• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's BMW E39 Sedan en meer

Mee eens @Zrobb
De letters Peugeot zijn toen verwijderd, en de lak is verkleurd op de een of andere manier. Als je nu 207 weg haalt, krijg je daar ook de verkleuring te zien.
Ik zou het nog lekker laten zitten. :)
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Ziet er weer strak uit! Als je mitt echt bruin is na een half paneel dan zou ik even goed kijken of je prewashroutine, want zeker bij een (pas) gecoate auto zou dat niet moeten gebeuren denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@Jansen heb ik idd nooit eerder meegemaakt. Prewashroutine bestaat uit BH Touchless vanuit een IK foamer. Normaal zie nooit vervuiling op de washmitt. Wellicht had ik dat net als het wassen ook moeten herhalen om door alle meuk heen te komen.
Nu heb ik ook ergens in mijn achterhoofd dat we door de gevolgen van een sneeuwstorm in denemarken reden. De sneeuw die er op de snelweg lag was ook bruinig van kleur dus vies was het zeker wel. Dit was vast het moment om met een hogere PIR Touchless te werken...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en RoCo
Begin februari staat er wintersport gepland dus deze week beginnen de laatste voorbereidingen.

Eerste op de planning is de matten onder handen nemen.
Stappenplan:
- Insrayen met P&S Brake Buster 1:10
- Inborstelen met TUF Shine bandenborstel
- Afspoelen met lauw-warm water
- Nadrogen met MF doek en wat Gyeon Ceramic Detailer (nog nooit eerder gedaan maar aangezien een dressing iets te vettig is een poging gedaan met een Detailer)

Voor:

PXL_20220111_131853666.jpg


Na:

PXL_20220111_134803655.jpg


Matten achter waren iets minder vies. Deze neem ik vanavond alleen af met een vochtige MF doek en Gyeon Ceramic Detailer.

Volgende stappen van de voorbereiding voor wintersport zijn als volgt:
- morgen een "reguliere" wasbeurt voordat de auto naar de garage gaat
- donderdag gaat de auto voor een oliewissel + wintercheck
- nieuwe interieurfilter en ruitenwissers krijg ik donderdag/vrijdag binnen
- en natuurlijk, vlak voor vertrek een grondige wasbeurt en nieuw laagje Clearvue op voor- en achterruit
 
Vanochtend de eer gekregen om de strakste 207 van het land te mogen ontdoen van zijn vieze jasje.
Eerlijk is eerlijk, het is spannender om met je handen aan de auto van een mede-forumlid te zitten dan aan menig andere auto die ik heb mogen behandelen.

Afijn, vanochtend iets na half 9 heb ik de Peugeot naar binnen gereden, nadat ik de voorfoto’s had gemaakt.
IMG_6939.jpg

IMG_6940.jpg

IMG_6941.jpg

IMG_6942.jpg


Eerst de wielen afgespoeld. Velgen in de BH Auto-Wheel en het rubber in de Meguiars Super Degreaser:
IMG_6948.jpg


Band geschrobt met de Gyeon Tire Brush, velgbed met de EZ Detail Brush, details met een Dope Fibers kwastje en de spaken inclusief achterkant (voor zover mogelijk) met een washandschoen:
IMG_6949.jpg

Daarna weer afgespoeld.

Toen de hele bodem afgespoeld tegen pekel:
IMG_6950.jpg

IMG_6952.jpg


Auto ingefoamd met BH Auto-Foam 1:8
IMG_6953.jpg


Tijdens het weken de emmers gevuld met water en BTBM
IMG_6955.jpg


Na het wassen van het lakwerk een washandschoen voor viezere klusjes gepakt om onder de bumpers, dorpels en in de wielkasten te komen
IMG_6958.jpg


Weer afgespoeld en het meeste water weggeblazen met de Maestro
IMG_6959.jpg


Laatste druppels afgenomen met mijn favoriete doeken van Dodo Juice, met Gyeon Cure op verzoek van de eigenaar ;)
IMG_6961.jpg


Sponningen van het meeste water afgenomen.

Velgen nog een laagje bescherming gegeven met TW Seal ‘n Shine
IMG_6963.jpg


En na het drogen van de banden een laagje Endurance Gel erop.

En het resultaat na een ruim uurtje werk :)
IMG_6978.jpg

IMG_6979.jpg

IMG_6981.jpg

IMG_6980.jpg



IMG_6962.jpg

Echt tof om aan een auto te mogen werken waar zo goed voor gezorgd wordt en het was bovendien super gezellig. Heel gaaf om op deze manier nieuwe mensen te mogen ontmoeten met dezelfde passie :)
 
Laatst bewerkt:
De 5 serie van mijn ouders mocht een weekje bij mij logeren. Dat betekent uiteraard een uitgebreide wasbeurt!

- Velgen met Monello Non Ferro in combinatie met verschillende kwasten behandeld
- Gefoamed en afgespoten. Tijdens het foamen een kwast met P&S Brake Buster op de kentekenplaten gebruikt. Dat werkte goed zeg! Net wat meer bite dan de foam dus die knapten mooi op.
- 2 emmer wasje met born to be mild en The Rag Company Cyclone washmitt
- Gyeon Wetcoat op de velgen voor een paar weekjes bescherming
- Gedroogd met lucht en vervolgens overgebleven drupjes afgenomen met Gyeon Ceramic Detailer
- Dressing op de banden overgeslagen deze keer

Zo is ie weer toonbaar!
En aangezien ik toch al bezig was het interieur afgenomen met Gyeon Interior Detailer en een TRC Creature Edgeless doek. Glas met Gyeon Glass en een Baldwipe.
Rubberen matten gestofzogen en afgenomen met Gyeon Ceramic Detailer.

Komende dagen kan ik van een schone auto genieten. :D

Bij het nemen van de foto's viel het best op hoe blauw Imperial Blue van BMW eigenlijk is...in daglicht is het meestal zo donker dat de meeste mensen het zwart noemen.

PXL_20220124_124855074.jpg
PXL_20220124_124838689.jpg
PXL_20220124_124824215.jpg
 
Laatst bewerkt:
@AndyVR ergens wel maar aan de andere kant heeft mijn 207 iets wat de 5 serie in mijn mening minder heeft. Ik vind rijden in de 207 namelijk een stuk meer actief. De combinatie van een vrij hard onderstel, handgeschakelde bak en relatief weinig isolatie maakt het een hele beleving wat ik dus met de 5 serie af en toe mis. Aan de andere kant is de isolatie van geluiden op de weg op de bmw next level. Ik rij best vaak met radio uit om van de stilte te genieten :joy:.
Maargoed, ik geniet hoe dan ook van beide auto's, elk op zijn eigen manier.
 
Vandaag de puntjes op de i gezet op de 207 voor wintersport:

- Gewassen zoals altijd: velgen met P&S Brake Buster, Lakwerk met Gyeon Bathe.
- Velgen met Wetcoat behandeld, maar ook kentekenplaten en onderste van achterbumper.
- Gedroogd met de bladblazer en nagelopen met een Gyeon Silk Dryer
- Lak afgenomen met Gyeon Cure, binnenkant van de deuren met Gyeon Ceramic Detailer
- Alle ruiten een nieuw laagje Clearvue
- Matten voor eruit gehaald en afgenomen met een vochtige doek.

Na het opruimen bandenspanning gecontroleerd en iets bijgevuld aangezien de auto 3 volwassenen en een berg aan bagage mee moet nemen. Normaal zou ik met 2.3 bar voor 2.1 bar achter moeten rijden. Ik rij standaard 2.3/2.3 omdat ik regelmatig met 3-4 mensen in de auto rij. Nu 2.4/2.4 gedaan.

PXL_20220204_170438489.jpg


En aan het einde even stilgestaan bij het feit dat ik de nieuwe Hankook banden achter steeds beter vind uitzien qua design. Voorheen (en nog steeds als voorbanden) had ik Vredestein Snowtrac 5. Het zijn geen Michelin (die voor mij op #1 staan, vooral op wat lower profile banden) maar het komt in de buurt...Het is maar goed dat ik dit soort dingen hier kan delen. Op mijn werk word ik wel opgenomen als ik over banden design begin denk ik... :joy:
Ook voor het eerst een band met een asymmetrisch profiel op de 207 gezien, al heb ik niet veel verstand hiervan behalve dat het er anders uitziet.

PXL_20220204_170456926.jpg


Voor morgen nog een paar klusjes en dan is het zover!
- ramen binnen afnemen met Gyeon Glass
- volle tank Shell V-Power!!!11
- vloeistoffen checken en zo nodig bijvullen (olie, koel- en ruitenwisservloeistof).
 

Bijlagen

  • PXL_20220204_170456926.jpg
    PXL_20220204_170456926.jpg
    251,5 KB · Weergaven: 49
Zeker! Het scheelt voor mijn gevoel in hoe vies de auto uiteindelijk wordt als je met een schone auto begint. Daarnaast is het een bijkomend voordeel dat het nu erg regenachtig is en de beading van Cure gewoon :heart_eyes: is.
Het enige wat echt "moest" was een vers laagje Clearvue. Het laagje wat erop zat was al aan het minderen in werking. Aangezien we het eerste stukje in Nederland en Duitsland 's nachts in de regen rijden is goed zicht het #1 prioriteit.
 
Schone ruiten is in deze tijd van het jaar inderdaad erg prettig. Ik hou daar ook van. Juist vandaag weer een paar nieuwe ruitenwissers (nur Bosch Originalteile) gemonteerd.
 
  • Geweldig
Reactions: Zrobb
Na een week wintersport, vervolgens een week Corona en daarna nog een week geen zin was de 207 aardig vies geworden.
Vandaag wat grondiger aan kunnen pakken en de nog steeds goed aanwezige Gyeon Cancoat weer geboost met een vers laagje Cure.
Voor- en achterruit een vers laagje Clearvue, de andere ramen meegenomen met Cure.
Toen ik klaar was kon ik het niet laten...hieronder een paar foto's van het resultaat. :innocent:

PXL_20220228_131111101.jpg
PXL_20220228_131124330.jpg
PXL_20220228_131147179.jpg
PXL_20220228_131158573.jpg


Toen ik thuis was de banden een laagje Gyeon Tire Express gegeven en de emmers deels opgeruimd om ruimte te maken voor het volgende bezigheid vandaag...
 
Dit bleef er over voor het volgende klusje: de zomerset schoonmaken en voorbereiden op een laagje Cancoat. Aangezien ik maar 1 flesje Rim heb en deze al gereserveerd is voor de 5 serie besloot ik om een poging te wagen met Cancoat i.p.v. Rim. Verder zijn het geen nette velgen meer dus perfect worden ze toch niet zonder een grote investering (lees spuiten/poedercoaten).

Materiaal op een rijtje:
- Gyeon Restart Wash
- P&S Brake Buster (1:2 in sprayer, 1:5 in foamer)
- Diverse borstels en kwasten (o.a. van EZ, Valet Pro, Tuf Shine)
Lijstje bleek toch wat korter dan op de foto, de rest was mee naar boven gekomen van de wasbeurt van de 207.

PXL_20220228_135919954.jpg
PXL_20220228_135925445.jpg


Begonnen met achterkanten van de banden...bah!

PXL_20220228_143452255.jpg


2e ronde!

PXL_20220228_143627263.jpg


En schoon!
Gelijk een 50/50 gemaakt op het lak...veel hoef ik niet te zeggen, ze waren best vies.

PXL_20220228_144005517.jpg


Een klein uurtje later waren ze helemaal schoon! Het loopvlak ook meegenomen en wat kleine steentjes verwijderd.
Vervolgens drooggeblazen en restjes water meegenomen met een mf doek. Buiten laten staan om de laatste druppels water op de banden te laten drogen. Vanavond verder met ontvetten en Cancoat.

PXL_20220228_150935222.jpg
PXL_20220228_150941376.jpg