoon houden. Met de weinige km vanwege thuiswerk moet dat lukken toch?

ik heb SRR1 maar wil er liever geen tijd aan geven.

ik heb het exterieur stappenplan van Dibbuz doorgenomen en kwam er niet helemaal uit of ik essentiele dingen oversla met bovenstaande.

ik ben benieuwd of jullie nog wat kenners licht op de zaak kunnen schijnen.
 
Hey :D

Wat de zwarte vlekken zijn, dat zal je zelf moeten uitzoeken. Reageert de reiniger op deze vlekken? Zo niet, dan zal ik inderdaad de tar remover proberen.

Als je niet wilt kleien en polijsten, dan kan je nu de Wheel Sealant erop smeren. Als de velgen zo goed als nieuw zijn, zal een sealant weinig toevoegen aan glans, maar schoonmaken zal inderdaad makkelijker zijn.