Hallo iedereen!
Zoals sommigen inmiddels wel weten rij ik zelf in een Peugeot 207. Ik postte tot nu toe alle updates in de Off Topic Chat maar op een gegeven moment dacht ik, het is tijd voor een topic zodat alles netjes op 1 plek komt.
Ik begin met de 207, die heb ik inmiddels 2 jaar dus dat wordt even een inhaalslag. Ik doe mijn best om het een beetje kort te houden!
Op 10 mei 2019 auto aangeschaft. Zo zag ie er toen uit.
Was super blij met de auto, het was de eerste auto waar ik meer dan 500 euro voor kwijt was. Binnen een week een miniatuur ervan gehaald om thuis ook te kunnen kijken...
Anyway... iets wat vrij snel opviel was dat een van de speakers in de voordeuren rare geluidjes maakte. Met wat youtube hulp de deurbekleding eraf gehaald en inderdaad, de speaker was gescheurd. Bij de sloop eentje opgehaald en zo geinstalleerd.
Ergens een maandje later begonnen met wat aanpassingen in het interieur. Alles maar in een keer op een rijtje:
- Raamschakelaarbehuizing links voor was in slechte staat. Eentje besteld op internet maar die pastte qua stekker niet. Dus maar alles uit elkaar gehaald en de behuizing overgezet naar mijn oude schakelaar. Zo had ik een nieuwe behuizing met een oude schakelaar in het midden. Kon ik mee leven. Nieuw kost dit onderdeel bij Peugeot iets van 250 euro. Zo voor een tientje opgelost, voor nu!
- Cruise Control toegevoegd met behulp van de dealer in Leeuwarden. Zelf stok geplaast en plastic weggesneden zodat het pastte en vervolgens laten inleren bij de dealer. Kostte iets van 35 euro toen als ik het goed heb.
- Aluminium pedalenset
- Sportstuur (origineel Peugeot) en nieuwe pook. Stuur van mij was al aardig op, slijtage, beschadigingen etc. Via sloop een stuur van een Peugeot 207 CC gevonden in zeer nette staat dus maar opgehaald en gemonteerd. Half uurtje werk met grote resultaat! Nieuwe originele pook besteld en ook zo geïnstalleerd, oude was niet meer te redden.
Dit laatste gebeurde ongeveer een jaar later maar voor de overzichtelijkheid maar hier bij gedaan.
Als laatste in het interieur Parrot kit eraf en een Kenwood 1 din radio erin met Bluetooth (inc. streaming), USB, AUX en DAB+ (wordt op het moment niet gebruikt). Tussen de radio en de auto een interface geplaast zodat mijn stuurbediening en auto instellingen niet kwijt ben.
Nu tijd voor wat exterieur aanpassingen! (Niet helemaal op chronologische volgorde maar goed!)
Achterkant vooraf:
En nu met facelift achterlichten en gespoten bumperstrip!
Vervolgens andere kentekenplaathouder en kentekenplaten:
Achterkant bijna klaar! Afgemaakt met originele GTi dakspoiler, LED kentenplaatverlichting en Philips Silvervision lampjes voor de richtingaanwijzers.
Voor de zomermaanden een 2e set velgen gehaald. Deze keer de 17 inch Hockenheim velgen (origineel Peugeot). Winterset links, zomerset rechts.
Hier en daar een plekje op beide sets. Ze staan nu bovenaan het lijstje om beide herspoten/gepoedercoat te worden.
In de zomermaanden staat de auto er als volgt bij!
En tijdens de wintermaanden:
Iets wat mij in het begin behoorlijk stoorde waren deze stickers aan beide kanten. Na een jaartje begon die van de rechter kant zo te bubbelen. Das vast geen goed teken...Dus op een gegeven moment eraf gehaald en het volgende als verassing...
Zucht....maar goed! Laten beoordelen bij mijn inmiddels favoriete schadehersteller en de deur + voorscherm uiteindelijk laten spuiten.
Je ziet er nu niets meer van!
En zo zijn we beland bij het hier en nu!
Nu bijna 2 jaar in bezit, 40,000+ km erbij gereden en nog steeds super blij mee. Al begint het een beetje te kribelen om wat anders te rijden blijf ik trouw bij mijn 207.
Eind april is de auto nog bij Tinus geweest voor een uitgebreide behandeling. Auto is in 2 stappen gepolijst (op sommige plekken 3 staps) en na grondig ontvetten voorzien van de Gyeon Syncro coating. Dit houdt in 2 lagen Gyeon Mohs en 1 laag Skin (topcoat). De plastic delen zijn voorzien van een laag Gyeon Trim.
Vooraf een paar plekjes steenslag opgevuld. Samen met Tinus geschuurd.
En de letters "Peugeot" eraf gehaald. Eerst had ik daar wat twijfels bij maar nu het eraf is super blij mee! Nog aan gedacht om de "207" tekst ook te verwijderen maar toch niet gedaan. Kan later altijd nog!
Motorkap en dak waren het slechste aan toe. In de 2e foto na de eerste stap.
Ondertussen veel uitleg gekregen en zelf wat testspots mogen doen op motorkap. Vervolgens met de D/A motorkap, voorschermen en voordeuren mogen afmaken.
Het resultaat leek goed!
Helaas geen foto's gemaakt toen ik de auto heb opgehaald maar man wat stond ie te glimmen!
Ik zit nu midden in de 2 weken dat ik hem niet mag wassen. Wat duurt dat lang voor mijn gevoel...
Zodra de auto weer gewassen mag worden volgt er weer een update!
Nu ik alles teruglees valt het pas op hoe lang de post is geworden.
Verder was ik 2 jaar geleden totaal geen autoliefhebber of bezig met detailen. Wel hield ik mijn vorige auto's altijd schoon, wekelijks stofzuigen en 3 wekelijks wasstraat.
Op een gegeven moment Carclean ontdenkt en toen is het balletje gaan rollen. Binnen 2 jaar van reguliere wasstraat klant naar detail-gekkie. Ben er een beetje trots op!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende update!
Als je zo ver bent gekomen vind ik dat je een beloning verdient...
Kijk, koekjes!
Groetjes,
Zrobb
Zoals sommigen inmiddels wel weten rij ik zelf in een Peugeot 207. Ik postte tot nu toe alle updates in de Off Topic Chat maar op een gegeven moment dacht ik, het is tijd voor een topic zodat alles netjes op 1 plek komt.
Ik begin met de 207, die heb ik inmiddels 2 jaar dus dat wordt even een inhaalslag. Ik doe mijn best om het een beetje kort te houden!
Op 10 mei 2019 auto aangeschaft. Zo zag ie er toen uit.
Was super blij met de auto, het was de eerste auto waar ik meer dan 500 euro voor kwijt was. Binnen een week een miniatuur ervan gehaald om thuis ook te kunnen kijken...
Anyway... iets wat vrij snel opviel was dat een van de speakers in de voordeuren rare geluidjes maakte. Met wat youtube hulp de deurbekleding eraf gehaald en inderdaad, de speaker was gescheurd. Bij de sloop eentje opgehaald en zo geinstalleerd.
Ergens een maandje later begonnen met wat aanpassingen in het interieur. Alles maar in een keer op een rijtje:
- Raamschakelaarbehuizing links voor was in slechte staat. Eentje besteld op internet maar die pastte qua stekker niet. Dus maar alles uit elkaar gehaald en de behuizing overgezet naar mijn oude schakelaar. Zo had ik een nieuwe behuizing met een oude schakelaar in het midden. Kon ik mee leven. Nieuw kost dit onderdeel bij Peugeot iets van 250 euro. Zo voor een tientje opgelost, voor nu!
- Cruise Control toegevoegd met behulp van de dealer in Leeuwarden. Zelf stok geplaast en plastic weggesneden zodat het pastte en vervolgens laten inleren bij de dealer. Kostte iets van 35 euro toen als ik het goed heb.
- Aluminium pedalenset
- Sportstuur (origineel Peugeot) en nieuwe pook. Stuur van mij was al aardig op, slijtage, beschadigingen etc. Via sloop een stuur van een Peugeot 207 CC gevonden in zeer nette staat dus maar opgehaald en gemonteerd. Half uurtje werk met grote resultaat! Nieuwe originele pook besteld en ook zo geïnstalleerd, oude was niet meer te redden.
Dit laatste gebeurde ongeveer een jaar later maar voor de overzichtelijkheid maar hier bij gedaan.
Als laatste in het interieur Parrot kit eraf en een Kenwood 1 din radio erin met Bluetooth (inc. streaming), USB, AUX en DAB+ (wordt op het moment niet gebruikt). Tussen de radio en de auto een interface geplaast zodat mijn stuurbediening en auto instellingen niet kwijt ben.
Nu tijd voor wat exterieur aanpassingen! (Niet helemaal op chronologische volgorde maar goed!)
Achterkant vooraf:
En nu met facelift achterlichten en gespoten bumperstrip!
Vervolgens andere kentekenplaathouder en kentekenplaten:
Achterkant bijna klaar! Afgemaakt met originele GTi dakspoiler, LED kentenplaatverlichting en Philips Silvervision lampjes voor de richtingaanwijzers.
Voor de zomermaanden een 2e set velgen gehaald. Deze keer de 17 inch Hockenheim velgen (origineel Peugeot). Winterset links, zomerset rechts.
Hier en daar een plekje op beide sets. Ze staan nu bovenaan het lijstje om beide herspoten/gepoedercoat te worden.
In de zomermaanden staat de auto er als volgt bij!
En tijdens de wintermaanden:
Iets wat mij in het begin behoorlijk stoorde waren deze stickers aan beide kanten. Na een jaartje begon die van de rechter kant zo te bubbelen. Das vast geen goed teken...Dus op een gegeven moment eraf gehaald en het volgende als verassing...
Zucht....maar goed! Laten beoordelen bij mijn inmiddels favoriete schadehersteller en de deur + voorscherm uiteindelijk laten spuiten.
Je ziet er nu niets meer van!
En zo zijn we beland bij het hier en nu!
Nu bijna 2 jaar in bezit, 40,000+ km erbij gereden en nog steeds super blij mee. Al begint het een beetje te kribelen om wat anders te rijden blijf ik trouw bij mijn 207.
Eind april is de auto nog bij Tinus geweest voor een uitgebreide behandeling. Auto is in 2 stappen gepolijst (op sommige plekken 3 staps) en na grondig ontvetten voorzien van de Gyeon Syncro coating. Dit houdt in 2 lagen Gyeon Mohs en 1 laag Skin (topcoat). De plastic delen zijn voorzien van een laag Gyeon Trim.
Vooraf een paar plekjes steenslag opgevuld. Samen met Tinus geschuurd.
En de letters "Peugeot" eraf gehaald. Eerst had ik daar wat twijfels bij maar nu het eraf is super blij mee! Nog aan gedacht om de "207" tekst ook te verwijderen maar toch niet gedaan. Kan later altijd nog!
Motorkap en dak waren het slechste aan toe. In de 2e foto na de eerste stap.
Ondertussen veel uitleg gekregen en zelf wat testspots mogen doen op motorkap. Vervolgens met de D/A motorkap, voorschermen en voordeuren mogen afmaken.
Het resultaat leek goed!
Helaas geen foto's gemaakt toen ik de auto heb opgehaald maar man wat stond ie te glimmen!
Ik zit nu midden in de 2 weken dat ik hem niet mag wassen. Wat duurt dat lang voor mijn gevoel...
Zodra de auto weer gewassen mag worden volgt er weer een update!
Nu ik alles teruglees valt het pas op hoe lang de post is geworden.
Verder was ik 2 jaar geleden totaal geen autoliefhebber of bezig met detailen. Wel hield ik mijn vorige auto's altijd schoon, wekelijks stofzuigen en 3 wekelijks wasstraat.
Op een gegeven moment Carclean ontdenkt en toen is het balletje gaan rollen. Binnen 2 jaar van reguliere wasstraat klant naar detail-gekkie. Ben er een beetje trots op!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende update!
Als je zo ver bent gekomen vind ik dat je een beloning verdient...
Kijk, koekjes!
Groetjes,
Zrobb