Vanmiddag gebruik gemaakt van het mooie weer om de motorruimte wat op te frissen. Het is niet iets wat ik met gewone wasbeurten meeneem vanwege mijn angst om met water daar te sproeien. Dus 2-3 keer per jaar met wat oude doeken, ONR en Cure aan de slag zonder de boel al te nat te maken.
Aangezien de motorruimte aan de onderkant open is kan deze best vies worden zonder aandacht, vooral in de wintermaanden.
Als eerste alle plastic delen die ik zonder al te veel gedoe kan demonteren weggehaald. Dat hield in:
- kap rondom blauwe dop voor het vullen ruitensproeiervloeistof en koelvloeistofreservoir
- deurtje naar interieurfilters (net boven blauwe dop voor de ruitensproeiervloeistof)
- doos waar de accu in zit (onder de gele dop voor de remvloeistof)
- kap van de BSI (rechts van accu doos)
Daarna een verzadigde doek met ONR overal langsgehaald en daarna met een droge doek de resten nagedroogd. Voor de viezere delen dit een 2e keer gedaan. Als laatste
Gyeon Cure aangebracht met een 3e doek en met de andere kant van de doek afgenomen.
Na afloop alles teruggezet en voilà! Perfect is het zeker niet maar iig een stuk frisser voor de garage als de auto over een paar weken voor een beurt gaat.
Voor:
Na: