• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's Peugeot 207 en meer

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
Hallo iedereen!

Zoals sommigen inmiddels wel weten rij ik zelf in een Peugeot 207. Ik postte tot nu toe alle updates in de Off Topic Chat maar op een gegeven moment dacht ik, het is tijd voor een topic zodat alles netjes op 1 plek komt.
Ik begin met de 207, die heb ik inmiddels 2 jaar dus dat wordt even een inhaalslag. Ik doe mijn best om het een beetje kort te houden! :yum

Op 10 mei 2019 auto aangeschaft. Zo zag ie er toen uit.


IMG_20190510_181245.jpg

IMG_20190510_181250.jpg

IMG_20190518_131803.jpg



Was super blij met de auto, het was de eerste auto waar ik meer dan 500 euro voor kwijt was. Binnen een week een miniatuur ervan gehaald om thuis ook te kunnen kijken... :joy:

IMG_20190518_114416.jpg


Anyway... iets wat vrij snel opviel was dat een van de speakers in de voordeuren rare geluidjes maakte. Met wat youtube hulp de deurbekleding eraf gehaald en inderdaad, de speaker was gescheurd. Bij de sloop eentje opgehaald en zo geinstalleerd.

IMG_20190528_170036.jpg


Ergens een maandje later begonnen met wat aanpassingen in het interieur. Alles maar in een keer op een rijtje:
- Raamschakelaarbehuizing links voor was in slechte staat. Eentje besteld op internet maar die pastte qua stekker niet. Dus maar alles uit elkaar gehaald en de behuizing overgezet naar mijn oude schakelaar. Zo had ik een nieuwe behuizing met een oude schakelaar in het midden. Kon ik mee leven. Nieuw kost dit onderdeel bij Peugeot iets van 250 euro. Zo voor een tientje opgelost, voor nu!
- Cruise Control toegevoegd met behulp van de dealer in Leeuwarden. Zelf stok geplaast en plastic weggesneden zodat het pastte en vervolgens laten inleren bij de dealer. Kostte iets van 35 euro toen als ik het goed heb.
- Aluminium pedalenset
- Sportstuur (origineel Peugeot) en nieuwe pook. Stuur van mij was al aardig op, slijtage, beschadigingen etc. Via sloop een stuur van een Peugeot 207 CC gevonden in zeer nette staat dus maar opgehaald en gemonteerd. Half uurtje werk met grote resultaat! Nieuwe originele pook besteld en ook zo geïnstalleerd, oude was niet meer te redden.
Dit laatste gebeurde ongeveer een jaar later maar voor de overzichtelijkheid maar hier bij gedaan.


IMG_20190613_112555.jpg
20190618_132945-COLLAGE.jpg

IMG_20190806_114625.jpg
IMG_20190809_162027.jpg

IMG_20200421_165051.jpg
IMG_20200505_093912.jpg

IMG_20200505_092457.jpg

yUqfqaF.png
IMG_20200505_185910.jpg


Als laatste in het interieur Parrot kit eraf en een Kenwood 1 din radio erin met Bluetooth (inc. streaming), USB, AUX en DAB+ (wordt op het moment niet gebruikt). Tussen de radio en de auto een interface geplaast zodat mijn stuurbediening en auto instellingen niet kwijt ben.

PXL_20210213_123920268.jpg



Nu tijd voor wat exterieur aanpassingen! (Niet helemaal op chronologische volgorde maar goed!)

Achterkant vooraf:


IMG_20190911_130318.jpg


En nu met facelift achterlichten en gespoten bumperstrip!

IMG_20200211_160708.jpg


Vervolgens andere kentekenplaathouder en kentekenplaten:

IMG_20200603_132637.jpg


Achterkant bijna klaar! Afgemaakt met originele GTi dakspoiler, LED kentenplaatverlichting en Philips Silvervision lampjes voor de richtingaanwijzers.

IMG_20200311_132444.jpg
IMG_20200217_231608.jpg
PXL_20210219_164544439.jpg


Voor de zomermaanden een 2e set velgen gehaald. Deze keer de 17 inch Hockenheim velgen (origineel Peugeot). Winterset links, zomerset rechts.

PXL_20201128_113707535.jpg
IMG_20200729_214116.jpg


Hier en daar een plekje op beide sets. Ze staan nu bovenaan het lijstje om beide herspoten/gepoedercoat te worden.

In de zomermaanden staat de auto er als volgt bij!

PXL_20210326_143049402.jpg
IMG_20200518_134027~2.jpg


En tijdens de wintermaanden:

PXL_20210213_143336767.jpg
PXL_20210213_143316723.jpg


Iets wat mij in het begin behoorlijk stoorde waren deze stickers aan beide kanten. Na een jaartje begon die van de rechter kant zo te bubbelen. Das vast geen goed teken...Dus op een gegeven moment eraf gehaald en het volgende als verassing...

IMG_20200408_200909.jpg
IMG_20200612_205231.jpg


Zucht....maar goed! Laten beoordelen bij mijn inmiddels favoriete schadehersteller en de deur + voorscherm uiteindelijk laten spuiten.
Je ziet er nu niets meer van!

PXL_20201218_145858053 (1).jpg



En zo zijn we beland bij het hier en nu!

PXL_20210501_195734659.jpg


Nu bijna 2 jaar in bezit, 40,000+ km erbij gereden en nog steeds super blij mee. Al begint het een beetje te kribelen om wat anders te rijden blijf ik trouw bij mijn 207.
Eind april is de auto nog bij Tinus geweest voor een uitgebreide behandeling. Auto is in 2 stappen gepolijst (op sommige plekken 3 staps) en na grondig ontvetten voorzien van de Gyeon Syncro coating. Dit houdt in 2 lagen Gyeon Mohs en 1 laag Skin (topcoat). De plastic delen zijn voorzien van een laag Gyeon Trim.

PXL_20210426_091222121.jpg
PXL_20210426_091625968.jpg


Vooraf een paar plekjes steenslag opgevuld. Samen met Tinus geschuurd.


PXL_20210426_091652025.jpg
PXL_20210426_091659015.jpg


En de letters "Peugeot" eraf gehaald. Eerst had ik daar wat twijfels bij maar nu het eraf is super blij mee! Nog aan gedacht om de "207" tekst ook te verwijderen maar toch niet gedaan. Kan later altijd nog!

PXL_20210426_091720942.jpg

PXL_20210426_102316564.jpg


Motorkap en dak waren het slechste aan toe. In de 2e foto na de eerste stap.

PXL_20210426_103524072.jpg


Ondertussen veel uitleg gekregen en zelf wat testspots mogen doen op motorkap. Vervolgens met de D/A motorkap, voorschermen en voordeuren mogen afmaken.
Het resultaat leek goed!


PXL_20210426_123132914.MP.jpg
IMG-20210427-WA0013.jpg

IMG-20210427-WA0011.jpg
IMG-20210427-WA0012.jpg

IMG-20210427-WA0010.jpg


Helaas geen foto's gemaakt toen ik de auto heb opgehaald maar man wat stond ie te glimmen!
Ik zit nu midden in de 2 weken dat ik hem niet mag wassen. Wat duurt dat lang voor mijn gevoel... :D
Zodra de auto weer gewassen mag worden volgt er weer een update!


Nu ik alles teruglees valt het pas op hoe lang de post is geworden. :scream:
Verder was ik 2 jaar geleden totaal geen autoliefhebber of bezig met detailen. Wel hield ik mijn vorige auto's altijd schoon, wekelijks stofzuigen en 3 wekelijks wasstraat. o_O
Op een gegeven moment Carclean ontdenkt en toen is het balletje gaan rollen. Binnen 2 jaar van reguliere wasstraat klant naar detail-gekkie. Ben er een beetje trots op!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende update! :p
Als je zo ver bent gekomen vind ik dat je een beloning verdient...

Kijk, koekjes!

delish-ms-fields-cookies-024-1544735513.jpg


Groetjes,
Zrobb
 

Bijlagen

  • PXL_20210213_123920268.jpg
    PXL_20210213_123920268.jpg
    316,1 KB · Weergaven: 44

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
In augustus 2020 hebben mijn ouders deze BMW 530e aangeschaft.

IMG_20200828_111711.jpg

MVIMG_20200828_111726.jpg

PXL_20200913_123651396.jpg

PXL_20210427_183239929.MP (1).jpg


Voorheen reden ze in een Peugeot 3008 die ze nieuw in 2012 hebben gekocht.

IMG_20151125_165833.jpg


De 5 serie is niet de meest uitgebreide uitvoering maar toen we samen met mijn vader aan het proefrijden waren werden we verliefd op deze combinatie:
Mediterraanblauw met lichte interieur.

IMG_20200829_121026.jpg


De auto staat op 18 inch BMW-632 styling velgen met Continental Runflat banden.
Voor de wintermaanden hebben we inmiddels een BMW-642 styling velgen met Hankook winterbanden.

PXL_20210427_183305550.jpg


Bij aanschaf is de auto via de BMW dealer bij een detailer geweest die de auto volledig heeft aangepakt. Na afloop voorzien van Cartec Ceramic Guard die nu nog steeds heel goed zijn werk lijkt te doen.

PXL_20210427_174314335.jpg

PXL_20210427_174236210.MP.jpg




Nu is de auto nog 100% origineel zonder aanpassingen. Mijn vader is (nog) niet van plan om er iets aan te veranderen maar ja...dat dacht ik 2 jaar geleden dus ook toen ik mijn 207 heb opgehaald. Dus dat wordt afwachten!
In de tussentijd maak ik regelmatig tijd om naar hun toe te gaan om de 5 serie wat liefde te geven. Dat verdient ie in mijn ogen wel.

In deze topic komen dus ook updates van de 5 serie. Ik verwacht wel dat het iets minder frequent zal zijn dan de 207. Maargoed, ik kan er in ieder geval van genieten en ik hoop jullie ook!
 

Bijlagen

  • PXL_20210427_174859025.jpg
    PXL_20210427_174859025.jpg
    472,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
@Tomas dat wil ik ooit doen maar 2 jaar geleden zijn er voor nieuwe schokdempers en veren gekomen. Ik denk dat het zover komt als de achterste dempers/veren een keer aan de beurt zijn.
Ik heb al een tijdje een setje Bilstein B12 + Eibach veren op het oog. -30 mm en geen Monroe troep meer.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Tomas

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
4.574
193
24
Zwolle
Nou die koekjes smaakte maar raar. Geniaal!
Ik heb natuurlijk het hele bericht door gelezen. Aangezien ik dezelfde auto heb gehad. Super leuk en herkenbaar.
Ook met die raamschakelaars. Ik had toen de hele unit in mijn hand... Een beetje kit deed wonderen. Verder heb ik ook cruise control ingebouwd en aluminium pedalen en een aluminium pook. Leuk om te zien!
Heb jij toen mijn achterlichten over genomen?
 
  • Geweldig
Reactions: Zrobb

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
723
153
27
Amerongen
@Tomas dat wil ik ooit doen maar 2 jaar geleden zijn er voor nieuwe schokdempers en veren gekomen. Ik denk dat het zover komt als de achterste dempers/veren een keer aan de beurt zijn.
Ik heb al een tijdje een setje Bilstein B12 + Eibach veren op het oog. -30 mm en geen Monroe troep meer.

Had ik aan het begin ook onder mijn 207, die bilstein set! Beviel best prima, maar ging mij toen niet laag genoeg.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
Vandaag was het zover! Eerste wasbeurt na het coaten.

Begonnen met velgen:
P&S Brake Buster 1:5 met water in IK Foamer
EZ Detailing borstel
Tuf Shine bandenborstel
Valet Pro kwast

PXL_20210513_131113600.jpg


De rest van de auto volgens het inmiddels standaard stappenplan:
Foamen met BH Auto Foam in de Lancia 1.0 en dan op een Karcher K2
Afspuiten met hogedruk
Bathe in combinatie met een nieuwe (vooraf gewassen) Microfiber Madness Incredipad Wash Pad
Drogen met behulp van bladblazer.
Overgebleven water met TRC The Gauntlet opgenomen.
En als laatste een rondje Gyeon Cure

Voor deze keer alleen de na foto's. :)

PXL_20210513_152617851.jpg

PXL_20210513_152635709.jpg

PXL_20210513_152641788.jpg

PXL_20210513_152656030.jpg


Waterafstotendheid nog niet kunnen zien. Die was op alle panelen matig met een paar plekjes waar dat wel iets van aanwezig leek te zijn. Delen die met Trim waren behandeld niets aan de hand, toch gek dit! Samen met Tinus wat mogelijkheden besproken en daarna de auto nogmaals gewassen met wat minder Bathe dan normaal (4 pompjes van de fles i.p.v. 10). Volgende week kan ik hem weer wassen en dan met een andere shampoo. Hopelijk was het alleen een shampoo wat niet meer goed was. Wordt vervolgd!

Voor nu een voorproefjes van de "beading" :scream:

 
Laatst bewerkt:

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
1.588
170
54
Ja je zou beter verwachten van een vers aangebrachte coating. Maar op mijn eigen auto zie ik dit ook wel hoor. Dan even met neutrale shampoo wassen en het loopt er weer netjes af. Dus misschien beter bath+ alleen gebruiken met foamlans.
 

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
Ik heb ook de gewone Bathe gebruikt. Tot nu toe nooit zoiets gezien. Volgende week met de shampoo van Dodo Juice proberen. Kijken of dat wel wat anders oplevert.
 
  • Leuk
Reactions: schaef

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
Vanavond een snel wasje gedaan. Geen tijd om de wielen uitgebreid te behandelen dus gekozen om Non Ferro als touchless wash te gebruiken. Resultaat is aardig, niet perfect maar genoeg voor deze week. 2 weken oude Gyeon Tire Express lijkt ook goed aanwezig!

PXL_20210528_194256112.jpg
PXL_20210528_193912052.jpg
PXL_20210528_194228266.jpg


Stappenplan rest van de auto als volgt:

- Foam van de wasbox zelf
- Wassen met Bathe, The Rag Company Cyclone wash pad
- Drogen met behulp van de bladblazer en een Gyeon Silk Dryer XL
Eerste ervaring met de droogdoek van Gyeon en zeer tevreden! Iets groter dan mijn vorige van The Rag Company (The Gauntlet) en dat betekent waarschijnlijk langer door totdat ie verzadigd is. Zeker handig voor de volgende wasbeurt van de 5 serie.
- Rondje Cure gedaan (vorige wasbeurt overgeslagen)

PXL_20210528_195152862.jpg


Het probleem wat ik had met de coating lijkt helaas niet verbeterd dus ik zal deze dagen contact opnemen met Tinus.
Wij dachten eerst dat het iets met mijn shampoo te maken had. De coating heeft op sommige plekken duidelijk goede hydrofobische eigenschappen maar op sommige plekken blijft het water ook na het wassen gewoon op het paneel plakken. Het doet me eigenlijk denken aan of een vervuilde paneel zonder bescherming. Zelfs na het wassen komt er gewoon niets terug wat voorheen wel het geval was toen de auto eerst in alleen Wetcoat stond en later met Turtle Wax hybrid product.
De plekken die wel iets van beading/sheeting veroorzaken zijn wel prachtig al vermoed ik dat het wellicht grotendeels Cure is van de een na vorige wasbeurt.

Als ik vergelijk met hoe de 5 serie erbij staat na een wasbeurt en de geweldige beading/sheeting wat ie al tijdens het afspoelen laat zien, dus voor Cure, lijkt het alsof Syncro in mijn geval niet veel doet.
Baal wel als een stekker maar goed, ik verwacht dat we een oplossing vinden. Mochten jullie in de tussentijd nog ideeën hebben hoor ik dat graag! :)

Wordt vervolgd!
 
  • Leuk
Reactions: schaef

dennisdennis-12

Detailing guru
4 dec 2013
448
120
Het lijkt mij helaas toch echt dat de coating niet goed heeft gehecht. Dan is de enige oplossing helaas opnieuw coaten; al hoop ik natuurlijk voor jou dat het iets simpels is.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
4.574
193
24
Zwolle
Hoe is de auto ontvet?
Ik gebruik tegenwoordig Nanolex EX voor het ontvetten. Stukken sterker dan Gyeon Prep...
Gyeon adviseerd om de auto na het polijsten nog een keer te wassen. Maar dat heb ik toen ook niet gedaan. Omdat dit toen voor mij niet mogelijk was.

Jou auto moet gewoon opnieuw...
Je gaat geen beading meer toveren met een shampoo o.i.d. dat is mijn ervaring ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
215
118
27
Leeuwarden
Ik vermoed Prep aangezien we dat ook gebruikten tijdens het polijsten. Het coaten heb ik helaas niet meegemaakt. Het proces vooraf gelukkig wel, heel leuk en leerzaam!
Om mij straks wat moeite te besparen met uitleggen toch alvast @tinus taggen. :p Dan gaan wij verder in whatsapp o.i.d.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
1.588
170
54
Nu moet ik ook zeggen dat ik de Syncro iets tegen vind vallen, lees op het forum van meerdere nu dat er wat mis gaat met het eind resultaat. Of dat nu ergens aan de bewerking ligt durf ik niet te zeggen. Ik loop er sterk over te denken om gewoon weer lekker Nanolex aan te gaan brengen. Gebruik ik al jaren en nooit klachten. Als ik zie hoe dat zijn werk doet op de Audi van mijn vriendin dan ziet het er gewoon beter uit dan mijn GTI die ook nog iets later weer in de coating is gegaan. Maar wel balen natuurlijk zo kort geleden aangebracht en nu dit.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
13.822
193
32
Leersum (Utrecht)
Dat was mij ook opgevallen, @schaef . Ik heb MOHS een paar keer gebruikt en meestal met Booster als topper. In de meeste gevallen vond ik de standtijd, verwerking en hydrofobische eigenschappen wat teleurstellend na verloop van tijd, maar de primaire reden om MOHS te gebruiken was omdat de lak hardheid kon gebruiken. (Waar het vaak wél goed zijn ding in deed!)

Inmiddels heeft de Syncro (MOHS + Skin) zijn opkomt gehad en krijg er niet bepaald een lekker gevoel bij, gezien de ervaringen hier. (Het zal vaker wél goed gaan, dan niet, maar toch)


Anyways... Tinus zal dit vast en zeker uitzoeken én voor je oplossen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
1.588
170
54
Dat klinkt teleurstellend. Hoe is je ervaring met Nanolex?(beetje samengevat aangezien het offtopic gaat :p)
Super. Lange standtijd meerdere jaren. En altijd snel en makkelijk schoon te houden. Merkte het gisteren vliegjes op voorbumper gingen er lastig af nu met Syncro bij nanolex vaak al met waterstraal eraf.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb